Менш ніж за десятиліття чотири технологічні гіганти — Microsoft, материнська компанія Google Alphabet, Meta (раніше Facebook) і Amazon — взяли під контроль більшу частину наявних підводних інтернет-магістралей. До 2012 року частка світових підводних волоконно-оптичних потужностей, які використовують ці компанії, становила менше ніж 10%, нині ж вона зросла до близько 66%.
Як пише WSJ, експерти прогнозують, що в найближчі три роки саме Big Tech стане головним інвестором і власником підводної інтернет-інфраструктури. За оцінкою видання, до 2024 року зазначені компанії спільно володітимуть більш як 30 підводними кабелями великої протяжності, кожен довжиною до тисяч миль, що з'єднують усі континенти земної кулі, крім Антарктиди. Хоча на початку минулого десятиліття у їхній власності перебував лише один такий кабель — Unity (що сполучає Японію та США).

За підрахунками, лише у 2020 році Microsoft, Alphabet, Meta й Amazon спільно інвестували понад $90 млн у підводні інтернет-магістралі. Прокладаючи власні кабелі, техногіганти заощаджують кошти, які б їм довелося платити іншим кабельним операторам. Ця інфраструктура потрібна компаніям, щоб робити власні сервіси швидшими та отримати перевагу в битві за клієнтів своїх хмарних сервісів.

Участь техногігантів в індустрії прокладення підводної інтернет-інфраструктури посприяла зниженню вартості передавання даних через океан і допомогла світу збільшити пропускну здатність мереж міжнародного передавання даних на 41% лише у 2022 році.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також