Facebook Pixel

Україна втратила до $1,5 млн за 23 дні блокування поляками кордону

Українські аграрії та перевізники зернових за 23 дні простою на кордонах через протести польських фермерів вже втратили від $954 тис. до $1485 тис. Про це повідомили у KSE агроцентрі.

Яка ситуація на польсько-українському кордоні станом на 4 березня 2024

  • За даними ДПСУ, 1044 вантажівки, які перевозять аграрну продукцію, стоять у черзі на кордоні з Польщею.
  • Середній час перебування на трьох пунктах пропуску (Краківець, Рава-Руська і Ягодин) – 23 доби.

Скільки Україні коштує простій однієї вантажівки у черзі на польсько-українському кордоні

  • За даними Мінагрополітики, у лютому 2024-го в структурі перевезень автомобільним транспортом зернові становили 24%, з них пшениця – 10%, ячмінь – 1%, кукурудза – 13%.
  • Середньозважена внутрішня ціна цих трьох зернових культур – $108 за тонну без ПДВ.
  • Середня вартість простою однієї вантажівки – $110, за даними логістичних операторів.
Quote«Оскільки інформація щодо структури вантажоперевезень не публікується, припускаємо, що відсоток «зернових» фур, що стоять на кордоні, коливається від 35% до 50%, а частка зіпсованого збіжжя внаслідок простою на кордоні – від 5% до 15%», – передають у KSE агроцентрі.

Які 4 сценарії збитків України за 23 дні блокування кордону розглядають у KSE агроцентрі

  • Якщо зернові перевозять 35% від усіх вантажівок, що везли агропродукцію, а зіпсоване збіжжя становить 5%, то загальні збитки сягнуть $0,95 млн за 23 дні простою на кордоні.
  • Якщо брати ту саму кількість зернових вантажівок і рівень псування збіжжя у 15%, то збитки становитимуть $1,04 млн за 23 дні простою.
  • Якщо на кордоні частка зернових вантажівок становить 50% від загальної кількості вантажівок, що перевозять аграрну продукцію, та за умови псування 5% збіжжя загальні збитки становитимуть $1,36 млн.
  • Якщо у черзі перебуває 50% «зернових» вантажівок і 15% збіжжя буде непридатним для використання, збитки сягнуть уже $1,5 млн.
Quote«Розрахунок є приблизним та не включає інші непрямі втрати, зокрема, переорієнтування вантажу через інші країни. Дані актуальні станом на 4 березня 2024-го», – зазначили у KSE агроцентрі.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉