Facebook Pixel

Приватбанк, «Дія» та центри сертифікації: як отримати електронний підпис в Україні

Як отримати електронний цифровий підпис в Україні. Фото: pixabay

Як отримати електронний цифровий підпис в Україні. Фото: pixabay

Необхідною умовою для відкриття ФОП є отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП) або кваліфікованого електронного підпису (КЕП). З його допомогою можна підписувати документи і оплачувати податки онлайн. The Page розбиралося, як можна отримати електронний підпис в Україні.

Електронні ключі ЕЦП/КЕП

Електронний цифровий підпис — це набір символів, з допомогою яких фізична або юридична особа проходить ідентифікацію, підтверджуючи свою особистість. Однак після 7 листопада 2020 року всі установи видають лише кваліфіковані електронні підписи, які зберігаються не у вигляді коду або файлу на комп'ютері, а на спеціальному носії або в хмарному сховищі.

До 7 листопада 2020 року в Україні діяв дворічний перехідний період, введений урядом, упродовж якого можна було використовувати й ЕЦП, і КЕП. Однак він завершився, тож якщо електронний підпис було отримано до 7 листопада 2018 року, його необхідно замінити на актуальний КЕП.

Telegram Logo

Як отримати електронний підпис у Приватбанку

Отримати електронний підпис можна отримати в Приватбанку, через «Дію», в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК).Щоб отримати електронний підпис онлайн та безкоштовно, потрібно бути клієнтом Приватбанку та користувачем системи онлайн-банкінгу «Приват24».

Інструкція з отримання КЕП у Приватбанку онлайн:

  • необхідно зайти в особистий кабінет «Приват24»;
  • перейти в меню «Усі послуги» / «Бізнес» / «Завантажити сертифікат»;
  • вказати свої дані, перевірити їхню коректність і натиснути «Дані вірні»;
  • придумати пароль до файлу — сховища ключів;
  • ввести пароль, який надійде в SMS або в мобільному застосунку «Приват24»;
  • встановити галочку напроти пункту «Я ознайомлений і згоден з умовами»;
  • натиснути «Далі».

У Приватбанку є спеціальне хмарне сховище SmartID. Для того щоб його створити, необхідно:

  • натиснути кнопку «Налаштування» в «Приват24» для бізнесу;
  • вибрати зі списку SmartID і компанію, для якої потрібно генерувати SmartID;
  • вказати пароль SmartID англійською з використанням літер і цифр (щонайменше 8 символів).

Цю процедуру також можна здійснити онлайн у «Приват24 Бізнес» із проходженням відповідних верифікаційних процедур.

Як отримати електронний підпис у сервісі «Дія»

Щоб отримати електронний підпис у сервісі «Дія», треба придбати сертифікат кваліфікованого електронного підпису в одному з пунктів надання послуг, розташованих у різних містах України. На сайті необхідно обрати свою область проживання, а в списку пунктів — найбільш зручну адресу.

Після цього необхідно заповнити заяву з особистими даними для отримання електронного підпису. Крім того, є можливість перетворити власну SIM-картку на токен з електронним підписом. Однак така послуга є доступною лише для абонентів «Київстару». Сертифікат строком на рік коштує 300 грн, на два роки — 600 грн.

Якщо ж необхідно оновити сертифікат, це можна зробити онлайн — достатньо просто заповнити форму. Однак у Мінцифри пообіцяли, що незабаром КЕП можна буде отримати за декілька кліків у смартфоні.

Як отримати електронний підпис в АЦСК

КЕП також можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів. Перелік уповноважених АЦСК можна знайти в Довірчому списку. Вартість послуг у таких центрах залежить від строку дії сертифікату та переліку реквізитів, які вносяться до нього.

Щоб отримати сертифікат, необхідно:

  • визначитися з варіантом послуги та типом носія;
  • заповнити онлайн-заявку на сайті;
  • підписати заяву про приєднання до Договору на постачання електронних довірчих послуг (бланк заяви надходить на електронну пошту після реєстрації);
  • оплатити послугу (доступна онлайн-оплата);
  • сформувати пакет документів (перелік і вимоги надходять на електронну пошту);
  • відвідати представництво АЦСК для отримання особистого ключа й підтвердження про випуск сертифіката.

Коментарі

Всі новини