«Найбільший даунгрейд в історії»: чому трансформується легендарний автобренд «Ягуар»

Jaguar, культовий британський виробник автомобілів класу люкс, представив свій оновлений логотип за допомогою нетрадиційної відеореклами, можливо, покликаної наголосити на переході до повністю електричного майбутнього. Однак реклама зіткнулася з широкою критикою, причому як користувачі соціальних мереж, так і професіонали галузі піддали сумніву її ефективність.

У 30-секундному ролику зі слоганом «Нічого не копіювати» використано абстрактний підхід. Замість автомобілів реклама показує людей-моделей, одягнених у яскраве, химерне вбрання, і фрази: «створювати буйне», «жити яскраво», «вилучати звичайне» та «ламати шаблони».

Відео дуже не сподобалося інтернет-спільноті, яка завалила соцмережі жорсткими пародіями та принизливими текстами. Рекламу назвали «Найбільший даунгрейд в історії». (Термін «даунгрейд» є протилежністю «апгрейду». В IT він означає використання старого апаратного або програмного забезпечення для вирішення нових завдань. – The Page)

До критики приєднався і Ілон Маск, який запитав під роликом «Ягуара» у мережі X: «Ви хоч автомобілі ще продаєте?» Запитання Маска було саркастичним, але Jaguar відповів прямолінійно: «Так. Ми б із задоволенням вам показали це. Приєднуйтесь до нас на філіжанку чаю в Маямі 2 грудня». Ця відповідь розчарувала багатьох користувачів X, які попросили бренд звільнити його маркетингову команду.

Нещодавно Jaguar відповів на питання про зміну свого знаменитого логотипу, заявивши: «Він був переосмислений». Ця зміна є частиною амбітного переходу компанії до електромобілів. Однак Jaguar визнав, що це зрушення може бути не дуже добре сприйняте його традиційною клієнтською базою.

Jaguar | Copy Nothing (відео)

Перехід Jaguar до електромобілів

Jaguar готується стати брендом повністю електричних автомобілів у 2026 році. Кріс Брайант, колумніст Bloomberg, вважає, що компанія Jaguar Land Rover (JLR) не тільки заслужила право піти на деякі ризики, але й не матиме великого значення, якщо перезапуск Jaguar провалиться.

Забезпечуючи близько 15% від загального обсягу продажів, Jaguar є другорядним продуктом у порівнянні з основними, такими як Range Rover та Defender, які приносять багато грошей британському підрозділу індійської групи Tata Motors, яка придбала JLR у Ford Motor у 2008 році. Але якщо Jaguar продовжить привертати до себе стільки уваги, як зараз, можливо, йому не доведеться довго залишатися осторонь.

Лого Jaguar: було та стало

Лого Jaguar: було та стало

У Jaguar багата спадщина, але його славні дні давно минули. Попри кілька сучасних хітів, таких як позашляховик F-Pace та електричний I-Pace, його лінійку в основному складають невиразні та ненадійні седани. Jaguar продав 67 000 автомобілів минулого року, і бренд майже не заробляє грошей.

Перепрофілюючи бренд, індійський власник дуже ризикує. До того ж Jaguar прагне вийти на більш високий ринок, встановлюючи ціну близько 126 000 доларів за свою першу модель (саме її чотиридверний GT покажуть у Маямі 2 грудня). «Це дуже амбітно, враховуючи, що розкішні електромобілі залишаються невеликою і висококонкурентною нішею. Lucid Group Inc. марить про мільярди, продаж колись популярного Taycan від Porsche пішов на спад, а радикальні проєкти, такі як EQS від Mercedes-Benz, провалилися», — пише Брайант.

На чому заробляє зараз Jaguar Land Rover

«Електрифікацію» Jaguar проводить головний креативний директор JLR Джеррі Макговерн, ветеран компанії із двадцятирічним стажем. Його колишні проєкти відіграли центральну роль у фінансовому оздоровленні групи: величні Range Rover стали обов'язковим атрибутом для королівських осіб та представників Волл-стріт, але його визначним досягненням є переосмислення Defender.

Випущений у 2019 році та орієнтований на забезпечених міських жителів, новий Defender ознаменував собою радикальний розрив із сільським корінням культового позашляховика 4x4. Автомобіль швидко став найпопулярнішою моделлю JLR. Цього року JLR представила його високопродуктивну версію під назвою Octa, яка коштує від 152 000 доларів і вже зібрала майже 3000 замовлень.

Defender відіграв велику роль у підвищенні середніх цін продажів JLR, що вкрай важливо для групи, річний обсяг продажу якої ледве досягає 400 000 автомобілів і яка, таким чином, позбавлена ефекту масштабу, яким володіють такі конкуренти, як BMW і Mercedes, що продають приблизно у п'ять разів більше автомобілів.

Динаміка обсягу продажів Jaguar

Плани продажу електричних «Ягуарів»

Вклавши пару мільярдів фунтів у перезапуск Jaguar, Tata сподівається, що капітал не був витрачений марно. Але вона не ставить на кінець все — Jaguar, як повідомляється, націлюється на річний обсяг продажів близько 50 000 авто з її першими трьома електричними моделями. «JLR буде в порядку, навіть якщо не досягне цієї низької планки. Будучи обтяженою боргами в останні роки, група нещодавно була підвищена до інвестиційного рівня S&P Global Ratings, і вона розраховує закінчити цей фінансовий рік із чистими коштами»,– вважає Брайант.

Динаміка доходу від одного проданого автомобіля


Читати на The Page