Chanel втрачає прибуток: покупці у світі відмовляються від сумочок за 10 тис. євро

Chanel втрачає прибуток: покупці у світі відмовляються від сумочок за 10 тис євро

Операційний прибуток Chanel Ltd знизився на 30%, до $4,48 млрд, оскільки дохід впав на 4,3% на порівнянній основі, йдеться в повідомленні компанії у вівторок. У регіоні, що включає Китай, який генерує близько половини доходів Chanel, продажі впали на 7,1%. Про це повідомляє Bloomberg.

Падіння відбулося в той час, коли ринок розкоші намагається вийти з періоду млявого зростання, частково викликаного тим, що китайські покупці стримують дорогі покупки. Перспективи галузі стали ще більш похмурими після того, як минулого місяця президент США Дональд Трамп оприлюднив глобальні тарифи. Навіть такі колись процвітаючі компанії, як Louis Vuitton Moët Hennessy, цього року продемонстрували невтішні результати продажів.

Минулого року Chanel сильно постраждала від макроекономічної нестабільності, особливо в Китаї, заявила генеральна директорка Ліна Наїр у розмові з Bloomberg, відкинувши побоювання, що Chanel була занадто жадібною в постпандемічну епоху з цінами на деякі з її найпопулярніших продуктів, наприклад, на сумку з клапаном, яка зараз коштує понад 10 000 євро.

«Наші показники за 2024 рік були досягнуті після періоду безпрецедентного зростання Chanel, коли доходи майже подвоїлися за попередні три роки», — сказала Наїр.

Проте падіння продажів і обвал прибутків Chanel викликають подив, оскільки бренд, створений понад століття тому Габріель «Коко» Шанель, вважається одним з найбільш ексклюзивних і стійких брендів в індустрії моди, що обслуговує найбагатших клієнтів у світі. Продажі впали на 4,2% в Америці та зросли на 0,6% в Європі.

«Компанія нашого розміру переживає таку зміну циклу, і я думаю, що ми повинні скоригувати нашу структуру в різних місцях організації. Ми будемо дуже ретельно контролювати витрати, щоб стабілізувати маржу», — сказав фінансовий директор Філіп Блондо.

Він додав, що Chanel очікує, що чисельність персоналу цьогоріч залишиться незмінною після зростання на 5,1% минулого року. Раніше цього року Chanel оголосила про скорочення 70 робочих місць у США.

Намагаючись інвестувати в довгострокову перспективу, Chanel минулого року збільшила капітальні витрати на 43%, до близько $1,8 млрд, що призвело до скорочення прибутку.

Блондо заявив, що очікує інвестувати аналогічну суму цього року. Минулого року Chanel також витратила близько $2,4 млрд на «діяльність з підтримки бренду».

Капіталовкладення включали близько $600 млн на придбання нерухомості. Зокрема, Chanel придбала будівлю на шикарній авеню Монтень у Парижі, де знаходиться її магазин, а також ще одну будівлю на вулиці Камбон. Chanel також уклала угоду щодо свого майбутнього флагмана в Нью-Йорку, додав Блондо, не розкриваючи точного місця розташування.

На результати Chanel могли вплинути й інші фактори. У червні з модного підрозділу групи пішла головна дизайнерка Віржіні Віард. У грудні компанія назвала ім'я її наступника, Матьє Блазі, який має представити свою дебютну колекцію на Паризькому тижні моди в жовтні.

Клієнти часто обмежують витрати на бренд, коли він переживає творчий перехід. Крім того, комерціалізація нових робіт дизайнера може зайняти близько пів року, а це означає, що вплив творінь Блейзі можна буде відчути лише з наступного року.

«Ми зосереджуємося не лише на жовтневій колекції, але й на всіх колекціях, які з'являться протягом наступних кількох років, тому що ми знаємо, що бачення потребує часу для розгортання», — сказав Наїр.

Окремо компанія заявила, що утримується від підвищення цін у США на свою продукцію в очікуванні остаточного рішення щодо тарифів Трампа.

На відміну від деяких своїх конкурентів, компанія заявляє, що хоче дочекатися результатів дискусій про мита. Минулого місяця Трамп запровадив початкові 10% мита на товари з Європейського Союзу, водночас призупинивши плани щодо 20% мита до початку липня.

«Ми вирішили, що найкраща позиція, яку ми можемо зайняти, і, безумовно, найвідповідальніша — це почекати, щоб побачити, яким буде остаточний результат цього рішення. Занадто рано приймати рішення зараз, у цей період невизначеності», — сказав Блондо.

Такі великі компанії індустрії розкоші, як LVMH, Hermes International SCA і Richemont SA, що володіє Cartier, нещодавно підвищили ціни на свої товари в США.

Правління Chanel очолює 76-річний генеральний директор Ален Вертгеймер, який є співвласником бренду разом зі своїм братом Жераром. Їхні статки, згідно з індексом мільярдерів Bloomberg Billionaires Index, оцінюються приблизно в $42,3 млрд на кожного.

Читати на The Page