Бути середнім братом важко. Особливо якщо старший здоровий та сильний, менший – ну він і є менший, що з нього взяти. Karoq завжди залишається в тіні Kodiaq: вже як на останнього трохи не вистачає, тоді можна подивитися і на Karoq. Особливо досадно, що в конкурентів все навпаки – продажі тягне на собі якраз середній клас, ну а більший – то вже для найвимогливіших. От і доводиться Karoq (що насправді народився всього через пару років після Kodiaq) постійно доводити свою самодостатність і робити для того що завгодно – навіть прикидатися спортсменом.
Але ми чудово знаємо, що спортивний костюм аж ніяк не робить з чоловіка спортсмена – часто трапляється навіть навпаки. То ж розберемося, чи дійсно Sportline – це та версія Skoda Karoq, яка може допомогти йому на шляху до повної незалежності у сім’ї.
Karoq та не той
Минулого року Skoda Karoq пережив планове оновлення – якщо ви уважно слідкуєте за його саморозвитком, у вас буде відчуття, що ви його вже бачили – саме цей, вогняно рудий кросовер з’являвся на фото у публікаціях та на відео. Той та не той: дійсно, на тестах у журналістів був автомобіль такого самого кольору, але в звичайному виконанні. А це – Skoda Karoq Sportline, нова версія, якої раніше у нас взагалі не було – її продажі стартували зовсім нещодавно. Для Skoda Sportline це така собі топова комплектація, хоча зазвичай вона не дуже далека у вартості до попередньої. Але – по порядку.
Чорне на рудому
Якщо раптом у вас феноменальна пам’ять, то ви відразу помітите різницю: у нашого Karoq чорні диски. Це привілей виключно Sportline. А як вже зачепилися оком за цей очевидний факт, можна починати гру в «найди відмінності». Перше, що також кидається в очі, – чорна решітка радіатора та чорні дзеркала. Останні, як на мене, – це взагалі чиясь геніальна ідея, і не тільки для Skoda: зрозуміло, що нефарбовані в колір кузова дзеркала – це полегшення для виробництва, та наче їх і продавали завжди дешевше. І перший, хто сказав «а давайте назвемо це Sport і будемо продавати дорожче» – геній. Але добре, не будемо чіплятися – в ансамблі виглядає дійсно гарно.
Далі відмінності шукати важче, але вони не менш цікаві. Трошки інша геометрія обох бамперів, і тут навпаки, чорного менше: якщо у звичайної версії вся нижня частина переднього бампера не фарбована, то в нашого – тільки невеличкі накладки безпеки по кутах, а решта – в колір кузова. Тепер зверніть увагу і на бокові накладки по кузову – який дивний ефект. У звичайного Skoda Karoq вони більші, просто рівна лінія по всьому кузову. В Spotrline – менші, фігурні, але завдяки цьому він виглядає більш динамічним, підтягнутим. Наче чорного менше, і візуально він має бути товстішим – але ні, ефект абсолютно зворотний.
А по низу заднього бампера з’явилась хромована вставка – можливо, трошки дисонує з загальним оформленням, бо більше хрому немає ніде, але – такий собі радісний штрих. Камера заднього огляду є, тож він в безпеці – ну звісно, якщо хтось не приїде вам в гості сам. Виглядає нормально.
Якщо цього всього буде недостатньо, щоб всі звернули увагу, що це у вас не якийсь там звичайний Skoda Karoq – ось будь ласка, шильдики на крилах. Sportline – підтверджено.
Це всі зміни у зовнішності, але ще одна дуже важлива відмінність – у нашого Karoq світлодіодні фари зі змінним розподілом світла, або простіше кажучи, матричні, і вони просто чудові. Автоматичне вмикання/вимикання дальнього світла в наявності, але більш доставляє, коли ти бачиш авто попереду в такому темному прямокутничку: ваш Karoq чемно світить тільки навколо.
Обережно, але влучно
В салоні – відразу звертаємо увагу на сидіння. Майже спортивні ківші з інтегрованими підголів’ями, виглядають дуже стильно. В попередньому тесті Skoda Octavia я вимагав дати премію людині, яка займається підбором тканин для компанії, так ось – тут не буду, тканина досить звичайна, проте імпонує інше – прострочка ромбом, зроблено просто класно. Всі регулювання сидінь механічні, і ось тут я взагалі не бачу проблеми: за фактом, ми користуємось ними один раз, коли підлаштовуємо авто під себе, а далі вони просто є – механічні, електричні – без різниці. Підтримка поясниці теж регулюється важелем, але мені її трошки не вистачило – діапазон малуватий. В решті – сидіння ідеальні, під мою статуру – бокова підтримка просто чудова, і все це насправді дуже нагадує спортивну посадку.
З консоллю, дякувати богу, нічого не начудили, просто м’який чорний пластик гарної якості, хоча дизайнерам явно хотілося додати спорту, але – дозволили тільки вставки під карбон на дверних картах і чорну стелю. І цього цілком достатньо. Навіть з центральним дисплеєм нічого не сталося, і Skoda Karoq досі один з небагатьох автомобілів, у якого панель приладів (діагональ 10 дюймів) більше центрального монітора (8 дюймів). І за це йому моя особиста повага.
Панель приладів можна налаштувати все під себе, є декілька варіантів відображення, з традиційними «приладами», або взагалі без них, якщо постаратися – ви навіть знайдете, як змінити показники бортового комп’ютера. Але що дивно – від обраного режиму їзди (еко, нормальний, спорт) колір панелі не залежить. Я навіть спочатку перелякався, бо вона в мене завжди була червона, це якось занадто тривожно, цього добра нам у житті і так аж за край. Але більш ретельне порпання в налаштуваннях вирішило проблему: в глибинах меню можна змінити колір підсвітки в салоні, а разом з ним зміниться і колір панелі. То я поставив собі традиційній шкодівський сіро-блакитний та заспокоївся. Червоними залишились тільки віртуальні шкали, а це вже можна терпіти.
Кермо теж інше, триспицеве з класною перфорованою шкірою. Мені дуже подобається і звичайне кермо Skoda з двома спицями, але – ну спортивне так спортивне. Завершують загальне Sportline перевтілення алюмінієві накладки на педалі.
Це всі деталі, які прямо натякають на новий спортивний дух автомобіля, хоча взагалі комплектація Sportline має й інші переваги – про фари вже казав, плюс бездротова зарядка смартфона, знову ж таки бездротова робота Apple Car Play (серйозно? Для Octavia не вийшло, а тут – будь ласка?), двозонний Climatronic, безключовий доступ, відкривання багажника без рук, згаданий вище Driving Mode Select, круїз-контроль з обмежувачем швидкості та інші цікавинки.
І ще відзначу щодо салону вже без прив’язки до версії та оновлення – це відмінну ергономіку та велику кількість фізичних кнопок та регуляторів – як і має бути в кросовері. Трошки заплутане меню налаштувань – це звична для Skoda історія, але це один раз варто помучитися, та й все, а от керування кліматом чи аудіо щодня – максимально комфортне. Взагалі находження в салоні раз по раз спонукає добрим словом згадати інженерів та дизайнерів Skoda: от відчувається, що люди про тебе піклуються: додатковий бокс на консолі, зсувний підлокітник, кришечка на відсіку для зарядки смартфона – з таких дрібничок і складається загальне враження про машину. І нагадаю, це в нас аж ніяк не преміум-кар. Певно, у пасажирів заднього ряду таких теплих почуттів буде менше: в колінах місяця більш ніж достатньо, але спинки, як на мене, надто вертикальні і їх нахил не регулюється.
Два мотори, дві коробки, дві комплектації
І зрозуміле та логічне питання – як цей спортивний наряд вплинув на можливості Skoda Karoq та його бойовий дух? Відповідь: а ніяк. Автомобіль, як і раніше, в нас у доступі з 1.4 TSI та 2.0 TDI, причому зараз дизельний двигун пропонується виключно для повнопривідної версії і агрегатується роботом 7DSG, а монопривід – тільки з бензиновим мотором та 8-ступеневою АКП. Всього два варіанти, але кожен з них може бути як в Selection, так і в Sportline. Комплектації Ambition та Style ідуть у небуття разом з останніми моделями зразка 2023 року (наша вважається вже 25-м модельним роком). Отже, у нас на тесті Skoda Karoq з бензиновим 1,4-літровим мотором та автоматом.
Назвався спортсменом – їдь на АЗС
І їздить він абсолютно так само, як і раніше. Ну раптом ви не пробували, як то раніше, бо дивились на Kodiaq, все ж таки швиденько – за основними враженнями. 1,4 TSI – давно знайомий нам двигун з гарною репутацією, хоча мені дивно, чому в нас для цієї моделі досі не пропонується 1,5 TSI, як у Європі – для Octavia ж завезли, та ще й з m-HEV – чудовий варіант. Skoda Karoq, певно, прийдеться почекати чергового мініоновлення, хоча наскільки мені відомо, і в Європі він продається з 1.5, але без гібрида. В принципі, і 1.4 TSI цілком достатньо, 150 к.с., 250 Нм крутного моменту – тут є на чому їздити. 9 секунд до сотні – цілком вправно для компактного міського кросовера. Але ось який нюанс. Спортивні сидіння, кермо, червоні шкали приладів – це все вам постійно нагадує, що ви – це про спорт. І ти починаєш якось активніше рухатись, частіше давити на педаль, скакати з ряду в ряд без потреби, а що отримуєш в результаті? Мінімум 8 л на 100 км в середньому. І це при обіцяних виробником 6,3 л. В мене до шести наблизитись не було і шансу, десь 7-7,5 якщо прямо дуже постаратися, ну і 8-8,5 – якщо їздити так, як хочеться. Це, як на мене, трошки забагато, але такий вже вирок маленьких шустрих моторів: їздиш спокійно – економиш, чуть придавив – отримай.
Причому, як це не дивно, вибір режиму їзди у мене майже не впливав на витрати палива. Тут немає такої разючої різниці в поведінці автомобіля, вони всі близькі, ну зрозуміло, що в екорежимі все буде трошки повільніше, в спорті – навпаки, Karoq тримає оберти, відповідає швидше на газ, гучніше гарчить, але різниця між крайніми режимами якщо буде в літр на сотню – то й добре. І то певно більше через самонавіювання.
Для повноти картини добавлю, що автомат має мануальний режим теж, передачі можна перемикати і важелем традиційно, і пелюстками під кермом, але це, як на мене, здібності на важкі зимові умови або для буксування – в звичайному житті не бачу сенсу переходити на ручне управління. Автомат тут і так відмінний.
Щодо підвіски – теж ніяких змін, все добре, налаштування середні, ближчі до жорстких – трасу тримає гарно, їде як по лінієчці, крени в рамках пристойності. Невеличкі ями з’їдає без проблем, можна виїхати і на якийсь путівець, ви будете відчувати все, що там є під колесами, але без зайвого болю. Керується дуже легко, оглядовість відмінна – і паркуватися, і маневрувати десь в тісному трафіку було просто та звично.
В спорт-клуб чи в гори?
Проте оці зміни в зовнішньому стайлінгу натякають на більш міський характер автомобіля, тобто спорт в розумінні Skoda – це не офф-роуд, а щось на кшталт вуличних перегонів, і то так, щоб не сильно швидко. Трошки змінена геометрія бамперів, можливо, і вплинула в гарному сенсі на кути в’їзду-виїзду, проте декоративні елементи стали більш вразливими для зовнішніх подразників бездоріжжя. Тому якщо ви плануєте часто виїжджати на заміські прогулянки – певно, зверніть увагу на Selection. Якщо хочете красиво під’їхати до свого спорт-клубу – однозначно Sportline. Тим більше різниця в грошах зараз буде не така вже й велика. Skoda Karoq 1.4 TSI 8AT в Selection коштує 1 398 210 грн., в Sportline – 1 569 310 грн., але зараз діє акційна ціна, відповідно вартість буде 1 227 195 та 1 378 447 грн.
І до речі, новий Skoda Kodiaq в Sportline коштує мінімум 1 763 898 – це теж ситуативно, тобто за акцією. Додати ще 4,7 тис доларів, і отримати великого і повнопривідного старшого брата з дволітровим мотором – є над чим задуматись? Так, якщо у вас є відповідь на питання «а навіщо». Тому що Skoda Karoq – відмінний вибір для міста, дуже зручний і приємний в керуванні автомобіль, який має всі переваги компактного кросовера у використанні, з досить просторим салоном і великим багажником, відносно економічний і – симпатичний. Особливо в Sportline. Так, з боку Skoda дуже чесно назвати цю версію не Sport, а саме Sportline – спортсменом він не став, так, трошки причепурився. Але й ви, вбуваючи кросівки, не збираєтеся бігти марафон. Це просто зручно щоденно.