Шахраї дзвонять і пропонують завантажити новий додаток банку. Їхня головна мета – отримати доступ до вашого інтернет-банкінгу. Про це пише Держспецзв'язку.
Шахраї видають себе за працівників банків і заявляють, що старий банківський додаток більше не функціонує, тому необхідно встановити новий. Для цього вони надсилають фальшиві посилання на завантаження застосунку, які маскують під офіційний чат-бот у популярних месенджерах. Таким чином зловмисники отримують доступ до авторизаційних даних клієнтів.
Надалі вони вмовляють жертву повідомити код із SMS або відповісти на дзвінок від справжньої служби підтримки банку. У результаті шахраї проникають в інтернет-банкінг і викрадають гроші.
Як уникнути шахрайства?
Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зателефонуєте самостійно на офіційний номер банку, вказаний на вашій платіжній картці. Завжди припиняйте розмову, якщо:
- запитують паролі, коди банків;
- керують під час телефонної розмови вашими діями (просять встановити програму на ваш пристрій).
Дотримуйтесь заходів безпеки при завантаженні додатків на свій телефон або інші пристрої. Обирайте тільки ліцензовані програми з офіційних магазинів або сайтів розробників. Для цього використовуйте перевірені платформи, такі як:
- Microsoft Store для Windows;
- Apple App Store для macOS та iOS;
- Google Play для Android.
Такі платформи зазвичай піклуються про безпеку, але іноді можуть виникати ситуації з шкідливим ПЗ. Щоб знизити ризики, звертайте увагу на такі рекомендації:
- перевіряйте репутацію розробника;
- читайте відгуки користувачів не тільки на сайті магазину, але й на інших форумах;
- звертайте увагу на кількість завантажень;
- уважно вивчайте країну походження програми.
Не завантажуйте програмне забезпечення з країн із сумнівною репутацією та ретельно перевіряйте дозволи, які вимагає додаток під час встановлення. Наприклад, для програми для читання книг не має бути потрібен доступ до вашої геолокації, камери чи мікрофону.