Facebook Pixel

Як створювався новий бізнес у Києві із залученням урядового мікрогранту

Гліб Антонов, власник пральні Delicata

Гліб Антонов, власник пральні Delicata

З моменту старту держпрограми «Власна справа» («єРобота») її переможцями стали майже 6 тис. підприємців. З них 5 тис. уже отримали мікрогранти від 50 до 250 тис. грн на загальну суму 1,2 млрд грн і реалізують свої бізнес-проєкти, сплачують податки. Очікується, що за перший рік дії програми отримувачі мікрогрантів створять щонайменше 14 тис. робочих місць, повідомила заступниця міністра економіки Тетяна Бережна.

Власник створеної із залученням грантових коштів пральні Delicata Гліб Антонов розповів The Page про те, як саме він використав ці гроші та чому планує із часом звернутися за новим грантом.

Чому підприємець вирішив відкрити пральню

Що у вас було спочатку: ідея отримати грант у Мінекономіки чи бажання створити бізнес, подібний до Delicata?

– У мене вже є підприємницький досвід, тому ідея бізнесу, звісно, була першою. Грант Мінекономіки став приємним доповненням, адже в моєму випадку ця фінансова допомога склала лише приблизно 10% загальних витрат на проєкт. Хоча я розумію, що для багатьох підприємців ця сума може стати дійсно потужним поштовхом для початку справи.

Звідки з'явилася ідея бізнесу?

– Як це часто буває, ідея виникла з власних потреб. Мені не подобалися вартість і строки надання послуг у мережевих хімчистках. Також було незрозуміло, чому в Україні немає звичних для європейського споживача пралень самообслуговування, де можна випрати, зокрема, габаритні речі не за всі гроші світу.

Я хотів мати можливість швидкого догляду за речами за демократичними цінами, тож довелося власноруч створити Delicata, де речі в режимі прання готові вже за три години, а послуги хімчистки надаються в строк до 24 годин. Водночас ціни нижчі за прайс звичних хімчисток на 30 — 40%.

Пральня Delicata

Пральня Delicata

Хто ваші клієнти?

– Передусім це місцеві жителі, які оцінили швидкість надання послуг. Також дуже популярна послуга прання та прасування постільної білизни. З інших районів міста до нас їдуть за доглядом за домашнім текстилем: ковдрами, наматрацниками, пледами, шторами. Крім того, до нас приходить багато іноземців і гостей столиці, щоб швидко попрати та висушити свої повсякденні речі.

Що для вас було важливо під час вибору місця розташування пральні?

– Головне – близькість до великих житлових комплексів і фасадне приміщення на вулиці зі щільним трафіком. Ми спеціально зробили гарну вивіску, щоб нас помічали й пішоходи, і водії. Однак за таку розкіш треба було поборотися. Адже довелося витратити додатковий час і гроші на приведення приміщення в належний технічний стан. Ми «з нуля» робили електрику, водовідведення та систему вентиляції.

Скільки часу потрібно на отримання гранту від Мінекономіки

Як ви подавали заявку на грант?

– За стандартною процедурою – через «Дію». Для написання бізнес-плану використали спеціальний шаблон, який можна завантажити також там. Від моменту подання заявки до отримання грошей пройшло десь 2,5 місяця.

Як організовували роботу?

– Обладнання ми купували в Україні в офіційного представника. Від моменту підписання договору оренди приміщення до початку експлуатації пральні пройшло п’ять місяців. У планах було завершити ремонт за три місяці, але завадили зимові ракетні атаки РФ і масові відключення електроенергії.

Персонал шукали через сайти працевлаштування та Центр зайнятості. До речі, у ЦЗ є декілька своїх програм допомоги підприємцям. Зокрема, держава компенсує значну суму заробітної плати ВПО, а також частину податків за деякі категорії працевлаштованих осіб.

Як виглядає економіка вашого проєкту?

– Запланований строк його окупності – два роки. Він передбачає й постійне отримання прибутку – я теж працюю і не можу це робити безплатно.

У процесі ціноутворення я орієнтувався на бізнес-план. Ціни конкурентів особливого значення не мали, адже в нашій бізнес-моделі немає багато додаткових витрат, наприклад, на утримання пунктів приймання, логістику та відповідний персонал. Усі наші послуги ми надаємо безпосередньо на локації, а з поставленими завданнями легко справляються два працівники в одній зміні. Ми максимально автоматизували всі процеси – від оформлення та контролю замовлень до подавання хімії в машини.

Формальне маркетингове дослідження я не проводив — його замінило опитування друзів і знайомих, а також власна оцінка ситуації.

Ви розпочали роботу в тестовому режимі наприкінці березня. Багато змінили за цей час?

– Ні, загалом усе було зроблено правильно. Коригували лише ціни на окремі послуги, оскільки побачили, що їхня реальна собівартість вища, ніж ми попередньо оцінили. Наприклад, ми зменшили ціни на чищення домашнього текстилю, але трохи підняли ціну на хімчистку кросівок.

Проєкт розвиватиметься?

– Ми маємо плани масштабування бізнесу. Найближча ціль – відкриття Delicаta на лівому березі. І я знову можу скористатися грантом від Мінекономіки.

Подякувати 🎉