Facebook Pixel

Як публічні виступи підсилюють персональний бренд лідерів

Роман Лях
експерт COMMSX Personal Brand Lab

Сучасний лідер – це не лише амбітні цілі, вміння досягати бажаного та висока кваліфікація. Йдеться і про сильний персональний бренд, який потрібно транслювати на загал. Публічні виступи – важлива частина цього процесу, тому лідерам варто попіклуватися про те, аби виступи стали його сильною стороною.

Публічні виступи і персональний бренд

Ми всі вміємо спілкуватися. Ми знаємо, якими можемо бути впевненими і переконливими, дотепними та глибокими. Однак словосполучення «публічний виступ» досі багатьох змушує втрачати спокій та сон. Сучасним лідерам важливо працювати над подоланням цього бар’єра, адже виступи є неодмінною складовою посилення персонального бренду.

Якщо грамотно підійти до розвитку цієї навички, то кожен спіч буде підсилювати персональний бренд, формуватиме імідж лідера та ставатиме черговою цеглиною у побудові сильної ділової репутації. Над чим працювати, аби публічні виступи підсилювали імідж лідера та допомагали в побудові репутації?

Спочатку – основи

Кожному лідеру потрібно знати про характеристики в спілкуванні, за якими можна сказати, що перед нами сильна і впевнена особистість. Ось базовий перелік:

  • власна точка зору або ідеї, які лідер просуває в публічній площині. Краще не покладатися на чужий досвід, щоб дійсно «запалювати» своїм виступом, транслюючи внутрішню енергію;
  • вміння слухати та створювати простір, спілкуватися в якому комфортно і безпечно;
  • правильний лексикон, який впливає на підсвідоме сприйняття. Наприклад, слова «можливо», «приблизно», «я сподіваюсь», «я не знаю» програють по силі твердженням «я впевнений», «я знаю», «я переконаний», «я гарантую»;
  • самоіронія та простота. Гумор – один з найкращих інструментів для взаємодії з аудиторією, і впевнені лідери часто ним користуються.

Яка буденність, такі і виступи

Наше спілкування приблизно на 80% складається з рутинних і повторюваних мовних конструкцій та стратегій. Відтак, якщо в житті людина спілкується «крізь зуби» або постійно роздратована, то її сподівання вразити всіх на сцені своїми харизмою та щирістю виглядатимуть як мінімум самонадіяно.

Нашу навичку формують не тільки самі виступи та підготовка до них, а й модель повсякденного побутового спілкування, якою ми користуємося «на автоматі», навіть того не усвідомлюючи. Тому я раджу відстежувати манеру та стиль свого спілкування в житті на прикладі простих питань, на кшталт «як я поводжуся, коли слухаю іншого?«.

Такі маленькі цілі в щоденному спілкуванні – це можливість потренувати важливі публічні навички, а отже, і підсилити персональний бренд.

Або, наприклад, візуальний контакт.

QuoteКоли ви з кимось спілкуєтеся, підтримуйте його та не забувайте про дружню напівусмішку, аби зробити контакт теплим та приємним. Або зверніть увагу на свої руки та свідомо оцініть, які сигнали вони подають співбесіднику.

Так, постійно тримати фокус уваги на цих деталях складно, але таким чином ми відточуємо нюанси у власній подачі, змінюємо свої комунікативні звички та переводимо їх у безсвідому компетенцію. І в результаті полегшуємо собі життя на сцені.

Стиль спілкування повинен відповідати персональному бренду

Одна з головних рекомендацій, з якої варто почати розвиток у цьому напрямку – надивленість. Чим більше ви спостерігаєте за подачею інших, тим швидше ви зрозумієте, що вам подобається та як це можна імплементувати у власний стиль. Мова не про сліпе копіювання, а про пошук поведінкових і мовних патернів, які надалі можна розвивати та інтерпретувати під себе.

Не варто забувати і про дослідження власного темпераменту та харизми. Що б хто не казав, харизмою володіє кожна людина, варто лише звернутися до власної природи, а не намагатися вдавати із себе когось іншого. Дослідіть ситуації, коли ви відчували себе дійсно впевнено і розкуто, за яких обставин це було, що сприяло такому стану, як саме ви поводилися. Наш організм чудово знає, як поводитись і відчувати себе впевнено, тож головна задача полягає у переносі такої поведінки у інший контекст – сцену.

Бар’єри відомі і їх можна уникати

Є розповсюджені помилки, які ускладнюють формування бажаного враження та заважають якісно транслювати свій персональний бренд на загал. Основний перелік невеликий, однак кожен пункт може стати критичним:

  • Відсутність діалогу. Якщо формат виступу не передбачає директивної промови, то завжди варто шукати можливість діалогу з аудиторією. Ставте запитання, реагуйте на позаштатні події, запитуйте думку, додавайте інтерактиви та гумор. Виступ почне «дихати», напруга спаде як всередині спікера, так і в людей.
  • Зверхня чи підлабузницька манера виступу. Ці стратегії ведуть до програшу ще до того, як спікер взяв у руки мікрофон. Виступ повинен бути сформований на засадах прийняття, поваги та взаємокористі, і в це потрібно вкладатися на етапі підготовки.
  • Відсутність цілі. Ви маєте чітко розуміти відповідь на запитання «Що я хочу, щоб глядачі зробили після промови?«. Саме ця ціль стане «хребтом» виступу, навколо якого формуються блоки, тези та аргументи. Саме правильно сформовані цілі допомагають побачити результат та порахувати конверсію виступу. Цілі не обов’язково мають бути виміряні в грошах, вони також можуть бути медійними – кількість згадок, позначок у соцмережах, нові підписники, запити на колаборації тощо.

Публічний виступ – це в жодному разі не ситуативна чарівна паличка для підсилення персонального бренду. Це важлива частина довгострокової стратегії побудови власної репутації, робота над якою повинна тривати постійно. Лідери чудово знають, скількох зусиль потребує створення «вау-ефекту» від продукту чи послуги. Так само і ефективний публічний виступ вартує кожної миті підготовки, адже допомагає відкривати нові горизонти можливостей. І кордони цього обрію пролягають лише на межі ваших амбіцій та мрій.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]