Які уроки винесли забудовники житла з карантину

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Ми, люди ХХІ століття, звикли поспішати жити. Не встигли видихнути, начебто звикнувши до нової реальності, як уже спішимо підбивати підсумки й прогнозувати вплив коронавірусу на все.

Нещодавно в одній із бесід з гравцями на ринку первинної нерухомості ми довго міркували про те, що привніс карантин у житло вже тут і зараз. Я поки не поспішаю робити однозначні висновки, але вже бачу тенденції, які стануть епохальними для житлового будівництва.

Не можна жити виключно з продажу

Падіння купівельного попиту досягло свого дна навесні, й уже до травня він пішов у ріст. Попри зниження попиту загалом по ринку на 70% проти докризових показників деякі забудовники вже до липня змогли відвоювати 55-60%. Про це свідчать дані за їхніми угодами.

Telegram Logo

Секрет простий: продовжували будувати, демонстрували високу динаміку, правильно позиціювати продукт, який має попит.

Не можна з будь-чого зробити цукерочку, а навіть найпрекраснішу цукерку, яку упаковано в непрезентабельний целофан, навряд чи вдасться продати.

Тут важливо все: архітектурний проєкт, ергономіка громадського і приватного простору, планування місць загального користування, квартирографія зі зміненими побажаннями (хто відмовлявся від балконів на користь лише панорамних вікон, дуже сильно програв), вимоги щодо інфраструктури, які містять в собі побажання щодо ЗСЖ і охорони здоров'я.

Підлаштуватися під попутний вітер платоспроможного попиту ось так одразу — завдання практично нездійсненне, якщо доводиться переробляти 50% і більше проєкту. Звідси простий висновок: потрібно бути трендсетерами в галузі, задавати тон і прислухатися до цільової аудиторії.

Гроші забудовника у проєкті повинні бути на рівні 60-70% і не менше, тоді навіть у період мертвого ринку буде світло в кінці тунелю.

Продукт повинен бути наповнений смислами, які є зрозумілими й потрібними майбутнім мешканцям.

Можна хоч тричі створити патіо-зону, коворкінг і лаунж під вечірки, але якщо ваша цільова аудиторія — матусі з дітьми (вибрали, скажімо, через розташування, близькість парку та візуальну складову), то буде дуже складно розповідати у майбутньому про цінності будь-якого свого проєкту.

Очевидно, що завжди буде попит на грамотно оформлені громадські простори, місця загального користування, квартирографію.

Матиме попит уся інфраструктура розумного будинку завдяки обліку споживання ресурсів, можливості замовлення сервісів, послуг, доставки тощо.

Зростає попит і на готові квартири від забудовника, також підвищуються й вимоги до якості.

Формат «заїжджай і живи» вже не сприймається як просто дешева альтернатива голим стінам. Люди шукають затишку, набору техніки, готових рішень щодо кухонного гарнітура, а забудовники готові запропонувати їм такий продукт.

Цим шляхом підуть провідні забудовники, які володіють значними ресурсами й здатні контролювати якість роботи підрядників.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини