В Україні є багато митців, які продають вироби ручної роботи. Попит на такі товари великий, але й конкуренція висока. Тому без просування в соціальних мережах не обійтися.
Майстриня Валерія Куц з епоксидної смоли створює картини з морем. Мисткиня розповідає , як просуває свій бренд через соціальні мережі та платформу Etsy.
Як створити море з епоксидної смоли
Чому ви обрали саме вироби з епоксидної смоли?
Десь 5 років тому я в інтернеті побачила цікаві техніки з алкогольними чорнилами [створення абстрактних картин з використанням різнокольорових чорнил на спиртовій основі]. У художників, на яких я тоді підписалася, також були роботи з епоксидною смолою, яка виявилася більш приємним для мене матеріалом. Вона дозволяє створити не тільки море, а ще й ландшафти, реальні місця на карті, або вигадані, які я уявляю.
Чому усі ваші вироби присвячені морський тематиці?
Техніка дозволяє з цим мотивом дуже цікаво гратися. Крім того, вона дає елемент несподіванки: коли роздуваються хвильки, вони щоразу виходять іншими. Тому повторити ідентично кожен виріб неможливо. Це немов співпраця з матеріалом — я його направляю, але він і сам створює образ.
Хто ваш основний замовник?
Це творчі люди, які також люблять природу і море. Часто вироби купують на подарунки, коли хочуть вразити отримувача. Бо це щось незвичайне і приносить емоції.
Окрім картин, у мене є блокноти та свічки, а також невелички елементи декору, як-от підставки чи посуд. Я використовую смолу, яка відповідно до сертифікату має харчовий допуск. Тобто з мого посуду можна їсти.
Скільки часу потребує створення картини або блокнота?
Картини і блокноти потребують до тижня роботи. Кожен шар має просихати близько доби. Кожна хвилька робиться окремо, коли застигає попередня. А рельєф і пісочок — окремий день роботи.
Як майстру просувати свою творчість у Instagram
Ви багато продаєте через Instagram. Поділіться досвідом, як розпочати там бізнес та розкрутити бренд?
Спочатку треба розібратися з позиціонуванням бренду. Бо сьогодні просто робити красиві вироби, на жаль, недостатньо. Розкрутка потребує досить багато зусиль. Треба проаналізувати свій бренд, його цінність. Виокремити цільову аудиторію і її справжні запити, а не те, що я собі уявляю. Умовно для мене важливо робити еко-френдлі упаковку, але моєму покупцеві це може бути до лампочки, і тому доносити це сенсу немає.
На жаль, зараз я недостатньо регулярно роблю публікації. Тому мій бренд розвивається повільніше, ніж має бути, якби все робилося правильно, регулярно, із залученням спеціалістів. Але красиво фотографувати я вже і сама навчилася, тому що у мене є освіта художника і я знаю про композицію тощо.
Скільки у вас продажів в Instagram?
Поки у мене було партнерство, продажами займався переважно партнер. Було десь до сотні виробів на місяць. Зараз близко 10 виробів.
А реклама в Instagram працює? Чи пробували цей інструмент?
Так, працює. Цим варто займатися. Мені реклама дає додаткові продажі. Так у мене купують не тільки ті товари, які я рекламую, а також багато чого іншого.
Чого не вистачає, щоб продавати більше?
Часу, досвіду, фінансів. Оборот у мене нині невеликий, тому я не можу собі дозволити наймати когось на постійній основі.
Зараз я подалася на стипендіальну програму для українських підприємців на Etsy. Якщо опинюся серед переможців, то матиму невеличке фінансування.
Я планую створити серію товарів і відправити їх на склад у Польщі та США для того, щоб забезпечити людям на Etsy швидку доставку.
Як обійти підводні камені платформи Etsy
Як ви почали продавати свої вироби на Etsy?
Дивилася я туди дуже давно, ще до того, як стала можливою реєстрація нових магазинів з України. Але було просто страшно за це братися. Тому що це великий обсяг роботи, а помилка буде коштувати мені як мінімум репутації, як максимум — грошей.
Там доволі багато питань — як правильно оформлювати і відправляти товар, як виводити звідти кошти, як просувати свої вироби, щоб потенційний покупець їх побачив.
Нині стало простіше. PayPal для особистого рахунку в Україні вже доступний. Єдине що, він досі недоступний для підприємців як корпоративний рахунок.
Але насамперед для роботи з Etsy варто переборювати власний спротив та страх.
Можете розповісти покроково, як налаштувати продажі на Etsy?
Я зареєструвалася, оформила загальну сторінку про себе і про бренд. Потім налаштувала систему доставки та повернень. Заповнення магазину і перших карток товарів я делегувала помічниці. До шаблонів з картками додали фото. До того ж я підписалася на дуже цікаву і експертну пані на Patreon, яка цим займається вже багато років.
Багато часу йде на вивчення цільової аудиторії. Треба зрозуміти, за якими ключовими словами люди шукають такий товар. У Etsy розвивається не сам магазин, а кожен товар окремо. Люди просто туди приходять, вбивають в пошуку солом’яний капелюх і обирають серед мільйона. Тому стоїть завдання, щоб мій солом’яний капелюх був достатньо високо у пошуку, щоб потенційний покупець його побачив, звернув на нього увагу, перейшов і здійснив покупку. На Etsy люди часто не йдуть у сам магазин, а купують товар, просто клікнувши на його фото.
Реклама має ефект?
На жаль, просто вкласти гроші в розкрутку на Etsy недостатньо. Серед реклами теж дуже висока конкуренція. Etsy так влаштований, що знімає кошти виключно за клік по товару. По рекламі система буде показувати товар кілька разів на інших сторінках, десь посередині. Далі платформа аналізує, чи клікали на цей товар. І якщо буде зрозуміло, що на товар не клікають, то система більше не буде знімати кошти і просувати товар на перших сторінках, звільнивши місце для конкурентів. В такому разі платформа вважає, що реклама недостатньо ефективна серед інших рекламних пропозицій.
Вам вдалося підкорити Etsy і його алгоритми?
На Etsy я вже отримала декілька замовлень. Принаймні я перевірила сам механізм доставки, отримання і виводу коштів звідти. Це гарний інструмент для продажів. Тут ще грає репутація платформи. Покупці знають, що в разі чого їм компенсують пошкоджений товар або повернуть гроші.
Ви не думали продавати своє мистецтво у якихось сувенірних крамничках?
Я ще не знайшла крамничку, де це буде достатньо доречно, тому що у мене тематично спрямований товар. В умовних магазинах товарів для дому українського виробника змінюють експозицію відповідно до сезону. Тобто зараз там будуть продаватися гарбузи, потім сніговички. Коли продавати море, незрозуміло.
Багато у вас конкурентів?
Дивлячись, наскільки вузько брати нішу. Людей, котрі роблять високої якості епоксидні моря для дому, мало. Але що стосується декору для дому, то тут конкуренція дуже велика.
Які у вас подальші плани розвитку?
Я планую далі просувати роботу у соціальних мережах. Але треба зазначити, що для маленького бізнесу кошти і реклама — це вже друге питання. Передусім треба любити свою справу і вірити, що ці вироби покращать життя людини.
Також я хочу розширити свій магазин і залучити інших творців, але залишитися в рамках морської тематики. Щоб було багато різних товарів ручної роботи, але пов’язаних з морем.