Фото автора
16 лютого в Україні офіційно починаються продажі найменшого та найтехнологічнішого електричного кросовера Volvo. Що в ньому ще най-най – ми намагалися прояснити під час першого тест-драйву новинки.
Головним сюрпризом виявилось те, що автомобіль ще й найдешевший. Добре, серед електричних кросоверів Volvo, що якраз не дивує – найменший то й найдешевший, поки все логічно, але стартова ціна Volvo EX30 – 32 тис. євро, або на сьогодні 1 312 191 грн. Це авто з одним електродвигуном (може бути і два), зі стандартною батареєю (є й більша), але – в дуже непоганому оснащені: тут є все що треба і навіть трохи більше.
Дивимось на конкурентів: прайс Opel Mokka Е починається з 1 185 000 грн., а Peugeot 2008 Electric – з 1 192 600. І це машини 2023 року випуску.
Виникає питання: так Volvo – це преміум чи ні, бо вартість ну дуже близька до масмаркету?
Насправді на це питання не так просто відповісти – бо і Opel Mokka теж не виглядає занадто блідим на фоні того ж EX30, і Volvo не став простішим чи біднішим. Просто грань між преміум/не преміум стає дедалі тоншою, і, якщо говорити про ціну, – це не може не втішати. Бо 32 тис за EX30 – це дуже непогана ціна, або як її називають в компанії Winner – ціна агресивна.
Пропонується три варіанта оснащення — Core, Plus, Ultra, версія з двома двигунами доступна з Plus та Ultra
Хочеться більшого
Відразу для розуміння. Так, це старт, і старт досить привабливий. Але! Це машина з заднім приводом, з мотором потужністю 200 кВт або 272 к.с., що набирає «сотню» за 5,7 с, та з пробігом на одному заряді 344 км (у Mokka – 338 км, у Peugeot – близько 330).
Проте є версія, яку імпортер називає «золотою серединою» – та сама потужність, але з запасом ходу вже 480 км. А хочеться взагалі повнопривідну EX30 з двома моторами загальною потужністю 428 к.с., з пробігом на одному заряді 460 км і – увага – розгоном до 100 км/год за 3,6 с.
Така версія буде коштувати вже 1 794 981 грн. І де залишився масмаркет?
На наш погляд — найкращій ракурс в дизайні EX30: немає навіть чим зачепитися за гілку на дорозі
На жаль, на першому міні-тесті нам поки вдалося відчути тільки стандартну потужність – і тут тільки відкривається простір для очікування. Якщо 272-сильне авто стартує так яскраво, то що буде з 428-сильним? І якщо це міський сімейний автомобіль – то навіщо йому динаміка боліда? Втім, це питання риторичне: маю знайомих, зайнятих у сфері IT, які 7 км до роботи в постійних пробках їздять на спорткарах. Хай буде.
Мова буде
Також на першому тест-драйві, який був зовсім коротеньким, не було змоги ознайомитися з усіма системами безпеки електромобіля. А як би там не було і як би не підтягувались інші виробники, Volvo все ще є флагманом в цьому аспекті. Скажімо просто: всі існуючі на сьогодні системи безпеки, про які ви знаєте і про які навіть не здогадувались – тут або є, або можуть бути. Мова не тільки про банальні системи попередження про перехресний рух при виїзді заднім ходом, а й про об’їзд велосипедистів на узбіччі або зміщення в смузі при зустрічному руху вантажівки з безпечною відстанню 20 см від вашого борта до її.
Частина цих функцій ще навіть не активована, але після оновлення ПЗ в березні мають з’явитися і вони – як і українська мова в меню.
Тобто якщо ви хочете придбати EX30 просто зараз і вас стримує тільки відсутність рідної мови, не хвилюйтесь, все буде.
Все в центрі. Увага?
Так, десь ми подібний дизайн вже бачили. І що з того?
Volvo EX30 – це не автомобіль, навіть не електромобіль, це просто сучасний гаджет, який певно буде більш зрозумілим молоді та людям, закоханим у технології. Тут немає традиційної панелі приладів, є величезний 12,3-дюймовий планшет по центру консолі і всі налаштування і все керування системами автомобіля – саме звідси. Спідометр, вказівники поворотників, залишок заряду – теж все тут. Незвично? Дуже. Але знову ж таки Volvo – це синонім безпеки, і якщо в компанії вважають, що спідометр на моніторі – то безпечно, значить – повіримо.
Дуже не зручно для мене було налаштовувати дзеркала з меню на моніторі і тільки потім з кнопками на кермі. Кажуть – справа звички, певно, так і є. Але заздрю тій людині, для якої EX30 буде не просто першим електромобілем, а взагалі першим авто – їй не треба буде перевчатися.
Навіть у версіях з двома моторами під капотом є невеликий багажний відсік. Дрібничка, а приємно
На все життя
Отже, дуже динамічний електрокар, з чудовою м’якою підвіскою, гострим кермом (яке за бажанням можна зробити і легким та дивним), дуже якісним салоном, відмінною аудіосистемою, купою систем безпеки, як бонус для самих просунутих – величезна маса матеріалів повторного використання: сталь, алюміній, а екошкіра сидінь взагалі робиться з пет-пляшок і смоли хвойних дерев, тобто це двічі відповідально, з непоганим пробігом на одній зарядці і можливістю зарядити батарею від 10 до 80% за 27 хвилин на стартовій версії і за 25 – на двох вищих.
Що в мінусах? Незважаючи на те, що піктограма в багажнику, до якої приклала руку Ikea, обіцяє вам зручно запхати в авто торшер, валізи, коляску і якогось робота (?), будьте готові до того, що це SUV В-класу і на задніх сидінням місця буде не так багато.
Необхідність звикати до налаштувань виключно через монітор управління і незрозумілість (принаймні для ортодоксальних водіїв) рішень саме по оптимізації цих дій – все ж таки деякі регулювання варто було залишити традиційними. Це і все.
Фото автора
О так, тут, звісно, прискіпливий читач має сказати – а як же перспектива через років п’ять міняти батарейки, які будуть коштувати як пів машини? А ні. Гарантія на батарею – вісім років. Але це як гарантія на звичайний ДВЗ, три роки він може обслуговуватись по гарантії, проте це ж не означає, що через три роки його треба міняти. Навпаки, в Volvo запевняють, що батареї в EX30 вистачить на весь час експлуатації електромобіля. Тобто її міняти не треба ніколи.
З нетерпінням очікуємо можливості протестувати EX30 вже по повній програмі і поділитися з вами не тільки першими враженнями, а й детальним розбором всіх плюсів та недоліків – якщо такі знайдуться – маленького технологічного чуда від Volvo. Втім, ви можете й не чекати — бо вже з 18 лютого у всіх офіційних дилерських центрах протестувати EX30 можна буде самостійно.