З 24 лютого 2022 року працівники на дистанційці змушені балансувати між роботою та особистим життям, з одного боку, та повномасштабною війною – з іншого. Через це працівники можуть почуватися пригніченими та демотивованими, падає продуктивність всієї компанії. Проте кількість віддалених вакансій зростає, тож бізнесам залишається тільки адаптуватися до нових тенденцій та налаштувати ефективний формат віддаленої роботи. У цій колонці я дам практичні поради для роботодавців щодо підтримки здорової атмосфери в командах, які працюють дистанційно.
Налагодьте прозору, двосторонню та щиру комунікацію в команді
Для працівників на дистанційці найважливіше почуватися включеними в командну динаміку. Тож раджу почати з налаштування комунікації між членами команди:
- Домовтеся про формат комунікації. Оберіть основні канали для спілкування, які будуть зрозумілі та зручні для всіх. Наприклад, для рутинних питань – Slack, Workplace чи інший месенджер, для дзвінків – Teams, Zoom чи Google Meet. Заздалегідь обговоріть, наскільки швидко ви очікуєте отримувати відповіді від колег.
- Встановіть фото профілю та використовуйте корпоративний підпис у пошті. Через відсутність вербального спілкування на дистанційці особливо важливо знати, з ким саме ви говорите.
- Правило чотирьох повідомлень. Якщо не вдається вирішити питання за чотири повідомлення, зідзвоніться й обговоріть усе голосом. У пошті та месенджерах складно сприймати настрій співрозмовника, а іноді й суть повідомлень.
- Регулярно моніторте ментальний стан працівників. Важливо, щоб вони могли ділитися, як почуваються. Це можна робити у форматі опитувань чи дзвінків один на один з керівником тощо.
Підтримуйте баланс роботи та особистого життя
Порушений баланс роботи та життя часто призводить до виснаження та згодом і вигорання працівників. Щоб цього уникнути, встановіть чіткі робочі години для та слідкуйте за їх дотриманням. Узгодьте початок та кінець робочого дня, а також час і тривалість обідньої перерви — це потрібно для того, щоб люди не перепрацьовували.
Для зручності запропонуйте працівникам використовувати статуси в месенджері, щоб вони могли вказати актуальний формат роботи (наприклад, «Обідаю», «На зустрічі» тощо).
Проводьте позаробочі активності
Радимо принаймні раз на пів року зустрічатися командою офлайн на різні тімбілдинги — це може бути спільний похід у театр чи кіно, відвідування виставки чи груповий майстер-клас із гончарства. Такі зустрічі допомагають розбудовувати відносини в команді на більш особистому рівні та почуватися частиною колективу.
У сучасних умовах, коли працівники перебувають у різних куточках України та світу, важко часто зустрічатися наживо. Проте підтримувати дружню атмосферу в команді можна й онлайн. Створіть онлайн-простір у форматі «кава-брейк», де працівники можуть разом попити каву та поспілкуватися не про роботу, як у звичайному офісі.
Запросіть фахівців зі сфери ментального здоров’я
Покращення комунікації та встановлення чітких обмежень для роботи може бути недостатнім для підтримки здорової атмосфери в команді. У такому разі рекомендую розглянути можливість звернутися за допомогою до фахівців.
Запросіть психолога для проведення у командах тренінгів із психологічної самодопомоги, стресостійкості, культивування майндфулнес тощо. Або ж запропонуйте повністю чи частково покривати витрати працівників на індивідуальні заняття з терапевтом. Зараз є багато громадських ініціатив та організацій з підтримки ментального здоров’я, куди можна звернутися — наприклад наш фонд.
Якщо хочете дізнатися більше про налаштування дистанційного формату роботи, раджу книгу «Remote. Office not required».