Facebook Pixel

Світові продажі іграшок впали: чому в Lego задоволені мінімальним зростанням

Огляд світового ринку іграшок: скільки заробили Lego, Hasbro та Mattel. Обкладинка Олександра Шатова

Огляд світового ринку іграшок: скільки заробили Lego, Hasbro та Mattel. Обкладинка Олександра Шатова

Світовий ринок іграшок пережив найгірший рік за 15-річчя. Такі гіганти, як японський Bandai Namco та американська Hasbro, вимушені повідомити про зменшення доходів у 2023-му порівняно до 2022 року. Lego втримав позицію лідера ринку з невеликим зростанням. The Page розповідає, скільки заробили минулого року світові виробники іграшок, які іграшки є найпопулярнішими та які сегменти ринку зростають попри кризу.

У всьому світі впали продажі іграшок

У 2023 році продажі іграшок зменшилися на 7% по всьому світу порівняно з минулим роком. Але результати на 17% перевищують показники 2019-го, останнього передковідного року — зауважують аналітики Circana.

«З інфляцією на найвищому рівні, який ми спостерігали за десятиліття, і народжуваністю на найнижчому рівні в багатьох країнах світова індустрія іграшок зіткнулася з новими викликами у 2023 році», — повідомила Фредеріка Тутт, глобальний радник з індустрії іграшок Circana, компанії з маркетингових досліджень.

За даними дослідження, споживачам у багатьох регіонах довелося скоротити свої витрати на іграшки. В Європі у середньому витрати повернулися до рівня 2019 року, тоді як продажі в США наразі перевищують показник 2019 року на 26%.

За даними опитування Deloitte в Україні, нині половина респондентів купують дитячі товари, зокрема іграшки, так само часто, як і минулого року, третина — рідше. Найменше українці готові заощаджувати на дитячих товарах — таких лише 41%. Для порівняння, економити на харчових продуктах готові 67%.

Попри кризу продажі будівельних наборів все ж таки зростають у світі. Фото Freepik

Попри кризу продажі будівельних наборів все ж таки зростають у світі. Фото Freepik

Ємність світового ринку іграшок та основні гравці

Глобальний ринок іграшок у 2021 році перетнув позначку у $100 млрд річного доходу, зазначив аналітик Statista Девід Тай у своєму дослідженні. «Можливості для виробників великі, якщо вони зможуть подолати жорстку конкуренцію. Ця конкуренція походить не лише від інших виробників іграшок, але й від інших форм дитячих розваг, наприклад, відеоігор», — зауважив він.

У 2022 році Lego однозначно був найдорожчим брендом іграшок у світі з вартістю бренду понад $7,4 млрд. Протягом багатьох років данська компанія залишається лідером галузі. Японський бренд Bandai Namco посів друге місце того року і коштував близько $1,6 млрд.

Ліцензійні іграшки становлять 31,1% від загального ринку у 2023 році, що підкреслює важливість відомих персонажів і франшиз для підвищення продажів. Pokémon посідає перше місце як найбільш продаваний іграшковий персонаж в усьому світі. За ним йдуть Barbie, Star Wars, Marvel і Hot Wheels.

Скільки заробили Lego, Bandai Namco, Mattel та Hasbro у 2023 році

Серед основних гравців в індустрії іграшок найвищий річний дохід отримала компанія Lego, за нею йдуть Bandai Namco, Hasbro та Mattel. Інфографіка Олександра Шатова

Серед основних гравців в індустрії іграшок найвищий річний дохід отримала компанія Lego, за нею йдуть Bandai Namco, Hasbro та Mattel. Інфографіка Олександра Шатова

Можливо, Lego зберегла своїх лояльних клієнтів після пандемії, але її конкуренти, такі як Hasbro та Mattel, ні — пише Fortune. У 2023 році доходи Hasbro впали на 15% (до $5 млрд). Компанія також повідомила про операційний збиток у розмірі $1,5 млрд за рік.

Дохід Mattel, попри успіх фільму про Барбі, залишився майже незмінним у 2023 році порівняно з 2022-м — $5,44 млрд (+0,12%). Таким чином, Mattel обійшов Hasbro за рівнями доходів.

Які сегменти ринку іграшок зростають

У 2023 році, четвертий рік поспіль, зростають чотири підсегменти ринку іграшок з 11 категорій, які відстежує Circana.

Продажі яких іграшок зросли у світі у 2023 році

  • будівельні набори
  • м’які іграшки
  • карткові ігри
  • транспортні засоби
Конкуренція на світовому ринку іграшок жорстка. Але крім змагання за увагу споживачів між собою, виробники іграшок також змушені боротися за клієнтів з розробниками відеоігор. Фото Freepik

Конкуренція на світовому ринку іграшок жорстка. Але крім змагання за увагу споживачів між собою, виробники іграшок також змушені боротися за клієнтів з розробниками відеоігор. Фото Freepik

В Lego задоволені річним зростанням на 2%

«Ми задоволені нашими показниками, враховуючи, що 2023 рік був найгіршим для ринку іграшок принаймні за останні 15 років», — підсумував річний звіт на сайті компанії генеральний директор Lego Нільс Крістіансен.

Річний обсяг продажів Lego склав $9,59 млрд, що на 2% більше, ніж у 2022 році. Данська компанія-гігант перевершила конкурентів, оскільки минулого року світовий ринок іграшок впав у середньому на 7%.

Зростання продажів Lego забезпечили показники США, Центральної та Східної Європи. Втім, зменшення продажів у Китаї негативно вплинули на загальну картину.

У продажах конструкторів з пластикових цеглинок лідирують такі серії: «Місто», «Техніка», «Зоряні війни» та «Гаррі Поттер».

У 2023 році Lego відкрила 147 нових магазинів по всьому світу, натепер їх 1031. А також продовжує будувати дві нові фабрики — у В’єтнамі та США.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉