Фото: Markus Spiske/Pixabay
Чи готова світова логістична галузь до того, щоб Україна могла на неї впливати в глобальному сенсі? Тут ми повинні враховувати два фактори: поточний рівень збоїв у галузі зараз і її схильність до збоїв у майбутньому. Але вже зараз очевидно, що глобальна логістика готова до збоїв.
Дві події рівня «чорних лебедів» свідчать про те, що галузь готова до серйозних змін:
• Один єдиний контейнеровоз, який застряг у Суецькому каналі, підриває економіку в усьому світі.
• Пандемія COVID висвічує всі можливі дірки в глобальному ланцюжку поставок.
Як я недавно дізнався від Емми Аракелян, блискучої бізнес-леді, з якою мав задоволення зустрітися на нещодавній онлайн-зустрічі Horasis, є негативні і позитивні «чорні лебеді». Так-так, позитивні. Ніколи не забувайте, що кожна криза — це можливість навчитися та зламати «стару систему».
Україна з її величезною інфраструктурою автомобільних і залізних доріг, а також річкових, морських і аеропортів в центрі Європи знаходиться в ідеальному положенні для перетворення світової логістики та логістичних ланцюжків. Не секрет, що в Україні є багато покинутих і невикористовуваних інфраструктурних об'єктів (наприклад, кілька аеродромів у Київській області, що не експлуатуються), котрі, якщо докласти зусиль, можна перепланувати під сучасні стандарти.
Створення гнучких виробничих центрів в індустріальних парках у безпосередній близькості від нових логістичних центрів обійдеться в 3-5 разів дешевше в Україні, ніж у США чи Європі. Операційна ефективність буде вищою, а витрати нижчими і все завдяки новим фундаментальним технологіям — штучному інтелекту, блокчейну, доповненій реальності, роботизації та автоматизації. Правильно спланована загальнонаціональна мережа для з'єднання галузей і регіонів ще більше підвищить ефективність усієї системи.
Україна має реальний шанс стати інтелектуальним логістичним центром упродовж наступних 10 років, що викличе економічний бум у країні. Але для України це більше ніж можливість. Це шанс для перспективних компаній та інвесторів із усього світу створити Global Logistics 2.0.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора