Наприкінці жовтня аналітики McKinsey Global Institute опублікували звіт, в якому визначається та описується категорія галузей, які можуть визначити більшу частину майбутніх змін у бізнес-ландшафті та перетворити світ. Їх назвали аренами конкуренції.
Арени визначаються двома характеристиками: вони захоплюють величезну частку зростання економіки і частка ринку в них великою мірою переходить із рук до рук. Наявність цих двох атрибутів вказує на те, що почалася нова конкурентна гра, яка зазвичай викликана новим набором технологій та бізнес-моделей.
У McKinsey вважають, що розуміння арен важливе як мінімум з двох причин. По-перше, вони є місцем, де діловий світ перебудовується. Вони пояснюють багато великих зрушень в інвестиціях, НДДКР і вартості, а також появу багатьох нових і зростаючих глобальних корпорацій. По-друге, щойно ми почнемо розпізнавати фактори, які можуть вказувати на потенційне формування арени, ми зможемо визначити набір арен, які можуть виникнути протягом наступних 15 років. Якщо судити з минулого, вони будуть центрами конкуренції, інновацій та створення вартості.
Звіт починається з обговорення 12 арен конкуренції, які виникли між 2005 та 2020 роками: програмне забезпечення, напівпровідники, споживчий інтернет, електронна комерція, побутова електроніка, біофармацевтика, промислова електроніка, платежі, відео- та аудіорозваги, хмарні сервіси, електромобілі, послуги (ранжовані за величиною ринкової капіталізації у 2020 році). Вони сформувалися протягом останніх двох десятиліть.
Ці арени показали сильне зростання та динамізм з 2005 по 2020 рік. Середньорічні темпи зростання виручки були 10%, а середньорічні темпи зростання ринкової капіталізації – 16%. Вони наростили свою частку світового ВВП із 3 до 9% за цей період. Навпаки, неарени мали лише 4% середньорічного зростання виручки та 6% зростання ринкової капіталізації за той же період.
Далі описуються 18 потенційних арен завтрашнього дня і показується, як вони можуть матеріалізуватися, включаючи їх потенційні джерела зростання та динамізму. Ці арени можуть змінити світову економіку, генеруючи від $29 до $48 трлн доходів до 2040 року. Їхня сукупна частка у світовому ВВП може збільшитися з 4% сьогодні до 10–16% до 2040 року.
18 галузей-арен майбутнього:
- електронна комерція (потенційний дохід у 2024 році – $20 000 млрд);
- програмне забезпечення та послуги ШІ ($4 600 млрд);
- хмарні послуги ($3 400 млрд);
- електромобілі ($3 200 млрд);
- цифрова реклама ($2 900 млрд)
- напівпровідники ($2 400 млрд);
- спільні автономні транспортні засоби ($2 300 млрд);
- космос ($1 600 млрд);
- кібербезпека ($1 200 млрд);
- електричні батареї ($1100 млрд);
- модульне будівництво ($1 100 млрд);
- потокове відео ($1 000 млрд);
- відеоігри ($910 млрд);
- робототехніка ($910 млрд);
- промислові та споживчі біотехнології ($900 млрд);
- аеромобільність ($340 млрд);
- ліки від ожиріння та пов'язаних з ним станів ($280 млрд);
- атомні електростанції ($150 млрд).
На думку аналітиків McKinsey, розуміння потенційних арен є актуальним для:
- підприємців та діючих компаній, які хочуть прямо конкурувати на аренах;
- компаній, на які вплине поява арен;
- інвесторів, які бажають вкласти капітал у ці галузі;
- людей, які шукають роботу у перспективних галузях у найближчі десятиліття;
- політиків, які цікавляться тим, як ці галузі впливають на їхні країни.
Повний звіт можна завантажити тут.