«Обираючи між Facebook та банком, ви оберете банк». Екскерівник технологічної трансформації JPMorgan про майбутнє фінпослуг

Фото: PG

На ринку фінансових послуг зростає конкуренція. Конкурувати з банками вирішили і технологічні гіганти. Зокрема, цей ринок припав до душі Марку Цукербергу. Його Facebook 13 листопада оголосив про запуск власної платіжної системи Facebook Pay. Тепер платежі можна буде проводити через Messenger, Instagram і WhatsApp.

Націлилась на сферу фінпослуг і Google, пише The Wall Street Journal. Компанія хоче запропонувати користувачам її сервісів можливість відкриття банківських рахунків.

Про те чи програє банкінг фінтехкомпаніям та як Big Data впливає на фінансові ринки в ексклюзивному інтерв'ю The Page розповіла екскерівник напрямку технологічної трансформації JPMorgan Соня Ведрихович.

  • У чому різниця між фінтехкомпаніями та «добрим старим» банкінгом?

Банки пропонують багато різних речей, тоді як фінансова технологічна компанія зосереджена лише на одному продукті. Вони набагато меншого розміру, але спритніші, маловитратні та готові до швидких змін, на відміну від банків. Гадаю протиставляти їх доброму старому банкінгу не варто.

  • Банки можуть програти фінтехкомпаніям?

Можливо, програють, але це не вирок. Банки відстежують зміни на ринку й інколи трансформуються набагато швидше. Багато рішень, які запропонували фінтехкомпанії, можна використати і в банківській царині або шляхом інтеграції, або через поглинання і встановлення інших правил кооперації. Банки можуть навіть виграти ці змагання.

  • Колишня очільниця Міжнародного валютного фонду Крістін Лагард у Японії заявила, що фінансові компанії можуть загрожувати світовій фінансовій системі. Що ви з цього приводу думаєте?

Вона сказала, що «можуть», але не сказала, що так буде. Зараз розглядаються дві моделі взаємодії банків та фінтехкомпаній. Одна з них – конкурентна, а інша – комплементарна.

  • Лагард говорила, що китайські компанії використовували Big Data для впливу на фінансові ринки, на курс валют. Це вже значний контроль. Чи може це перерости в загальносвітовий масштаб?

Не скажу, що це загроза банківській моделі. Такі системи як Alipay або Google використовуватимуть для переведення невеликих сум. Їм буде важко завоювати довіру у суспільства, яку вже мають банки. Обираючи між Facebook та банком, кому ви довірите свої заощадження? Ви скоріш за все оберете банк.

  • Як Big Data допомагає розробляти нові рішення, нові продукти? Що це за нові можливості?

Це ще питання майбутнього. Зараз в світі немає жодної такої структури, яка володіє тією кількістю інформації, яку мають банки. Близько 80% того, що ми робимо щодня, завершується фінансовою транзакцією. Банки володіють всією цією інформацією. Вони знають який додаток ми використали, куди ходили, що робили та з якою швидкісттю і скільки разів на день. Скористатися цими даними важко, бо вони не структуровані. Втім банкам, великим компаніям, в тому числі телекомунікаціним, варто почати використовувати таку інформацію для створення рішень, які б відповідали потребам споживачів.

Читати на The Page