Facebook Pixel
IT
IT

Мобільні оператори під загрозою. Галузевий регулятор позбавить їх права приховано нав'язувати послуги

Автор

Національна комісія з регулювання в сфері зв'язку і інформатизації (НКРЗІ) на своєму засіданні 17 вересня прийняла за основу проєкт змін в «Правила надання телекомпослуг».

Якщо його затвердить комісія, підключення до контент-послуг операторів буде можливим тільки у випадку, якщо абонент підтвердить свою згоду через голосове або текстове повідомлення, за допомогою сигналів тонового набору або коду підтвердження. Таким же чином буде відбуватися і відмова від послуги. Крім цього оператор повинен повідомляти абонента про всі умови та вартість послуги.

У НКРЗІ розповіли The Page, що пішли на такий крок через велику кількість негативних коментарів з приводу дій операторів. «Скарги та листи регулятору мало хто любить писати. Але я читаю коментарі в Facebook і бачу, що така практика викликає негативну реакцію у суспільстві", — говорить глава комісії Олександр Животовський.

Мова йде про підключення користувачів до таких сервісів як гороскопи, анекдоти, прогноз погоди, ді-джингл тощо. Спочатку ці сервіси без згоди абонента надаються безкоштовно. Щоб від них відписатися абонент повинен відправити смс-повідомлення або зателефонувати. Якщо він цього не робить, то з його рахунку після закінчення пільгового періоду починають знімати абонплату.

У 2018 році НКРЗІ зафіксувала 549 скарг про порушення прав споживачів при наданні контент-послуг. За підрахунками Офісу ефективного регулювання (BRDO), збитки українців від «прихованих» послуг мобільних операторів складають щонайменше 100 млн грн на рік.

Самі ж оператори заперечують надання контент-послуг без згоди абонента. «Ми не нав'язуємо послуги, надаємо тільки ті, які абоненти замовляють власноруч», – стверджує прессекретар Vodafone Україна Вікторія Рубан. У «Київстарі» відзначають, що інформують клієнтів про всі підключені послуги. У lifecell поки що на запит The Page не відповіли.

Насправді оператори надають такі контент-послуги клієнтам безкоштовно на певний період, але клієнт не завжди розуміє, що треба скасувати ці «безкоштовні» плюшки, і потім змушений платити, пояснює радник першого віцепрем'єр-міністра з цифрової економіки Олена Мініч.

На її думку, нова постанова змінить ситуацію. «Якщо зміни приймуть, споживач буде платити лише за той контент, який він свідомо замовив», — додала вона.

Документ опублікований на сайті НКРЗІ для громадського обговорення, яке завершиться 20-го листопада.

Подякувати 🎉