Facebook Pixel

Найбільше виробництво автомобільних мастил зупинилося через введення акцизного податку

Найбільший український виробник мастил і мастильних матеріалів для автомобілів «Азмол Брітіш Петрокемікалс» із Бердянська Запорізької області зупинив випуск продукції.

Припинення виробництва пов'язано із набуттям чинності закону №466-IX, згідно з яким товарний код 2710 19 99 00 «інші мастильні матеріали та інші дистиляти» включено до переліку підакцизних товарів зі ставкою €213,5/тис. л.

Товарний код 2710 19 99 00 стосується не тільки сировини для виробництва мастил – базових мастил, але й близько 100 найменувань кінцевої продукції, передає enkorr.

Тож продавці готових мастил і мастильних матеріалів автоматично стали платниками акцизного податку. А це тепер вимагає від них реєстрації акцизних складів, акцизних накладних та інших зобов'язань з обліку підакцизної продукції.

Законом не передбачено ніякого перехідного періоду для реєстрації та обладнання акцизних складів, отримання ліцензій та оформлення документів для роботи із підакцизними товарами.

«Закон прийнято таким чином, що від 6 місяців до року вітчизняний виробник оформлятиме документи, купуватиме та встановлюватиме устаткування, нестиме збитки. Але за цей час весь український ринок просто відійде імпортерам, і запускати роботу заводів потім просто буде марно», — зазначив виконувач обов'язків директора AZMOL BP Михайло Тарасенко.

За його словами, українські виробники опинилися у нерівних умовах тому, що імпортери продовжують ввозити та продавати таку продукцію без акцизу.

Контекст. Зміни до закону №466-IX передбачають перевірку індустріальних або базових мастил щодо того, чи не є мастила дизельним паливом. Це створило додаткові корупційні ризики, призвело до простоїв мастил на кордоні та збитків постачальників.

Автор поправки депутат Данило Гетманцев («Слуга народу») вважає, що ці зміни прийнято для боротьби з можливим постачанням дизпалива під виглядом мастил.

Зараз доведених випадків подібних зловживань немає. Є підстави вважати, що базові мастила додаються до дизпалива для зниження його собівартості. Проте ця практика не має широкого поширення та може припинятися належною роботою з боку податкової служби.

Подякувати 🎉