Завдяки штучному інтелекту взаємодія ритейлера з покупцем стає значно ефективнішою. Персоналізація, передбачення попиту, а також автоматизована комунікація — от результат впровадження AI-рішень великими ритейлерами. Head of Innovations INTERTOP Ukraine Микита Попов розповів SPEKA про штучний інтелект у сучасному ритейлі.
Персоналізація та допомога у виборі
Персоналізація в каталозі працює на основі взаємодії користувача із сайтом (запити, кліки, перегляд сторінок, додавання в кошик). Сервіс аналізує інформацію про всіх юзерів, які підтвердили збір куків, й адаптує показ товарів під їхні запити. Завдяки сервісу користувач може одразу побачити й перейти на сторінку схожого товару, якщо обраного немає або він йому не підходить. Обидва рішення дають змогу генерувати додатковий дохід. Коефіцієнт конверсії для сервісу з підбору схожих товарів становить приблизно 20%.
Ще однією проблемою онлайн-платформ у сфері фешн є відмінності розмірних сіток і підбір речей під власні параметри. INTERTOP тестує сервіс підбору розмірів за фото. Щоб отримувати рекомендації, користувачеві достатньо один раз вказати свою вагу та зріст і зробити два фото. За фото сервіс формує 3D-модель тіла, після чого порівнює отримані виміри з розмірною сіткою товару й підбирає максимально релевантний розмір.
Передбачення попиту та динамічне ціноутворення
В INTERTOP поки що працюють лише з передбаченням попиту на рівні оптимізації цін. Менеджер під час переоцінки товару не може врахувати величезну кількість чинників, що впливають на його ціну. Через те компанія втрачала валовий прибуток і маржу, а команда — багато часу. Віднедавна за адаптацію цін на платформі відповідає сервіс на основі ШІ. З огляду на дані аналізу ринку, історії продажів компанії та крос-еластичність з іншими товарами на сайті AI-сервіс вираховує релевантну ціну для кожного товару. Процес переоцінки замість кількох годин триває лише декілька хвилин. За таких умов завдання менеджера — ухвалення стратегічних, а не тактичних рішень.
Чат-боти та автоматизована комунікація
Мабуть, найпоширеніший AI-інструмент для B2С-бізнесу — чат-боти. Вони забирають на себе деякі функції менеджера під час комунікації з клієнтами, швидко надають базову консультацію й допомагають їм замовляти 24/7. Економія робочого часу завдяки чат-ботам становила понад 1 тис. годин на місяць.
INTERTOP автоматизував рекрутинг до роздрібних магазинів. Замість звичних 5 — 7 днів закриття однієї вакансії в роздробі відтепер воно триває 2 — 3 дні. Вартість найму завдяки такій оптимізації знизилася на 30%.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також