Автовиробники США виторгували собі місяць відстрочки від тарифів на імпорт автозапчастин

Автовиробники США виторгували собі місяць відстрочки від тарифів на імпорт автозапчастин

Дональд Трамп надав автовиробникам місячну відстрочку на тарифи на імпорт з Мексики і Канади, що стало останнім кроком, зробленим в останню хвилину, щоб похитнути корпоративну Америку. Про це пише FT.

Прессекретарка Білого дому Кароліна Левітт повідомила, що в середу президент говорив з представниками Chrysler і Stellantis, Ford і General Motors. Вона додала, що виняток стосуватиметься автомобілів, які відповідають умовам торговельної угоди 2020 року між США, Мексикою та Канадою.

«Президент надає їм виняток на один місяць, щоб вони не опинилися в економічно невигідному становищі», — сказала Левітт.

Пізніше високопоставлений чиновник адміністрації Трампа заявив, що виняток також стосуватиметься автомобільних запчастин, які відповідають угоді USMCA. Запчастини становлять основну частину транскордонної торгівлі в Північній Америці у цій галузі.

Виняток було зроблено після того, як ринки бурхливо відреагували на запровадження адміністрацією Трампа 25% тарифів на імпорт з Канади та Мексики, а також додаткових 10% збору з Китаю у вівторок.

У якийсь момент весь післявиборчий приріст S&P 500 був зведений нанівець, перш ніж індекс відновив свої позиції. У середу індекс сильно зріс, додавши 1,1% в загальному зростанні.

Акції американських автовиробників підскочили: Ford подорожчав на 5,8%, GM — на 7,2%, а депозитарні розписки Stellantis, що котируються в США, злетіли на 9,2%. Інші автоконцерни також зросли: японські Honda та Nissan подорожчали на 2%.

Попереднє моделювання, проведене аналітиками Nomura, показало, що тарифи на імпортовані в США автомобілі, які не відповідають вимогам USMCA, найбільш негативно вплинуть на прибутки Mazda, Subaru, Mitsubishi Motors та Hyundai.

Тарифи для Мексики і Канади вважалися особливо каральними для автомобільної промисловості через складні ланцюги поставок, які перетинають Північну Америку. Вони спричинили ескалацію північноамериканської торговельної війни. Канада у відповідь запровадила високі мита на весь американський імпорт. Мексика заявила, що планує оголосити про свою відповідь у неділю.

На знак напруженості, викликаної початком торговельної війни, прем'єр-міністр Джастін Трюдо, який іде у відставку, не скасує канадські тарифи у відповідь, якщо Вашингтон збереже будь-які збори з Оттави, заявив старший радник уряду в інтерв'ю Financial Times.

Флавіо Вольпе, голова Канадської асоціації виробників автомобільних запчастин, додав, що місячна відстрочка для галузі не вирішить питання для бізнесу і робітників, які побоюються втрати роботи і закриття заводів.

«Ніхто не може працювати в умовах 30-денного циклу загроз, особливо американський бізнес. Свідченням цього є той факт, що саме американський бізнес попросив про відстрочку, а не Канада чи Мексика», — сказав він.

Американська рада з питань автомобільної політики, торговий орган, що представляє інтереси Stellantis, Ford і GM у Вашингтоні, привітала цей крок. GM окремо заявила, що новий підхід дозволить американським автовиробникам конкурувати та інвестувати на внутрішньому ринку.

Toyota заявила, що «готова приймати швидкі та оптимальні рішення, як тільки ситуація проясниться». Керівництво японського автовиробника раніше зазначало, що спробує скоротити витрати, перш ніж піднімати ціни на автомобілі у відповідь на тарифи.

Представник автомобільної промисловості заявив, що Toyota може збільшити виробництво в США і Канаді, щоб ввезти більше автомобілів до США до закінчення 30-денної відстрочки, але попередив про «серйозні наслідки», якщо тарифи будуть застосовані до американського імпорту з Мексики і Канади.

Левітт припустила, що більше галузей зможуть обґрунтувати винятки з тарифів, заявивши, що Трамп «відкритий до слухання про додаткові винятки».

«Він завжди веде відкритий діалог, і він завжди буде робити ... те, що правильно, те, що він вважає правильним для американського народу», — додала вона.

Але Левітт сказала, що «взаємні» тарифи Трампа все одно набудуть чинності 2 квітня, як і планувалося.

«Він твердо стоїть на цьому, незважаючи ні на що, без жодних винятків. Так ось звідки береться один місяць», — сказала вона.

За словами Левітт, Трамп наказав компаніям «взятися за справу» і почати переносити своє виробництво в США. «Це кінцева мета».

Раніше в середу міністр торгівлі США Говард Лутнік заявив, що президент «розгляне» можливість полегшення для певних секторів.

Але він повторив скарги адміністрації Трампа на те, що Мексика і Канада не змогли припинити торгівлю смертельним опіоїдом фентанілом, і припустив, що будь-яка відстрочка може тривати лише місяць.

Читати на The Page