Алессандро Дзанеллі, який цього року очолив український та молдовський підрозділ одного з найбільших у світі виробників продуктів харчування – Nestle, – в ексклюзивному інтерв'ю розповів, які очікування у корпорації від нової влади і чому компанія страждає від витоку трудової сили.
- Чого ви очікуєте від нової української влади?
На думку одразу спадає те, чого всі так прагнуть, — процвітання та стабільність. Залучення капіталу в Україну потребує ясних і чітких кроків до встановлення верховенства права та боротьби з корупцією. Всі підприємства та компанії, які працюють в країні, зацікавлені в тому, щоб талановиті люди не полетіли за кордон в пошуках кращих для себе можливостей. Бізнесмени та політики повинні створити всі умови для того, щоб вони залишилися тут і працювали на хороших умовах, а потенціал і талант нації, відповідно, залишився в Україні. Але наша компанія буде працювати в країні до останнього.
- Чи страждає Nestle від витоку трудової сили?
Так, страждає. Люди їдуть в сусідні країни через нестабільну економічну ситуацію. Втрата потенційних працівників багато значить у сфері діджиталізації та виробництва. Адже ми навчаємо людей, які потім використовують свої навички в іншому місці. Тому політики повинні створити мотиваційні умови для того, щоб люди залишалися в Україні.
- Яких саме співробітників ви втрачаєте?
Виробничих робітників, які їдуть в ті країни, де кращі умови роботи, а також працівників, які займаються розумовою працею. Останні в свою чергу вважають, що зможуть розкрити потенціал за кордоном, адже умови в Україні нестабільні.
- Чому ви не підвищуєте цим людям зарплати?
Не тільки зарплата змушує людей вирішувати – їхати з країни або залишитися в ній. Важливою складовою є також і умови життя. Люди хочуть бути впевненими в тому, що їхні гроші будуть належати лише їм, а також у тому, що їм не доведеться виживати в умовах нестабільної ситуації.
- На скільки потрібно підняти зарплати працівникам компанії, щоб вони не пішли?
В останні роки ми піднімаємо зарплату двічі на рік через те, що була висока інфляція. Але зараз її рівень знижується і знижуватиметься у 2020 році. Тому в бюджет наступного року ми будемо закладати саме такий рівень.
Nestle — швейцарська транснаціональна корпорація. Вона виробляє продукти харчування, а основними торговельними марками є KitKat, Nescafe, Nesquik, Nestea і Maggi. Своє представництво в Україні компанія відкрила в 1994 році, а у 2003-му заснувала «Nestle Україна». Крім основних торгових марок, в країні вона випускає також Purina, «Торчин» і «Світоч».