Facebook Pixel

«Укрзалізниця» заважає українським експортерам заробляти


Як стало відомо The Page від джерела у великій експортній компанії, впродовж останніх чотирьох тижнів в Україні склався штучний дефіцит рухомого складу, що виник з вини «Укрзалізниці» (УЗ).

За словами джерела, київські та одеські філії Центру транспортної логістики «Ліски» (належать до структури УЗ) не встигають обробляти всі подані вагони і затримують повернення їх відправнику.

Quote«Простій призводить до багатотисячних штрафів і з'їдає прибуток відправників і трейдерів», — пояснив співрозмовник The Page.

До затримок з обробкою і поверненням вагонів, за словами співрозмовника, призвела нестача локомотивів, вкрай неграмотна обробка вагонів, поломки навантажувального обладнання та некваліфікований менеджмент «Укрзалізниці». Схожа ситуація, за словами джерела, повторюється з року в рік у грудні-січні на піку експорту, але цього разу все дуже погано.

Як стверджує експортер, два найбільші контейнерні термінали («Бруклін – Київ Порт» і «Контейнерний термінал Одеса»), простоюють. Частина трейдерів переорієнтувала вантажі з залізничного на автомобільний транспорт.

В «Укрзалізниці» коментарі щодо цього питання пообіцяли надати пізніше.

За словами директора «Центру транспортних стратегій», який відстежує цей ринок, Сергія Вовка, проблема з нестачею локомотивної тяги дійсно є. Він також відзначає різке погіршення якості інфраструктури.

«Вагонів для перевезення вантажу більш ніж достатньо, але вони їдуть набагато довше, ніж повинні, через вже згадані мною проблеми. Бізнес не може вирішити цю проблему самостійно, інвестуючи в тягу та інфраструктуру, оскільки це робота виключно «Укрзалізниці».

Сергій Вовк

Сергій Вовк

голова Центру транспортних стратегій

Такі проблеми є обмежувачем для експорту, зазначає голова Федерації металургів України Сергій Біленький. Він пояснює, що залізниця не справляється з великою кількістю зернових вантажів і залізорудної сировини.

«Найбільш складна ситуація у нас зараз склалася в чорноморському напрямку — в портах Одеси, Іллічівська та Південному, там можна спостерігати кинуті та зупинені потяги. Причиною цього є також проблеми з інфраструктурою, якою можна було б керувати краще».

Сергій Біленький

Сергій Біленький

Голова Федерації металургів України

Директор держпідприємства «Укрпромзовнішекспертиза» Володимир Власюк зі свого боку зазначає, що з 2007 року «Укрзалізниця» істотно послабила свої позиції. Якщо до кризи обсяги її перевезень становили понад 500 млн тонн щорічно, то зараз — близько 300 млн тонн.

«Від цього страждають експортери. Я вважаю, що вони зобов'язані вимагати іншої економічної політики «Укрзалізниці», проведення реформи, яка допустить в нерухомий склад компанії приватний капітал, і власне реформування самої УЗ як основного оператора».

Володимир Власюк

Володимир Власюк

Керівник ДП «Укрпромзовнішекспертиза»

Подякувати 🎉