Facebook Pixel

«Тур де Франс – 2023»: скільки заробили спортсмени та власники велогонки

У неділю, 23 липня, у Парижі фінішувала «Тур де Франс», найвідоміша й найпрестижніша велосипедна гонка світу, що проводиться вже понад сто років дорогами Франції та Іспанії. Старт перегонів відбувся 1 липня в Більбао, а фініш – традиційно на Єлисейських полях у Парижі. На старт гонки вийшли 176 спортсменів. Дистанцію перегонів – 3406 км – було розбито на 21 етап. Така популярна спортивна подія приносить хороший дохід власникам і організаторам, а гонщикам виплачуються солідні преміальні.

Скільки заробили велогонщики на «Тур де Франс – 2023»

Спортсмен, який їде в жовтій майці лідера, отримує бонус у розмірі 500 євро на кожному етапі. Інші майки: зелена (класифікація за очками), горошок (кращий гірський гонщик) або біла (найкращий молодий гонщик) приносять по 300 євро на день. На кожному етапі нагороджуються перші десять велосипедистів, а також переможець проміжного спринту, найбойовитіша та найшвидша команда.

Карта велогонки «Тур де Франс — 2023»

Карта велогонки «Тур де Франс — 2023»

За підсумками «Тур де Франс – 2023» премії такі:

  • загальний залік: 500 тис. євро за 1-ше місце, 200 тис. євро за 2-ге, 100 тис. євро за 3-тє і т.д., а з 20-го по 160-те місце – 1 тис. євро;
  • класифікація етапів: 11 тис. євро для переможця, 5 500 євро для другого та 2 800 євро для третього;
  • найкращий гірський гонщик і найкращий спринтер: по 25 тис. євро для власника майки, 15 тис. євро для другого та 10 тис. євро для третього;
  • найагресивніший гонщик і найкращий молодий гонщик – по 20 тис. євро.

Призові всіх гонщиків команди традиційно надходять до спільного котла і потім розподіляються в певній пропорції.

Цього року команда Jumbo-Visma заробила 666 280 євро призових, включно з пів мільйона євро – внесок Йонаса Вінґеґора, переможця велогонки. Торік Jumbo-Visma також була переможцем, тоді її гонщикам удалося заробити 779 750 євро.

Команда UAE Emirates заробила 455 260 євро завдяки другому місцю Тадея Погачара та третьому – Адама Йейтса.

INEOS Grenadiers посіла третє місце з призовими 132 910 євро.

Єспер Філіпсен, Йонас Вінгегор, Тадей Погачар та Джуліо Чікконе

Єспер Філіпсен, Йонас Вінгегор, Тадей Погачар та Джуліо Чікконе

Скільки заробили власники на «Тур де Франс – 2023»

Groupe Amaury, сімейний бізнес, що володіє Tour de France, минулого року продемонстрував стрибок доходу на 17%, до 550 млн євро, частково завдяки цікавості до найвідомішої у світі велогонки, що зростає, пише Bloomberg. Представник компанії відмовився розкривати дохід Amaury Sport Organization (ASO), яка безпосередньо контролює «Тур де Франс», але відомо, що у 2021 році дохід ASO становив 41% консолідованого доходу групи.

Заснована в 1944 році Емільєном Аморі, а пізніше успадкована його сином Пилипом сімейна фірма зараз контролюється вдовою Пилипа. Група володіє безліччю брендів у Франції, включно з такими популярними виданнями, як-от L'Equipe та France Football.

Groupe Amaury отримує дохід із різних джерел. Так, фанати фітнесу, позбавлені можливості займатися спортом під час пандемії, придбали велотренажери Peloton за $1500 або брали віртуальну участь у перегонах разом із друзями у велосипедному застосунку Zwift. Вона заробляє на перегоновому контенті на потокових платформах, угодах в офіційній відеогрі та партнерстві зі спортивною соціальною мережею Strava.

Торік гонка привернула увагу 41,5 млн глядачів на французькому громадському мовнику France Télévisions, що є найвищим показником з 2011 року. Потужною рекламою цьогорічного туру став жорсткий документальний фільм Netflix – Tour de France: Unchained.

Трейлер фільма Netflix – Tour de France: Unchained (відео)

ASO також володіє іншими великими велосипедними змаганнями, включно з іспанськими La Vuelta та Paris-Roubaix, а також Паризьким біговим марафоном і ралі «Дакар». ASO відмовилася надати свої останні дані про доходи, пославшись на «висококонкурентне середовище», у якому вона працює.

«Група є незалежною сімейною компанією. Ми маємо намір залишатися незалежними, щоб розвивати нашу діяльність у довгостроковій перспективі, – сказав представник ASO. – За підтримки наших партнерів і широкого висвітлення в ЗМІ наша економічна модель, схоже, перебуває на правильному шляху. Ми продовжимо інвестування в гонку, щоб забезпечити її стійкість».

Подякувати 🎉