Bentley State Limousine: головний автомобіль Великої Британії

Bentley без номерів і з безперешкодним проїздом. Фото: Bentley

У State Limousine від автомобільної компанії Bentley відсутні реєстраційні номери, з нього не стягуються податки і плата за проїзд по центру Лондона. Поліція Великобританії зобов'язана всіляко допомагати і сприяти його безперешкодному проїзду. Все тому, що це автомобіль королеви Великобританії.

Ця країна з давніх часів вважається еталоном у сфері представлення високопоставлених осіб. І законодавцем мод завжди була королівська сім'я. Саме аристократичні традиції англійського двору стали точкою відліку для урядових і дипломатичних протоколів інших держав. Зокрема щодо церемоніальних автомобілів.

1915 року кінь, на якому король Георг V об'їжджав війська, злякався привітальних вигуків солдатів і впав, придавивши собою Його Величність. З того часу на протокольних заходах монарха возили виключно на автомобілях. І хоча «моторні екіпажі» в королівській родині з'явилися ще на зорі століття, аж до 2002 року вони поперемінно використовували тільки моделі марок Daimler і Rolls-Royce.

Першим відпав «ягуарівський» суббренд, оскільки вже до середини 80-х його єдина оригінальна модель — «королівський» DS420, що дебютувала в 1968 році — безнадійно застаріла. Напередодні міленіуму залишився ні з чим Rolls-Royce. Після 80-річного союзу з Bentley бренди були продані різним покупцям, причому BMW дісталися тільки права на ім'я, емблему, маскот і радіаторну решітку. А весь менеджмент, конструкторське бюро, виробництво в Крю відійшли до Bentley.

«Її Величність ретельно відстежувала процес поділу та продажу компанії, — згадує тодішній глава PR-відділу Bentley Річард Чарльзворт. — Королева просила нас тримати її в курсі подій, адже вона кожен день зустрічається зі звичайними людьми і їй не хотілося потрапити в ситуацію, коли хто-небудь скаже: «Rolls-Royce продали, а ви не знали?».

Королева змінює автомобілі частіше, ніж водіїв. Фото: Bentley

Bentley State Limousine — королівський подарунок

Крім того, саме настав час оновлювати королівський гараж, але було незрозуміло, яким вийде новий Rolls-Royce у людей, котрі ніколи «ройси» не конструювали. І коли саме він з'явиться. Одним словом, коли зайшла мова про подарунок Єлизаветі II на золотий ювілей вступу на престол, в Крю вирішили зробити воістину королівський подарунок.

«Як керівник зі зв'язків із громадськістю я постійно інформував королівський палац про хід процесу продажу, ми часто спілкувалися на цю тему, — продовжує Чарльзворт. — Це показує, що відносини з нами, як із брендом, були на рівні особистих. І коли ми запропонували Її Високості зробити державний лімузин, вона відповіла «Це буде чудово». Так що королева їздить на State Limousine відтоді, як Bentley знову випускає оригінальні автомобілі».

Справа в капелюхах або як в Bentley проектували лімузин для королеви

При проєктуванні лімузина конструктори врахували всі стандарти і вимоги королівського гаража. Наприклад, щоб королівську пару було краще видно, дах зробили прозорим, а щоб монархам не довелося нахилятися при посадці і знімати головні убори, її максимально підняли. Те ж саме і з задніми дверима — їх виконали такими, що відкриваються проти ходу, на максимально можливий кут, сверхширокими і високими, що заходять на дах.

Тому State Limousine отримав повністю новий кузов, в якому про спорідненість з Bentley нагадують хіба що оптика та радіаторна решітка. І, зрозуміло, монарша постава. Крім незвичайного силуету «державний лімузин» відрізняють від серійних Bentley традиційні ознаки королівського екіпажу — багата геральдика та фірмова колористика.

Замість окриленої «В» над радіатором красується маскот Георгія Побідоносця, який вбиває дракона, а на дах встановлюється величезний геральдичний щит із гербом. Відповідно до давніх каретних традицій, всі офіційні екіпажі та автомобілі монархів пофарбовані в королівські кольори: дах чорного кольору, а кузов — темно-бордового. Ще одна помітна відмінність офіційних автомобілів королівської сім'ї — відсутність реєстраційних номерів. Крім того, з них не стягуються податки і плата за проїзд по центру Лондона, а поліція зобов'язана всіляко допомагати і сприяти безперешкодному проїзду State Limousine.

Зі швидкістю равлика: конструктивні особливості State Limousine

Точкою відліку для королівського екіпажу став флагманський Bentley Arnage II — 400-сильний лімузин із подовженою колісною базою. Головною метою конструкторів став триразовий запас надійності, щоб гарантувати безпроблемний 25-річний термін служби. Особливо ретельного доопрацювання зазнала трансмісія і система охолодження. Адже, незважаючи на те, що State Limousine здатний розганятися до 200 км/год, куди частіше йому доведеться повзти з церемоніальною швидкістю 5 км/год.

«Королівський екіпаж» був подарований королеві Великої Британії Єлизаветі II 4 червня 2002 року — на честь її піввікового ювілею сходження на трон. Вартість автомобіля ніхто не підраховував, поки Її Величність не виявила бажання придбати ще один екземпляр.

«Насправді, в Єлизавети II і принца Філіпа мала бути тільки одна машина, — коментує ціноутворення Чарльзворт. — Ми планували спочатку випробувати всі нюанси на прототипі, а потім уже зібрати State Limousine. Але королеві так сподобався автомобіль, що Букінгемський палац запитав: «А можна нам і його дістати?».

Лімузин от Bentley оцінили приблизно в 10 мільйонів фунтів стерлінгів. У січні 2009 року обидва State Limousine пристосували для роботи на біопаливі.

У це важко повірити, але в більш неофіційній обстановці королева і сама іноді сідає за кермо особистого Range Rover або Bentley Mulsanne. Правда, відбувається це виключно на дорогах, прокладених у приватних угіддях, де немає зустрічного транспорту.

Салон традиційно оброблений горіховим шпоном і шкірою тонкої вичинки. Фото: Bentley

Читати на The Page