Кременчуцький нафтопереробний завод зупинився б у будь-якому випадку, навіть якби росіяни його не зруйнували. А все через те, що в України закінчилися запаси для виробництва пального після знищення нафтобаз. Про це в інтерв'ю розповів директор «Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
За його словами, завод працював на українській нафті, проте переважну більшість сировини він отримував морем. А після повномасштабного вторгнення рф це стало неможливим.
«Завод працював на українській нафті, але 2/3 все-таки отримував морем. Він би однаково зупинився, якщо не у квітні, то в травні, — заявив Куюн. — Одночасно з Кременчуцьким НПЗ по всій Україні було зруйновано понад 30 нафтобаз. Там теж був не один десяток тисяч тонн пального».
Також він висловив думку, що Кременчуцький НПЗ необхідно буде відновлювати, після чого він поверне свої позиції.
Крім того Куюн впевнений, що у майбутньому Кременчуцький НПЗ зможе конкурувати з дорогим європейським продуктом, що гарантуватиме йому гарний заробіток.
«Чесно кажучи, з новою конфігурацією ринку починають проглядатися перспективи навіть у старих заводів у Надвірній і Дрогобичі, які стоять уже понад 10 років», — додав експерт.
Контекст. За декілька місяців після повномасштабного вторгнення рф в Україні почалися неймовірні проблеми з наявністю пального на ринку. Його майже не було на АЗС, а якщо й було, то в дуже обмеженій кількості. Пересічним громадянм майже неможливо було заправити свої автомобілі, адже спочатку пальне давали лише по талонах. Приблизно за місяць ситуація почала більш-менш стабілізовуватися — пальне почали везти з Європи, воно з’являлося все частіше на АЗС, проте була нова проблема — йоuо вартість, вона неймовірно злетіла. В середині літа ситуація вже повністю нормалізувалася, проте ціна на бензин та дизпаливо вже не зменшилася. А от автогаз в ціні дещо здешевшав. Наразі ситуація з пальним в країні стабільна.