Шеф-кухар і підприємець Євген Клопотенко запустив власний бренд продуктів — 100РОКІВ, а також інтернет-магазин українських товарів 100ШОП. Основна мета проєктів — зробити доступними українські автентичні продукти для щоденного використання та підтримати локальних виробників.
Бренд 100РОКІВ — завершальний етап проєкту з поліпшення культури харчування, що Клопотенко розпочав після перемоги в шоу «МастерШеф» у 2016 році. Метою бренду є інтеграція локальних продуктів у повсякденне життя українців та створення конкуренції імпортним товарам. За даними ініціативи «Зроблено в Україні», 40% вартості українського товару повертається в бюджет завдяки податкам.
«У 100РОКІВ поєднуються унікальні українські рецепти, найкращі локальні продукти, сучасні техніки та моя багаторічна експертиза. Але, в першу чергу, це бізнес, який разом із популяризацією української кухні буде надавати робочі місця, платитиме податки та впливатиме на формування ринку українських продуктів», — коментує Клопотенко.
На сьогодні бренд 100РОКІВ представлений 20 товарами у чотирьох категоріях, таких як борщові заправки, консервована квасоля, смажений горох і квасолевий хумус. Ще стільки ж нових продуктів, включаючи соуси, спеції, кондитерські вироби та напої, перебувають у розробці.
Продукцію 100РОКІВ можна придбати в інтернет-магазині 100ШОП, який доставляє по всій Україні, а також у локальних магазинах та незабаром у національних супермаркетах. План команди — створити 100 унікальних продуктів і досягти продажів у 500 тисяч одиниць на місяць до кінця 2025 року, що дозволить стати найбільшою платформою прямого продажу продуктів в Україні.
Другий проєкт Клопотенка, 100ШОП, покликаний забезпечити українцям безперервний доступ до локальних продуктів і підтримати малий та середній бізнес, що стикається з труднощами на шляху до великих ритейл-мереж.
«Під час останніх дослідницьких експедицій країною я багато спілкувався та знайомився з українськими фермерами та виробниками, — додає Євген Клопотенко. — Тоді побачив, наскільки багато у нас якісної, цікавої та смачної продукції, про яку українці можуть ніколи не дізнатися. Адже на полицях супермаркетів здебільшого товари великих транснаціональних компаній або імпорт. Тож цим проєктом я хочу відкрити Україну для українців через локальні продукти та стати опорою виробникам, котрі не дають зупинитися економіці країни», — говорить Клопотенко.
Наразі в 100ШОП представлені товари від 40 українських брендів, включаючи соуси, напої, солодощі та спеції. До кінця 2024 року планується подвоїти кількість партнерів, а в 2025 році 100ШОП трансформувати в маркетплейс, що об’єднає понад 2 тис. товарів від 150 українських виробників.
На проєкти вже інвестовано 500 тис. євро, і Клопотенко планує залучити ще 1,5 млн євро, щоб досягти самоокупності до кінця 2025 року.