У пошуках «золотого Клондайку», або Як відкрити власне казино в Україні

Наталія Швець
членкиня Асоціації правників України, адвокатка Ario Law Firm
Фото: Naomy Quiñones/Pixabay

Фото: Naomy Quiñones/Pixabay

У липні цього року Верховна Рада ухвалила закон «Про державне регулювання щодо організації та проведення азартних ігор». Місяцем пізніше закон набрав чинності.

Проаналізуємо, чи зміг повноцінно запуститися в Україні за три місяці ринок азартних ігор, як новий закон регулюватиме цей бізнес та головне питання: наскільки просто відтепер відкрити власне казино.


Ринок азартних ігор – на старті

Звісно, що зарано говорити про те, що з моменту легалізації грального бізнесу в Україні запустилася ця сфера.

Telegram Logo

Для нормального функціонування ринку азартних ігор ще необхідно пройти процес завершення формування органів, які здійснюють державне регулювання діяльності у цій сфері та внести зміни до чинного законодавства України. Заради справедливості, слід сказати, що на сьогодні вже реалізовано досить багато.

Зазначу, що, відповідно до закону «Про державне регулювання щодо організації та проведення азартних ігор», Кабмін має забезпечити:

  • функціонування Державної системи онлайн-моніторингу;
  • ухвалення переліку нормативно-правових актів та подачу до парламенту пропозицій щодо змін до Податкового кодексу;
  • затвердження правил організації та проведення спортивного покеру в Україні.
Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Відповідно до закону, органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор є Комісія з регулювання азартних ігор і лотерей (уповноважений орган).

Це колегіальний орган, який утворюється у складі голови комісії та шести членів. Комісія має низку повноважень, серед яких:

  • встановлення порядку проведення інспектування грального обладнання та затвердження порядку інспектування гральних закладів;
  • розробка та подання на затвердження КМУ ліцензійних умов;
  • здійснення адміністрування Державної системи онлайн-моніторингу тощо.

Згідно з даними реєстру ЄДРПОУ, Комісія вже зареєстрована в реєстрі, положення щодо неї Кабмін затвердив постановою №891 від 23 вересня 2020 року.

Це дає підстави констатувати, що робота ведеться активно. І тому не виключаю, що найближчим часом можуть бути розроблені та подані до ВРУ законопроєкти щодо змін, пов'язаних із гральним бізнесом, які дозволять здійснювати діяльність у цій сфері.

Що залишається поза законом

Для тих, хто наголошує на неприпустимості легалізації азартних ігор в Україні, слід зауважити, що далеко не кожен зможе вільно відвідувати гральні заклади, та й вони не зможуть «плодитися», як це було тоді, коли азартні ігри в Україні були поза законом.

Так, закон передбачає кримінальну відповідальність:

  • за організацію або проведення азартних ігор без ліцензії (покарання за це передбачається у вигляді штрафу);
  • за бездіяльність співробітника правоохоронного органу щодо незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор (санкція статті передбачає реальний термін покарання від шести до восьми років).

Крім цього, законом передбачається обмеження фізичної особи у відвідуванні гральних закладів та участі в азартних іграх.

Таке обмеження здійснюватиметься на підставі рішення суду, а заява до суду щодо обмеження фізичної особи у відвідуванні та участі в азартних іграх може бути подана членами сім'ї першого споріднення або законними представниками такої особи.

Як відкрити казино в Україні: інструкція

Як юрист, я завжди говорю клієнтам, які питають про відкриття та організацію нового бізнесу, що у цьому процесі головне – бажання. Гральний бізнес – не виняток.

Тому перший пункт інструкції – це бажання майбутнього власника казино.

Другий крок – отримання ліцензії. Для цього потрібно визначитися з «видом діяльності», який ви збираєтесь здійснювати у сфері азартних ігор. Також важливим аспектом є територіальне розташування вашого закладу.

Тут хочу звернути увагу на те, що, наприклад, у Києві плата за ліцензію здійснення азартних ігор в казино складає 60 тис. мінімальних заробітних плат, для інших населених пунктів — 30 тис. мінімальних заробітних плат.

Види ж діяльності у сфері азартних ігор можна поділити залежно від того, де і як здійснюватиметься організація та проведення азартних ігор: в казино, інтернеті, у букмекерському пункті, ігровому автоматі. Всього законом передбачено 11 видів ліцензій.

Тобто для кожного з напрямків у сфері азартних ігор існують свої особливості, а саме – комплект документів, який необхідно зібрати, а також плата за ліцензію.

Третій крок — збір необхідного пакета документів і подача його разом із заявою до Комісії, яка, зі свого боку, розглядає документи та ухвалює рішення про видачу або відмову у видачі ліцензії. Таке рішення ухвалюється в термін не пізніше, ніж 15 робочих днів із дня прийняття заяви.

На що хочу звернути увагу: ретельно перевірятимуться всі документи. Також передбачена перевірка, серед іншого, статутного капіталу та його формування, відповідність приміщень, де здійснюватиметься діяльність, умовам закону.

Якщо рішення Комісії позитивне, четвертий крок — оплата першого року дії ліцензії та надання документа, що підтверджує оплату.

Також важливо наголосити, що організатором азартних ігор може бути виключно юридична особа – резидент України.

Організатор азартних ігор зобов'язаний оформити цільовий банківський депозит або банківську гарантію здійснення виплат виграшів на суму 7 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.

Питання оподаткування

Законом передбачено, що Кабмін має забезпечити подачу на розгляд до Верховної Ради пропозицій щодо змін до Податкового кодексу в частині зміни ставок податку на доходи від діяльності з організації та проведення азартних ігор.

На сьогодні, як заявив керівник Комісії, в парламенті працюють над законопроєктом 2713-д.

Текст зазначеного законопроєкту, що розміщений на сайті ВРУ, передбачає встановлення ставки податку на дохід, отриманий від організації та проведення азартних ігор і діяльності з випуску лотерей.

Законопроєкт передбачає такі ставки податку на дохід:

  • 5% від доходу, отриманого від організації та проведення букмекерської діяльності (зокрема, і діяльність з проведення парі тоталізатора на іподромі) (136.4.1);
  • 10% від доходу, отриманого від діяльності з організації та проведення азартних ігор у казино у мережі інтернет, діяльність з організації та проведення азартних ігор у покер у мережі інтернет (136.4.2);
  • 12,5% від доходу, отриманого від діяльності з організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів та діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино (136.4.3);
  • 10% від доходу, отриманого від діяльності з випуску та проведення лотерей (136.4.4).

Крім цього, передбачається сплата податку на прибуток за загальною ставкою 18%. Водночас нарахований суб'єктом податок на дохід від такої діяльності є різницею та зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб'єкта.

Серед гарних новин для інвесторів у гральний бізнеc: відповідно до законопроєкту, Податковий кодекс доповнюється пунктом 481.

Останній встановлює, що до 1 січня 2024 року, але не раніше моменту створення державної системи онлайн-моніторингу, відповідно до закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», ставки податку, визначені підпунктами 136.4.1-136.4.3 пункту 136.4 ст. 136 цього Кодексу, становлять 0%.


Короткий висновок

Ми розуміємо, що в процесі запуску та розвитку ринку азартних ігор в Україні законодавство, що регулює це питання, ще зазнає істотних змін. Проте робота, що проведена на сьогодні, вже дає можливість говорити про розвиток перспективного напрямку. Головне – встигнути «вскочити в перший вагон».

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини