Facebook Pixel

Мобілізація водіїв-далекобійників: загрози для економіки в цілому та паливного ринку зокрема

Після ухвалення нового закону про мобілізацію в Україні почали говорити про те, що робота далекобійником може бути однією з форм ухилення від мобілізації. Маючи дозвіл на виїзд, водій перетинає кордон, після чого кидає машину та залишається за кордоном. Насправді такі випадки є одиничними.

Також багато говорили про те, що водіям вручають повістки та відправляють до ТЦК прямо на кордоні чи на блокпостах. Дружини говорять своїм чоловікам, щоб вони шукали іншу роботу чи сиділи вдома.

На сьогоднішній день ситуація спростилася на кордоні – прикордонники самі заявили, що у водіїв вантажівок та автобусів не перевірятимуть військово-облікові документи. Але всередині країни легше не стало, водіїв важко забронювати від призову, через брак водіїв простоюють вантажівки та громадський міський транспорт.

Виїзд військовозобов'язаних осіб за кордон

Виїзд військовозобов'язаних осіб за кордон

Мобілізація водіїв та загрози для економіки

Про те, що відбувається на ринку логістики і про загрози для економіки, що виникають, пов'язані з мобілізацією водіїв, докладно пише у себе у фейсбуці Дмитро Льоушкін, власник логістичної компанії «Прайм», що працює на паливному ринку. The Page наводить вичавки з його недавніх постів.

30 квітня

Україна тотально залежить від постачання імпорту, зокрема автотранспортом. Хто перевозитиме ту саму гуманітарку і навіть озброєння? Транспорт – це кров економіки. Мобілізацію водіїв можна порівняти з перерізанням вен. Наслідки ідентичні.

Війну виграє не армія, а економіка. Хоча в жодному разі не зменшую заслуг та віддаю честь кожному захиснику, кожному воїну. Але снаряди, амуніція, техніка, технології – це економіка.

Мобілізація – питання дуже гостре, дуже важливе, але така мобілізація – це велика помилка.

12 травня

Це дика дурість – кошмарити далекобійників.

Якщо забрати будівельників, не буде нових квартир, якщо пекарів – хліба, якщо м'ясників – ковбаси. А якщо водіїв, то не буде ані квартир, ані хліба, ані ковбаси.

Варіант із бронею 50% тут не котить. Не вдасться працювати лише 50% машин, а решті стояти в гаражі. Це не той випадок, коли можна вибрати ключових працівників. На фурі він один і весь ключовий.

Я впевнений, що це зрозуміють, зрозуміють обов'язково, коли вибухне криза, у нас зазвичай інакше розуміти не можуть. Але скільки на той момент у нас в країні далекобійників залишиться?

Далекобійники, справжні далекобійники – за системою «Шлях» дуже легко скласти їх список. Їм треба беззастережно 100% броню давати.

Якщо комусь тут бачиться несправедливість, то ця професія працює на фронт за визначенням. Вони везуть все, що потрібно для фронту та тилу.

15 травня

Дуже неправильно, що після такого збудження, що панує у суспільстві з приводу 18 травня (початку дії закону про мобілізацію. – The Page), ніхто з влади не хоче чи не може вийти в народ і все пояснити.

Дмитро Льоушкін

Дмитро Льоушкін

Останніми днями я тільки тим і займаюся, що попереджаю всіх про майбутню проблему з 5% всього заброньованих водіїв. Якимось дивом учора достукалися до прикордонної служби і пошепки, буквально пошепки, звичайно без жодних офіційних паперів, мені сказали, що з 18-го буде посилення жорсткості, але з Києва подзвонили і дали вказівку не кошмарити далекобійників.

Це ніби добре, але що це за підхід? Жодних роз'яснень, жодних офіційних паперів. Закон ухвалили – виконуйте. А те, що його неможливо виконати, і його виконання призведе до колапсу економіки. І все на рівні дзвінків, негласних розпоряджень.

17 травня

Ми трохи перемогли, докричавшись і підсвітивши проблему з міжнародниками. Їх пообіцяли на кордоні не кошмарити.

Друге, не менш важливе питання – внутрішня логістика. Тут також треба добити до ясності.

Вплив мобілізації водіїв на паливний ринок

Керівник консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн 14 травня написав, що головна тема обговорення на ринку пального – що робити з водіями бензовозів після 18 травня.

Виявилося, що у нафтотрейдерів абсолютну більшість водіїв-далекобійників не заброньовано. «Деякі навіть дуже респектабельні, на перший погляд, мережі АЗС не змогли забронювати водіїв, тому що платили зарплати кешем і не пройшли в Мінекономіки критерії критичності», – зазначив Куюн.

Він упевнений, що колапсу з пальним через проблеми з виїздом водіїв не буде. Імпорт бензину та дизпалива автотранспортом становить до 15% у загальному обсязі, він «легко перекривається залізницею».

Частка автоімпорту в зрідженому газі більше – третина від балансу ринку, і це не проблема. «Це переважно поставки з Польщі. Нагадаю, ми без них жили останні майже пів року через блокування кордону, і хтось бачив дефіцит газу чи його подорожчання?» – пише Куюн

Окрім того, окремі перевізники, які забронювали водіїв, продовжать роботу. «Тому колапс і зростання цін скасовується», – резюмував експерт.

Про ціни на пальне написав 21 травня і Дмитро Льоушкін: «Сьогодні дизель в опті коштує 40 грн. У роздріб – до 56 грн. Собівартість доставки та оренди АЗС, зарплати та всього іншого – від сили 4 грн на літрі. 30% рентабельності при подвійному обороті на місяць – це дуже жирно зараз».

Він також вказує на парадокс ринку: що менше АЗС продають палива, то вище маржу на літрі намагаються тримати. «А якщо заглибитися в питання, тобто ще є фактор недоливу, а це ще 2 грн на літрі дизеля, а на бензині і всі 5 грн прихованої маржі. Є ще податкове скручування, там теж до 5 грн на літрі все заробляють, без винятків».

На думку Льоушкіна, виправити ситуацію можна методами держрегулювання: «Дефіцит нам не загрожує, а ось урезонити ціни гривень на 8-10 миттєво навіть можна і потрібно. І тоді підвищення акцизів споживача навіть порадує, а бюджет тільки виграє».

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉