Facebook Pixel

НБУ створив реєстр «білих» колекторів: як вони працюватимуть за новими правилами

Автор
Новий закон про колекторів передбачає низку заходів впливу на колекторів і кредиторів за порушення. Фото: Pixabay

Новий закон про колекторів передбачає низку заходів впливу на колекторів і кредиторів за порушення. Фото: Pixabay

Нацбанк України створив Реєстр колекторських компаній, до якого буде внесено «білих» колекторів. Щоб потрапити до цього реєстру, колекторські структури в період із 14 липня до 13 серпня мають подати до НБУ повний пакет документів на реєстрацію, повідомило «Дзеркало тижня».

Після 14 грудня колекторські компанії, яких немає в реєстрі, не зможуть стягувати борги в Україні. Банки та фінансові компанії розірвуть із ними договори, отже, усі укладені домовленості автоматично визнаватимуться юридично нікчемними.

«На ринку колекторських послуг мають працювати прозорі компанії з бездоганною репутацією, які не вдаються до неетичних методів стягнення боргів», — зазначили в НБУ.

Telegram Logo

Новий закон про колекторів також передбачає низку заходів впливу на колекторів і кредиторів через порушення, яких може бути допущено під час врегулювання боргів. Основні заходи — це штрафи від 85 тис. до 136 тис. грн. Однак за систематичне (понад два рази на рік) або кричуще порушення закону Нацбанк може відкликати ліцензію в колектора і виключити його компанію з реєстру.

Контекст. У березні 2021 року Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроєкт № 4241 про захист боржників під час врегулювання простроченої заборгованості, що посилює вимоги до роботи колекторських компаній.

Вимоги до колекторів в Україні:

  • дотримуватися етичної поведінки в спілкуванні з боржником;
  • інформувати його в разі залучення колекторської компанії або передачі права вимоги новому кредитору;
  • компанію має бути внесено до спеціального реєстру, який веде Нацбанк.

На фінансові установи покладається обов'язок контролювати роботу колекторів і укладати договори тільки з «реєстровими» колекторськими фірмами.

Колекторам забороняється застосовувати у своїй роботі загрози або нескінченні дзвінки, а також:

  • телефонувати боржнику з 20:00 до 9:00, а також у вихідні та святкові дні;
  • чинити тиск, погрожувати людині та шантажувати її;
  • вимагати від близьких осіб боржника взяти на себе виконання фінансових зобов'язань;
  • приховувати свою контактну інформацію;
  • розміщувати відомості або повідомляти третім особам про наявність заборгованості;
  • вводити в оману щодо наслідків невиконання зобов'язань або розміру заборгованості.
Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter Cmd + Enter Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини