Кілійський суднобудівельно-судноремонтний завод, що розташований на березі Дунаю, планує провести реконструкцію сліпа. Це допоможе ремонтувати та будувати кораблі більшої місткості для Дунайского пароплавства.
Про це пишуть Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля та портал Zakupki.prom.
На сліпі проведуть капітальну заміну рейок і розширять горизонтальну частину сліпу. Це дасть змогу ремонтувати та будувати судна завдовжки до 120 м і доковою вагою до 2 тис. тонн. Зараз підприємство може будувати та ремонтувати судна завдовжки понад 110 м і вагою до 1,5 тонни.
Вартість проєктування склала 6,95 млн грн. Проєктні роботи триватимуть до 31 серпня 2023 року. Не раніше вересня 2023 року розпочнуться роботи з реконструкції сліпу.
Що відомо про Кілійський суднобудівний завод
Підприємство засновано в 1944 році в м. Кілія Одеської області на базі колишніх судноремонтних майстерень Кілійського порту для ремонту річкового флоту Дунайського пароплавства. У 1960-ті рр. на заводі опановано також будівництво суден.
У структурі заводу – суднобудівний (складання та зварювання корпусів споруджуваних на підприємстві суден), механічний (ремонт і регулювання суднових енергетичних установок, механізмів, гвинтостернового комплексу, інших технічних засобів) і комплексний доковий (підготовка корпусу та його фарбування) цехи, а також допоміжні підрозділи: електромонтажна, трубопровідна, деревообробна та ливарна дільниці, хімічна, радіолокаційна, радіометрична лабораторії та лабораторія економічного контролю, кузня, киснева станція.
За період діяльності на заводі побудовано понад тисячу суден (баржі типу SL, SLG, EVRO-TAF, FNG, RTS), відремонтовано понад 1,1 тис. одиниць флоту.
З-поміж основних замовників продукції та послуг підприємства – порти Дунайського й Чорноморського басейнів, судноплавні компанії Бельгії, Греції, Нідерландів, Німеччини, Фінляндії, Франції. Зараз на заводі працюють майже 450 працівників.
Завод є відокремленим підрозділом ПРАТ «УКРАЇНСЬКЕ ДУНАЙСЬКЕ ПАРОПЛАВСТВО», який повністю належить державі.
Який зараз стан Дунайського пароплавства
Починаючи з лютого 2022 року Дунайське пароплавство переживає власний розквіт. Це пов’язано з блокуванням чорноморських портів, що зробило Дунай чи не єдиною водною артерією, якою можна безпечно й майже безперешкодно перевозити товари до європейській країн.
Це позначається на збільшенні завантаженості портів. За травень 2023 року дунайські порти, що розташовані на українському березі, перевантажили понад 3 млн тонн вантажів. Це їхній абсолютний рекорд за всі роки незалежності. У березні 2023 року порти Дунаю прийняли 2,8 млн тонн вантажів.
Цього року Україна хоче розпочати днопоглиблення гирла Дунаю Бистре до 7,2 м. Днопоглиблення гирла Бистре до 6,5 м дало стрімкий розвиток дунайським портам і значно вплинуло на вантажопотік.
У пріоритеті розвиток дунайського судноплавства й у європейських країн. Так, Єврокомісія, Дунайська комісія в співробітництві з адміністрацією Нижнього Дунаю, Міністерством транспорту Румунії планують збільшити пропускну спроможність Сулінського каналу.
Цікаві дунайські порти й приватним інвесторам. Так, 17 січня 2023 року Фонд держмайна України продав морський порт «Усть-Дунайськ» за 201 млн грн.