Facebook Pixel

Нафтотрейдери, Деркач і Нацбанк: скільки українці витратили на лобіювання в США у 2020-му

Інтернаціональні відносини завжди є складним завданням для політиків та підприємців. Нерідко, на допомогу приходить лобіювання інтересів з боку спеціальних компаній, які допомагають налагодити зв'язки з іноземними чиновниками, компаніями та ЗМІ.

Так, цьогоріч послугами американських лобістів скористалися депутат Андрій Деркач, голова Мінекономрозвитку Ігор Петрашко, «Федерація роботодавців нафтогазової галузі», топ-чиновники з Нацбанку, Генпрокуратури та голова Укрексімбанку.

Уся інформація про такі операції міститься на сайті Міністерства юстиції США у розділі, де лобісти вказують своїх контрагентів.

Лобіювання для Нацбанку, Генпрокуратури та Укрексімбанку

Так, минулого місяця з'явився контракт української громадської організації «Українська Гільдія Активістів» із американською компанією Tricuro LLC, яка працює у сфері піару, репутації та зв'язків із громадськістю.

За контрактом, фірма мала організувати візит до Вашингтона голови Нацбанку Кирила Шевченка, генпрокурорки Ірини Венедиктової та голови Укрексімбанку Євгена Мецгера.

Громадська організація заплатила $58 тис. за послуги Tricuro. Також вона мала оплатити переліт, проживання та харчування членів делегації.

Згідно з документами, гільдія організувала цю поїздку для налагодження відносин із аналогічними структурами в США. Крім того, метою візиту є обговорення політичних проблем, які негативно впливають на українських бізнесменів, академіків, викладачів і студентів.

Лрбіювання для Андрія Деркача

Також на сайті Мін'юсту США є й контракт на послуги американської компанії Global Management Association з нардепом Андрієм Деркачем. Послуги компанії передбачають не стільки лобіювання інтересів депутата або України у США, скільки консультації щодо його політичної кар'єри.

Так, контрактом передбачено, що компанія буде консультувати та «менеджирити» політичну діяльність клієнта. Крім того, Деркач має змогу зустрітися з американськими чиновниками виконавчої влади США, а також представниками комітету Сенату з міжнародних відносин та комитету Палати представників США з іноземних справ.

Консультації мали тривати шість місяців до липня 2020 року. За весь час депутат сплатив $12 тис. за послуги компанії.

Лобіювання для «Федерації роботодавців нафтогазової галузі»

Найбільшу суму за лобіювання заплатило Всеукраїнське галузеве об'єднання «Федерація роботодавців нафтогазової галузі» — $980 тис. Дія контракту закінчиться 31 грудня 2020 року.

Федерація уклала договір із компанією Yorktown Solutions, яка має відновити та підтримати позитивний імідж нафтогазової галузі України у США.

Крім того, компанія має допомагати федерації в організації заходів, що привертають увагу до об'єднання та актуальних для галузі питань.

Також до обов'язків Yorktown Solutions входить залучення ЗМІ та налагодження зв'язків між компаніями, що входять до об'єднання, енергетичними підприємствами та торгово-промисловими організаціями США.

Лобіювання для Ігоря Петрашка

На відміну від згаданих вище компаній та осіб міністр розвитку економіки та торгівлі Ігор Петрашко отримав консультаційні послуги безкоштовно. Передусім вони стосуються налагодження відносин між урядами України та США.

У цій ситуації лобіювати інтереси міністерства та держави погодилася Олександра Чопівськи (Alexandra Natalya Chopivsky). Пані Чопівськи повинна була надавати консультаційні послуги для залучення іноземних інвесторів.

Згідно з контрактом, консультант має брати участь у спілкуванні та конференціях, які сприяють зв’язкам між Україною та українсько-американською спільнотою, залученню американських інвестицій в Україну. Також зазначається, що така робота здійснюється на волонтерських засадах та є безоплатною.

Подякувати 🎉