IT

Mail.Ru Group та Сбербанк створюють конкурента «Яндексу»

Автор

Сбербанк знайшов нового партнера на ринку онлайн-сервісів — банк разом з Mail.Ru Group хоче створити O2O-платформу (online-to-offline), повідомляється в спільному прес-релізі банку та компанії. Учасники угоди інвестують в платформу кешем 46 млрд рублів відразу та ще 23 млрд — через рік. Кожен з учасників отримає 50% в спільному підприємстві (СП).

До нього від Mail.ru Group увійдуть конкуренти «Яндекса» — сервіс таксі «Сітімобіл» 22,69%) та сервіс з доставки їжі Delivery Club (100%). Крім того, надійдуть 7,7 млрд руб.

До закриття угоди Mail.ru Group має забезпечити консолідацію на СП не менше 75% акцій «Сітімобіла». Яким чином це відбудеться, в компанії не розповіли, пише російське видання «Коммерсантъ». За даними Kartoteka.ru, 40,59% і 13,15% в «Сітиімобіл» належать кіпрським фондам Hermalor Investments Ltd. і WSFIS Global Opportunities Fund відповідно, ще 22,69% — Mail.ru Group, 12,01% — дочірній компанії «Мегафона», по 5,8% — у гендиректора Арама Аракеляна та Владислава Абрамяна.

Telegram Logo

Російський банк внесе у спільну компанію частку в компанії Foodplex (35%) та близько 38 млрд руб. При виконанні KPI з боку Delivery Club і «Сітімобіла» протягом року Mail.ru Group вкладе ще 5,1 млрд руб., а Сбербанк — ще 13 млрд руб. Очікується, що вартість підприємства при досягненні цільових показників може перевищити 100 млрд руб.

«Всі кошти будуть внесені в компанію в форматі cash-in та спрямовані на органічний розвиток, консолідацію активів та комплементарні існуючим О2О-бізнесам потенційні угоди в сегментах фудтеха та мобільності»,— зазначається у пресрелізі.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

У майбутньому сторони не виключають залучення зовнішніх інвесторів для розвитку бізнес-платформи, а також вихід спільного підприємства на IPO.

Сервіси спільної платформи повинні сприяти обом сторонам. Mail.ru Group розраховує, що спільне підприємство розширить географію Delivery Club, прискорить експансію «Сітімобил» та підвищить ефективність роботи сервісів.

Сбербанк таким чином хоче створити провідного гравця доставки «останньої милі» в Росії», заявив президент та голова правління Герман Греф.

Варто зазначити, що для Сбербанку створення СП означає неформальне оголошення війни своєму партнеру, «Яндексу», говорить топ-менеджер цифрової галузі, пише російське видання The Вell. Річ в тім, що таксі та доставка їжі — найдинамічніші активи і головне джерело нерекламних доходів «Яндекса». У першому кварталі 2019 року ці два сервіси принесли компанії 20% виручки і зросли на 145%. Крім того, посилення «Сітімобил» як головного конкурента «Яндекс.Таксі» в Москві може стати проблемою для проведення цим сервісом IPO в 2019 або в 2020 році.

Слід відмітити, що Сбербанк володіє в «Яндексі» золотою акцією, а Герман Греф входить до складу ради директорів.

Керуючий директор «Яндекса» Тигран Худавердян відреагував на операцію досить спокійно, заявивши, що компанія звикла працювати в умовах конкуренції з глобальними і локальними гравцями.

Фінансовий директор «Яндекса» Грег Абовский розраховує, що Сбербанк продовжить будувати партнерство з компанією на довгостроковій взаємовигідній основі.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини