Facebook Pixel

В Україні розглядаються 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами

В Україні розглядається 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами

В Україні розглядається 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами

Кількість дорожньо-транспортних пригод (ДТП) за участю електросамокатів продовжує зростати, що викликає занепокоєння серед правозахисників та громадськості. За даними пошуковика по судовому реєстру «Бабуся», протягом останніх п'яти років у судах розглядалося щонайменше 130 справ, пов'язаних з ДТП за участю електросамокатів, причому 34% з них припадають на 2023 рік. Про це повідомляє Опендатабот.

Кількість справ про ДТП за участю електросамокатів

Кількість справ про ДТП за участю електросамокатів

За порушення, пов'язані з електросамокатами, передбачено штрафи від 340 грн до 17 000 грн, а також можливе позбавлення водійських прав на строк до одного року. Часто причиною ДТП є наїзд на пішоходів або пошкодження майна, за що водії електросамокатів можуть бути оштрафовані на суму від 340 до 850 грн.

Однак зростає також кількість випадків, коли водії електросамокатів керують транспортом у нетверезому стані. Наприклад, у 2023 році водій орендованого самоката з рівнем алкоголю в крові 0,9 проміле збив жінку на тротуарі. Його оштрафували на 17 000 грн і позбавили водійського посвідчення на один рік.

Станом на серпень 2024 року в судовому реєстрі знаходяться 111 адміністративних та 22 кримінальні справи через ДТП з електросамокатами.

Водночас не завжди вдається повноцінно притягнути порушників до відповідальності, оскільки деякі водії не мають водійського посвідчення і не знають правил дорожнього руху. Наприклад, у суді один з кур'єрів на електросамокаті намагався довести, що самокат не є транспортним засобом, але отримав штраф у 17 000 грн.

Бізнес з прокату самокатів реагує на зростання ДТП, проте законодавство не вимагає від водіїв електросамокатів наявності водійського посвідчення. У компаніях Bolt та Jet зазначили, що всі поїздки застраховані, але у разі участі у ДТП неповнолітнього страхування може не покривати збитки.

Quote«Наразі дуже важливо саме на законодавчому рівні розробити чіткі та зрозумілі правила дорожнього руху для електросамокатів та відповідальність за їх порушення. Ми не відстежуємо загалом усі інциденти з електросамокатами, але слідкуємо за страховими випадками — цьогоріч це менше 0,001% від усіх поїздок», — коментує керівник напряму з розвитку шерінґових сервісів компанії Bolt в Україні Антон Мілка.

Експерти закликають розробити чіткі правила дорожнього руху для електросамокатів на законодавчому рівні, щоб зменшити кількість аварій та підвищити безпеку на дорогах.

Нагадаємо, що у 2023 році водії самокатів офіційно стали повноправними учасниками дорожнього руху на законодавчому рівні, однак спеціальні правила для них досі не прийняті. Власники електросамокатів, моноколіс та подібних засобів пересування повинні рухатися якомога правіше по проїзній частині, використовувати світловідбивні елементи та шоломи. Одночасно заборонено пересування тротуарами та пішохідними доріжками для цього виду транспорту.

Подякувати 🎉