Схоже, COVID-19 надовго позбавив нас «живих» презентацій і тест-драйвів. Але в той же час карантинні обмеження подарували унікальну можливість за допомогою live-конференцій вийти на зв'язок із будь-яким конструктором, маркетологом, дизайнером і іншим фахівцем тієї чи іншої марки. Наприклад, спеціально для керівник проєкту BMW iX Йохан Кистлер розклав на атоми й електрони новітній батарейний кросовер марки. І науково-популярно пояснив, чому шанувальникам цієї марки не варто рефлексувати й озиратися назад.
«Якщо коротко, то iX — це переосмислення ДНК марки, — прокоментував конструктор парадигму моделі. — Переосмислення її історії, дизайну, ергономіки. І, найголовніше, iX по-новому інтерпретує наш девіз — «задоволення за кермом».
Це означає, що його підопічні прагнули поєднати непоєднуване — традиційну спортивність баварських автомобілів із низьким споживанням енергії. І, у виробничому плані, з максимальним дотриманням екологічних трендів.
«Це абсолютно нова для нас модель, побудована буквально з нуля. Це первісток нової та виключно електричної платформи з електросистемою eDrive п'ятого покоління. І він не тільки переглядає нашу концепцію кросоверів класу Sport Activity Vehicles, а й відкриває новий досвід взаємин між автомобілем і людиною. Це стосується і відчуттів від керування, і відчуття внутрішнього простору».
Важливо і те, що всі основні компоненти BMW eDrive п'ятого покоління — високовольтна батарея, електродвигуни, трансмісія, силова електроніка, технології швидкісної зарядки — мають модульну конструкцію. Тобто інженери та компоновщики можуть «жонглювати» різними габаритами і вихідною потужністю тих чи інших елементів, і «начинка» новітньої генерації буде не тільки у iX. Серед найімовірніших кандидатів — молодший брат iX3 і прийдешній i4.
І, звичайно ж, не варто забувати про продуктову політику BMW, що завжди пропонує велику лінійку модифікацій у рамках однієї сім’ї. Наприклад, про топові виконання, які традиційно готує підрозділ BMW Motorsport.
«Це хороше запитання, ми і самі собі його регулярно ставимо, — прокоментував пан Кистлер шанси появи М-версії. — Дуже може бути, що ми прийдемо до більшої потужності і більш високої ціни».
На нашому ринку поки що доступні для замовлення дві модифікації нового кросовера — 300-сильна xDrive40 і більш ніж 500-сильна xDrive50. Перша з них розганяється від 0 до 100 км/год приблизно за 6 секунд, а запас ходу на одній зарядці за стандартом WLTP перевищує 400 км. Ємність її батареї перевищує 70 кВт/год, гранична потужність зарядки досягає 150 кВт. Друга версія розмінює «сотню» менш ніж за 5 секунд, а її автономність зашкалює за 600 км. Енергоємність батареї iX xDrive50 перевищує 100 кВт/год, а максимальна потужність зарядки — 200 кВт. За підрахунками виробника, швидкість зарядки і показники споживання електроенергії будуть серед кращих не тільки в класі, а й серед всіх електромобілів. У мережі Ionity з 10% до 80% батарея наповнюватиметься за 40 хвилин, а прогнозована «витрата» за стандартом WLTP — менше 20 кВт/год і менше 21 кВт/год на 100 км пробігу відповідно.
«У конструкції кожного iX міститься близько 60 кг переробленого пластику. Для виробництва електромобілів і акумуляторних елементів до них на заводі BMW в Дінгольфінге застосовується тільки екологічно чиста енергія, отримана від вітрогенераторів і сонячних батарей. Використовуваний алюміній також вироблений за допомогою сонячної енергії».
Інтенсивність рекуперації енергії від гальмування регулюється одним натисканням кнопки. Система може адаптуватися до ситуації на дорозі. Наприклад, режим рекуперації активується, якщо ввімкнути поворотник при русі накатом, і відмикається, коли під'їжджаєш до перехрестя з зеленим сигналом світлофора.
Презентація кросовера відбулася ще восени, але поки що на заводі в Дінгольфінге збирають лише передсерійні зразки для всебічних випробувань. Серійний випуск передбачений на листопад і світовий попит на обидві моделі помітно вище запланованого. Звідси і квотування ринків, включаючи український. Тому, щоб гарантовано отримати електромобіль серед перших — ще цього року — потрібна «підписка». Майбутні власники можуть забронювати xDrive40 і xDrive50 через передоплату в розмірі 300 тис. грн. Вартість базової комплектації xDrive40 починається з позначки 2,06 млн грн, а xDrive50 — від 2,56 млн грн.
«Поки що зарано говорити про точні цифри продажів, занадто багато увідних у зв'язку з пандемією, а значить, і відкладеним попитом, — коментує керівник проєкту BMW iX ажіотажну кількість попередніх замовлень. — На карантин йшли і наші підприємства, і підприємства наших постачальників. Але вже зараз ми бачимо, що iX, безумовно, не буде нішевою моделлю. Важливо підкреслити, що цей електрокар збирають на заводі в Дінгольфінге на тій же лінії, що і седани 7-ї серії, а також M5 і M8. І в разі стрибкоподібного збільшення попиту у нас неодмінно є місце для виробничого маневру».