Facebook Pixel

Бджоли проти меду: Нафтогазова Асоціація просить владу знизити ціни на пальне

Нафтогазова Асоціація просить президента, прем'єр-міністра та парламент підтримати досвід країн ЄС та розглянути можливість зниження цін на пальне за рахунок зменшення ПДВ та модернізації акцизних ставок

в Україні перманентно зростають роздрібні ціни на бензин та дизельне паливо. 15 лютого Міністерство економіки України, з урахуванням цін на світових біржах, оприлюднило середню вартість бензину А-95 (GASOLINE 10 ppm) та дизпалива (ULSD 10 ppm) у розмірі 31,75 грн./л та 29,07 грн./л відповідно. Таким чином, з урахуванням граничних торгових націнок, максимальні ціни на ці види палива в роздріб не повинні перевищувати 36,75 грн/л та 36,07 грн/л.

Бджоли проти меду: Нафтогазова Асоціація просить владу знизити ціни на пальне. Фото: DriveTybe

Бджоли проти меду: Нафтогазова Асоціація просить владу знизити ціни на пальне. Фото: DriveTybe

Порівняно з першою декадою лютого середня ціна на бензин зросла на 91 коп/1 л, на дизельне паливо – на 77 коп/1 л. Подібна тенденція зумовлена і зростанням світових цін на пальне, і падінням курсу гривні. Близько 36% у вартості 1 літра бензину та 30% у 1 літрі ДП складають ПДВ та акциз, ставка якого зараз розрахована в євро. Це приблизно 13 грн. у вартість літра бензину та 10,5 грн. у ціні літра ДП.

Нафтогазова Асоціація України проаналізувала ситуацію, що склалася, ознайомилася з досвідом країн ЄС і пропонує заходи, які можуть знизити вартість палива для кінцевого споживача

Наприклад, Польща з 1 лютого знизила і ставку ПДВ на пальне (з 23 до 8%), і акциз. Внаслідок чого вартість палива за один день впала на 12%.

У ряді країн ЄС цей метод виявився популярним для інших секторів економіки. Наприклад, Фінляндія, Німеччина, Франція та Чехія встановили 0% ПДВ для реалізації продуктів харчування.

НАУ пропонує наслідувати досвід європейських країн. Якщо вартість світових цін на пальне продовжить зростання, то для зниження цін для наших споживачів Україна може застосувати такі механізми:

  • По-перше, знизити ставку ПДВ для палива з 20% до 7%, що спричинить зниження цін для кінцевих споживачів. В Україні зниження ставки ПДВ дасть ще один позитивний ефект – перестануть бути економічно привабливими одразу кілька «схем». Наприклад, продаж несумлінними учасниками фіктивних документів на паливо підприємствам реального сектора економіки з метою недоплати до бюджету ПДВ. Відповідно, втрати бюджету від зниження ставки ПДВ можуть бути нівельовані додатковими надходженнями ПДВ та податку на прибуток від ліквідації схем.
  • По-друге, модернізувати акцизну політику для палива шляхом зниження акцизу на бензин та підвищення акцизу на скраплений газ таким чином, щоб (з урахуванням зниженої ставки ПДВ) ціни останніх залишилися на існуючому рівні, а ціни на бензин знизилися. Це дозволить і зробити ціни на бензин доступнішими для споживачів, і підтримати національних виробників, які мають потенціал до збільшення обсягів виробництва, і знизити імпортозалежність України, і збільшити надходження до Дорожнього фонду.
  • По-третє, не вдаватися до зменшення існуючої граничної націнки для бензину та дизпалива, оскільки такий захід не дасть суттєвого виграшу для споживача, а ось для бізнесу призведе до суттєвих збитків та скорочення робочих місць. Зменшення торгової націнки не дозволить бізнесу покрити такі витрати як транспортування палива всередині країни, комунальні платежі, витрати на оплату праці, податки, перевірку якості палива, еквайринг, обслуговування станцій тощо. Дані витрати за останній рік зросли на 20%, тому зниження рівня торгової націнки може спричинити збитки від продажу нафтопродуктів. У результаті споживач виграє щонайбільше 50 копійок на літрі, але постраждає ціла інфраструктура.

Нафтогазова Асоціація України впевнена, що зниження ПДВ та модернізація ставок акцизу на паливо дозволить ефективно вирішити комплекс гострих проблем – знизити ціни на паливо для промислових та приватних споживачів без шкоди для бюджету, детенізувати паливний ринок, підтримати внутрішніх виробників, підвищити енергобезпеку та зменшити імпортозалежність України

НАУ звертається до Президента, Прем'єр-Міністра, Парламента з проханням розглянути запропоновані механізми найближчим часом.

Бджоли проти меду: Нафтогазова Асоціація просить владу знизити ціни на пальне. Фото: DriveTybe

Бджоли проти меду: Нафтогазова Асоціація просить владу знизити ціни на пальне. Фото: DriveTybe

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉