Facebook Pixel

Від ВАЗ-2106 до Audi A6: які моделі 1991-2021 років випуску користуються найбільшим попитом

Було б дуже заманливо написати до 30-річчя Незалежності статтю —«Найпопулярніші автомобілі України». Але некоректно — відкритих даних щодо продажів немає ні у кого. Так, статистика знає все, але вона лежить непідйомним вантажем в архівах ДСЦ МВС. Тому, завдяки праці окремих архіваріусів і «копачів» на кшталт Олега Омельницького, ми маємо в своєму розпорядженні лише дані про щорічні продажі. І то без поділу на нові та вживані, комерційні і «для особистого користування».

Цифри продажу вантажівок, автобусів і спецтранспорту і зовсім відсутні. Оцифровувати дані про первинні реєстрації держоргани стали тільки на початку нульових, так що статистика цього періоду досі розрізнена. А перше десятиліття «незалежності» — і зовсім терра інкогніта.

Агрегатор AUTO.RIA пішов іншим шляхом. Користуючись власними базами оголошень щодо продажу автомобілів, він вивів список найпопулярніших авто 1991-2021 років випуску, які найчастіше купують і продають.

Головним достоїнством ЗАЗ-968М на початку 90-х була низька ціна — 3920 руб. Фото: В / О «Автоекспорт»

Головним достоїнством ЗАЗ-968М на початку 90-х була низька ціна — 3920 руб. Фото: В / О «Автоекспорт»

1991-1992 рр.

Хоча ми знаємо, що в перші роки найпопулярнішими на ринку нових автомобілів України були допотопні ЗАЗ-968М «Запорожець», сьогоднішній попит на них швидше колекційний.

Найбільшим попитом серед автомобілів 1991 і 1992 рр. випуску користуються ВАЗи — моделей 2106 і 2109 відповідно. Незважаючи на різні конструкторські школи і тимчасові епохи (перша з них з'явилася в 1976 році, друга — в 1987-му), обидві спокійно сусідили на тольяттинському конвеєрі. Плюс майже 10 років збиралися в Україні. У 2001 році SKD-виробництво спочатку «шістки», а потім і «дев'ятки» освоїв херсонський «Анто-Рус». А в 2004-му виробництво останньої і зовсім перенесли з Тольятті до Запоріжжя.

У підсумку за всі роки незалежності українці придбали майже мільйон нових ВАЗів — більше, ніж за цей час зібрав АвтоЗАЗ. Сьогодні за задньопривідні «Жигулі» на ходу просять від $400, за переднеприводну «Самару» — вдвічі більше.

ВАЗ-2106 у штендера «Не обслуговуємо Лади поки Ради не підуть (з Афганістану)». Фото: Toronto News

ВАЗ-2106 у штендера «Не обслуговуємо Лади поки Ради не підуть (з Афганістану)». Фото: Toronto News

1993-1997 рр.

Перші авторизовані імпортери стали з'являтися в Україні на стику 1991 і 1992 рр. Представництво бренду офісної та фототехніки Minolta почало активно завозити «мазди», а тільки-тільки освічений Winner Imports — «фордівські» моделі з Європи та США. Правда, торгували імпортери найчастіше за ВКВ — карбованці пожирала інфляція і нова іномарка вважалася відмінним варіантом вкладення заощаджень.

Беушні «іномарки», тобто авто, які зроблені не ексрадянськими заводами, стали заповнювати ринок ще до розвалу Берлінської стіни в 1989-му і розпаду СРСР двома роками пізніше. Але тільки в 1993-1994 рр. вони почали впливати на продаж ексрадянських заводів, які з кожним роком відчували себе все гірше. Вони не встигали за новими економічними моделями, втрачаючи через зведення кордонів і валют надійних постачальників і звичні ринки збуту. В середині 90-х запорізький гігант здебільшого простоював...

Тому для українців здавалося більш привабливим купити 5-7-річний VW Polo II і Ford Scorpio замість новеньких ВАЗ-2108 або ГАЗ-24-10, які коштували приблизно «одних і тих же грошей».

Автомобілі 1991-2021 років випуску, які користуються найбільшим попитом в Україні. Інфографіка: AUTO.RIA

Автомобілі 1991-2021 років випуску, які користуються найбільшим попитом в Україні. Інфографіка: AUTO.RIA

У період 1993-1994 рр. найпопулярнішими іномарками на вторинному ринку України були малолітражки Opel Kadett D (1979-1984 рр.), а згодом Kadett E. Але до наших днів їх дожило куди менше, ніж Volkswagen Passat третьої генерації. Якраз тоді почався випуск седанів і універсалів нового покоління (В4), і в Західній Європі від «трійки» активно позбувалися. Незважаючи на чималий вік і пробіг, сьогодні ці зразки на ходу оцінюються в $2 тис.

У 1996-му В4 поступився місцем на конвеєрі і в наших серцях з голочки новому В5. На рідкість вдала генерація навіть сьогодні стоїть чимало — за версію 1997 року в. просять у середньому $5 тис.

Між «пасатами» в український хіт-парад затесався їхній найближчий родич — Audi A6 (С4 / 4А). За моделі 1995-1996 р. в. просять від $3,5 тис.

1998-2005 рр.

Серед авто цього періоду найбільший попит мають Volkswagen Golf четвертої генерації. За «народний автомобіль» 1998-2003 років випуску просять у середньому $3,5-5 тис.

Наприкінці нульових у Закарпатті запрацював цілий автомобільний кластер, а починаючи з 2001 року завод «Єврокар» почав робити «шкоди». Що позитивно позначилося не тільки на ринку нових автомобілів, а й на довірі вітчизняних автолюбителів «беушним» моделям чеського бренду. Серед ненових автомобілів 2004 і 2005 років випуску у нас найбільшим попитом користуються Skoda Octavia першого покоління. Погодьтеся, важко залишитися непоміченим авто, що виглядає наче найближчий родич «пасату», але водночас стоїть, як Golf. Сьогодні середня ціна Octavia I — близько $6,6 тис.

Найбільш затребувані автомобілі 2004-2005 років випуску — Skoda Octavia. Фото: Сергій Суховський

Найбільш затребувані автомобілі 2004-2005 років випуску — Skoda Octavia. Фото: Сергій Суховський

2006-2008 рр.

Водночас із «Єврокаром» ожив і АвтоЗАЗ, на той час мав назву СП «АвтоЗАЗ-Daewoo». Здавалося, що після раптового банкрутства Daewoo в 1999-му запорожцям не вигребти. Благо, що за недовгий дворічний термін співпраці корейці встигли оновити виробництво і поставити на конвеєр Lanos — грунтовно модернізований Opel Kadett E (1984-2001 рр.), Про який ми згадували вище.

Новий власник запорізького гіганта — група «УкрАвто» Таріела Васадзе — зміг пролобіювати пакет законів про захист і підтримку національного виробника. І «ланоси» досить швидко стали найпопулярнішими авто на ринку нових автомобілів. У нашому рейтингу вони лідирують серед автомобілів 2006-2008 рр. в. Средня ціна — близько $3,2 тис.

2009-2021 рр. в.

Новітню історію українського автопрому зручно відстежувати з післякризового періоду, від якого вона не може оговтатися досі. Лідери 2009-2011 рр. Dacia Sandero, Ford Focus і Renault Megane виглядають «каліфами на годину» на тлі Volkswagen Passat В7, який повернувся на перші рядки хіт-параду на цілих п'ять років. Показово, що вперше у нас були більш затребуваними автомобілі, які прибули не з Європи, а з США. За рахунок чого? Офіційно — завдяки більш багатій комплектації за більш низької ціни.

Насправді часто німецькі седани купувалися на страхових аукціонах і ремонтувалися вже тут. Ціни на В7 2012-2016 рр. в. стартують від $8,5 тис. Аналогічна історія з Nissan Rouge, який є заокеанським аналогом Nissan X-Trail. За кросовери 2017 і 2018 рр. просять у середньому $16 тис. Щодо замикаючих рейтинг паркетників Ford Kuga і Kia Sportge не говоритимемо — за українськими мірками це «майже нові» автомобілі.

Безперечно, найпопулярніший автомобіль на вторинному ринку — Volkswagen Passat. Фото: Volkswagen

Безперечно, найпопулярніший автомобіль на вторинному ринку — Volkswagen Passat. Фото: Volkswagen


Подякувати 🎉