30 жовтня у Києві відбувся BUSINESS THINKERS FORUM’2024, який об’єднав власників та керівників бізнесів, новаторів, філософів та мислителів для обговорення методів досягнення амбітних цілей у надскладних умовах.
Форум відвідали понад 300 учасників та 26 спікерів з більш ніж 40 компаній різних галузей України. Лейтмотив форуму «Мистецтво створювати» — що потребує високого рівня бізнес-етики, системного мислення і відкритості.
«Ми дійсно хочемо створити для вас простір, де будуть народжуватись нові ідеї. До лейтмотиву заходу я б ще додала «Сміливість створювати» — простір для вас, де можна переосмислити важливі речі», — розпочала форум Альона Жупікова, засновниця КА Group.
«BUSINESS THINKERS FORUM’2024 зібрав керівників, власників компаній, на плечах яких лежить велике навантаження. Челенджі, які завжди були у керівників і власників компанії, сьогодні тільки подвоюються і множаться. Щоб полегшити і дати вам можливість побачити певний гайдлайн, ми зібрали дійсно потужну команду.», — продовжила Лана Мітченко, CEO КА Group.
Як зазначив Артур Міхно, СЕО та співзасновник компанії WORK.ua, титульного партнера форуму, інвестиції у світогляд мають стати ключовою задачею для кожного СЕО і HRD. «Лише через корпоративну культуру, яка зміниться і буде займатися не інструментальним розвитком, а світоглядним, зможе змінитися спочатку культура, а потім і рівень розвитку будь-якої команди».
«Бізнес є найбільш інноваційним, гнучким та орієнтованим на результат, — зазначив у виступі Євген Глібовицький, директор «Інституту Фронтиру», член Наглядової Ради Суспільного Мовлення. — Чому бізнес не є тим, хто визначає, які мають бути стратегічні напрямки? Перше — в Україні недосвідчений юний капітал, який тільки вчиться зводитись на ноги. Друге — власники бізнесу, це люди з тунельним зором, вони дивляться всередину свого бізнесу, в маржу, в продукт, в постачальників, в клієнтів».
«Лідеру треба будувати Shared Vision, — зазначив Дмитро Морозов, заступник голови правління МХП з розвитку бізнесу клієнтів і компанії — генерального партнера форуму. — Посада керівника — це позиційне лідерство. Коли лідер відповів для себе, що для мене успіх і гарний бізнес-результат. Пастка керівника чи недоробка лідера — коли він транслює своє бачення для людей і очікує, що вони також захочуть його досягнути».
Під час дискусії про бізнес-етику учасники ділилися думками про ознаки бізнесу в умовах виживання і розвитку.
Для Лани Зеркаль, Надзвичайного та Повноважного посла України, етика — це про наступні покоління і довгий погляд. «Мені стає легше тоді, коли я бачу події, які мене надихають, бачу людяність, чого дуже нам не вистачає — довіру і договороздатність».
Доктор філософських наук, публіцист, перекладач, експерт з феноменології Вахтанг Кебуладзе зазначив, що саме через зміну бізнес-етики і цінностей в українському бізнесі, зокрема, почалася ця війна. Росія відчула загрозу змін, що ми для них втрачені.
Військовий, адвокат, засновник компанії Millers та ГО «Принцип» Масі Найем процитував книгу Віктора Франкла «Людина у пошуках справжнього сенсу»: «Якщо в тебе немає власного сенсу життя, його тобі створить суспільство».
Лев Жиденко, співвласник мережі магазинів «Аврора», наголосив, що бізнес-етика — це питання, яке накладається і всередині компанії, і працює назовні, як система координат.
У дискусії про лідерство жінок прозвучали тези про андрогінне лідерство та поведінку. «Виклик у тому, щоб одночасно зберегти лідерські позиції і не впасти в прірву жіночності, і не позбавитися жіночності. Десь на цьому балансі, в цій гармонії ми маємо шукати свій шлях», — вважає Наталія Кривда, докторка філософських наук, голова наглядової ради УКФ, академічна директорка Единбурзької бізнес-школи.
«Серед челенджів, що стоять перед жінками-лідерками, — стверджує Яніна Ольховська, директорка з питань комунікацій̆, КСВ та залученості UKRSIBBANK BNP Paribas, генерального партнера форуму, — війна, економічна нестабільність, що робити з бізнесом. По-друге, втрата клієнтів. Третє — баланс між війною, бізнесом і життям. Четверте — критичний брак енергії, який треба відновлювати».
Журналіст, публіцист, аналітик Віталій Портніков поділився рецептом дорослішання бізнесу: «Отже, це цивілізована економіка, коли людина сама відповідає за свої рішення і за свій бізнес. Треба формувати суспільство ініціативних людей. Єдина надія на те, що нам вдасться змінити суспільство і переформатувати, навіть в таких непростих умовах».
«Якщо ми спираємося на «авось» або «все буде добре», то кожний наступний цикл, це цикл деградації. Без стратегування, без спирання на Vision, без проактивної позиції система сама по собі деградує», — підкреслив Олексій Тимофєєв, Член Ради директорів компанії BGV Group Management.
Ігор Смілянський, генеральний директор Укрпошти, наголосив: «Щоб ти не робив, хтось тебе не буде любить. Тому усвідом собі, навіщо ти це робиш, будь з собою в комфорті й надихай команду, щоб з тобою залишались однодумці».
Микола Скавронський, заступник генерального директора «Сінево Україна», визначив, що головна роль CEO — бачити картинку майбутнього і свідомо транслювати цю картинку до своїх підлеглих.
У дискусії про мілітарі-переосмислення бізнесу Івона Костина, засновниця Veteran Hub, звернула увагу на зміни на рівні внутрішніх процесів в компанії, реалістичної HR-стратегії: «Поки не видно людей, які реально готові інвестувати в повернення робочої сили на робочі місця».
Марія Берлінська, керівниця проєкту Victory Drones і співзасновниця фонду Dignitas, озвучила больову точку, яка має бути у фокусі сучасного бізнесу та держави: «Різні фонди носять «воду відрами» та гасять пожежу там, де не працюють державні інституції».
Дякуємо всім, хто долучився BUSINESS THINKERS FORUM’2024, будемо раді побачити вас на наступних заходах KA Group