Національний банк України (НБУ) виступає за поширення державного страхування вкладів не тільки на банки, але й на кредитні спілки та компанії зі страхування життя, які незабаром перейдуть під регулювання Нацбанку. Про це повідомив директор департаменту ліцензування НБУ Олександр Бевз під час брифінгу за підсумками прийняття закону про «спліт».
«На наш погляд, це, безумовно, необхідно... Концептуально ми в НБУ підтримуємо відшкодування [коштів клієнтів] не тільки для кредитних спілок, але й на окремі види страхування», — сказав він, передає кореспондент .
Якщо рішення буде прийнято, то діяльність таких компаній має відповідати більш жорстким вимогам. Також вони повинні будуть сплачувати додаткові внески у Фонд гарантування вкладів фізосіб (ФГВФО).
Проблему підвищення суми відшкодування (зокрема, для банківських вкладів) Бевз назвав однією з ключових. Це питання зараз активно дискутується, підкреслив він.
«В Україні дуже низька сума відшкодування вкладів. 200 тисяч гривень — це дуже непропорційно мало, навіть в сусідніх країнах ця сума вища. Але перш ніж переходити до підвищення, потрібно подивитися на стан і капіталізацію Фонду гарантування вкладів», — зазначив він.
- Читайте також: За рік ринок зросте на 20%. Інтерв'ю з головою найбільшої страхової компанії про перспективи галузі
Станом на липень активи кредитних спілок становили 2,4 млрд грн, капітал — 1 млрд грн. Водноча зобов'язання були на рівні близько 1,4 млрд грн — переважно це дрібні вклади великої кількості клієнтів.
За розмірами активів небанківські фінансові установи – це лише 10% від ринку всіх фінансових установ, розповідав голова НБУ Яків Смолій в інтерв'ю . Проте за кількістю ситуація діаметрально протилежна: 96% всіх постачальників фінпослуг – саме небанківські установи. Більшість з них – це малий і середній бізнес.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Контент з цінністю: як брендам ефективно комунікувати з бізнес-аудиторією в LinkedIn
Естетичний капітал: Як перетворити любов до краси і мистецтва на розумні інвестиції