Enjoy The Wood — це сімейний бренд, який займається створенням декору та аксесуарів із дерева. Компанія, чиє виробництво та офіс були розташовані в містах Київської області, окупованих унаслідок повномасштабної війни, стикнулася з небаченими проблемами — загарбники розтрощили виробничі потужності на $2 млн і офіс компанії. Але Enjoy The Wood уже оговтується — вона релокувала на захід України й відновлює попит на свої продукти. Як? Далі розповідає Ігор Фостенко, один із засновників компанії, у рамках проєкту та SPEKA для допомоги бізнесу «Агов, оговтуємося?!»
Історія створення Enjoy The Wood
Компанія Enjoy The Wood була створена як сімейний бренд у 2014 році в Ірпені Київської області подружжям Ігорем і Мариною Фостенками. Першим продуктом, який пара виготовила власноруч, була кухонна дерев’яна дощечка з гравіюванням героя телесеріалу. Згодом компанія почала виготовляти мапи світу з дерева в численних варіаціях і дизайнах. Саме вони й здобули найбільшу популярність в Enjoy The Wood і стали основним продуктом компанії.
Починаючи з 2018 року за допомогою краудфантингових кампаній виробника на сайті для залучення коштів Kickstarter Enjoy The Wood щороку удосконалювала свій продукт. Загалом компанії вдалося залучити там $1 млн, і наразі вона має безліч варіацій подібних мап — від звичайних до багатошарових із різних видів деревини, з поєднанням різних кольорів, люмінесцентним і магнітним покриттям поверхні й навіть інтерактивним LED-підсвічуванням, яке можна коригувати в мобільному застосунку. Окрім мап світу та України, у виробника можна придбати й інший декор для дому: альбоми, блокноти, окуляри, брелоки та багато іншого.

Дерев'яна мапа України. Фото: сайт Enjoy The Wood
Свою продукцію компанія зараз продає в 90 країнах світу, зокрема 70% реалізує на ринках США та Європи. За підсумками 2021 року кількість проданих товарів усіх брендів компанії склала 300 тис. одиниць.
Enjoy The Wood під час війни: втрати та відновлення
До початку повномасштабної війни компанія працювала в Київській області. Так, усі її виробничі потужності площею приблизно 3 тис. кв. м, складські приміщення та офіс розміщувалися в Бородянці, Бучі та Ірпені.
«За пів року до війни ми побудували нове величезне виробництво, яке облаштували сучасною технікою та обладнанням, збільшили кількість робочих місць. За три місяці до війни ми змінили локацію нашого офісу в Ірпені. Зима стала ще однією точкою зростання для нашої компанії — ми вийшли на нові ринки, придумали та реалізували нові ідеї, розробили круті продукти», — згадують про свої успіхи в Enjoy The Wood. Однак війна перевернула всі плани з ніг на голову.
Так, наприкінці березня команда дізналася про те, що окупанти повністю знищили офіс і виробництво в Бородянці та Ірпені, де працювали майже 300 людей. Зокрема, у виробничому приміщенні в Бородянці площею 2 тис. кв. м компанія втратила обладнання на $2 млн і готову продукцію на $300 тис., багато людей залишилися без роботи, розповідав раніше Ігор Фостенко Ain.ua. Це змусило Enjoy The Wood терміново пристосовуватися до нової реальності, і «на зміну відчаю та болю дуже скоро прийшли надія і віра. Ми почали відновлення», — говорять у компанії.
Офіс компанії до та після окупації росіянами Київської області
За місяць від моменту руйнування виробництва та офісу Enjoy The Wood відродили компанію на заході України. Так, команда розглядала можливість відновлення виробництва за кордоном, але все-таки вирішила залишитися, адже Made in Ukraine — це найкраще, що вона могла зробити для України. На Закарпатті команда з нуля запустила нове виробництво: орендувала приміщення, закупила необхідну техніку, перевезла туди меблі та мапи, які пережили окупацію, і знову почала працювати.
«Під час відновлення роботи було багато складнощів. Найбільшими стали нове місце, перевезення людей і їхнє розселення, адже на Закарпатті із цим велика проблема через велику кількість переселенців. Також складно було налагодити процеси логістики та закупівлю сировини. Але всі ці проблеми можна розв'язати», — ділиться із один із засновників Enjoy The Wood Ігор Фостенко. Попри таку складну ситуацію компанія навіть змогла запустити новий продукт — колекцію постерів «Strong Ukraine».
Ще однією проблемою, з якою стикнувся виробник, став спад попиту. За словами Ігоря Фостенка, продавати продукти стало важче, адже через те, що виробництво розташовано в України, люди хвилюються, чи доїде їхнє замовлення. «Але ми працюємо над цим, шукаємо важелі впливу, як змінити це в інший бік і знайти в цьому плюси», — говорить він.
Не обійшлося й без втрати доходів. Наразі компанія їх взагалі не рахує, бо їх просто немає — усі гроші йдуть на відновлення виробництва та на команду.
Однак попри всі складнощі Enjoy The Wood навіть встигає допомагати українській армії у війні з росією: вона закуповувала бронежилети, купувала бронемашини, збирала кошти на допомогу армії та фінансово допомагала окремим людям.
Плани Enjoy The Wood на майбутнє
Ігор Фостенко зізнається: якоїсь миті він перестав чекати на покращення ситуації в країні й намагається зробити все можливе в тій ситуації, яка є.
«Я вважаю, що нинішня ситуація надовго, і треба із цим змиритися й працювати, не чекаючи, коли стане краще, а виходячи з того, що маємо».

Ігор Фостенко
Один із засновників Enjoy The Wood
За його словами, найближчим часом він планує інвестувати у свій бізнес, знання, майбутнє розширення компанії та розмірковує над тим, як після перемоги повернутися в Бородянку та удосконалювати виробництво в приміщенні площею 1,5 тис. кв. м, яке збереглося. Він також має надію, що після закінчення війни влада допоможе Enjoy The Wood із відновленням виробництва, викорінить корупцію, з якою компанія стискається на деяких етапах реалізації продукції (як-от митниця) та запустить реформи, спрямовані на підтримку бізнесу. «Але найбільше очікування від влади одне: щоб вони врятували країну», — резюмує засновник Enjoy The Wood.