Сьогодні можна зробити прибутковою будь-яку ідею, пов'язану зі спортом
Організатори Legion Run надихаються історією і роблять смугу перешкод як у стародавніх легіонерів. За перешкоди тут відповідає відставний американський військовий, колишній «морський котик». Кожен марафон збирає по 5 тисяч учасників і є одним з найбільших спортивних заходів Східної Європи, ще й комерційно успішним. Скоро «змагання легіонерів» відбудуться в Києві. Напередодні забігу розпитало головного виконавчого директора Legion Run Івайло Матева про моду на здоровий спосіб життя і про те, як на цій моді заробити.
- Про моду на ЗСЖ і комерційні можливості
Тут все залежить від точки зору. Компаніям, які продають алкоголь і сигарети, цей тренд не дає нічого хорошого. Для організаторів спортивних заходів мода на здоровий спосіб життя – чудова річ. З кожним разом люди краще реагують на нашу рекламу, ЗМІ звертають більше уваги. Раніше я займався організацією концертів, спонсори переважно йшли туди, потрібно було багато зусиль, щоб довести їм, що забіг – теж великий захід. Сьогодні можна зробити прибутковим будь-яку ідею, пов'язану зі спортом. Потрібен чіткий план дій і розуміння того, як втілити його в життя.
- Про впізнаваність та конкурентів
Раніше нам доводилося переконувати людей працювати з нашим проектом, пробувати щось нове. Взагалі маркетинг можна поділити на два періоди – це підвищення впізнаваності і продаж. Нас вже впізнають і можна сконцентруватися на продажі. Але тут з'явилася єдина негативна сторона: конкурентів стає все більше. Якщо раніше спортивні заходи були нішевими, то сьогодні всі займаються чимось, що має відношення до спорту.
- Про те, як правильно побудувати бізнес на спортивних заходах
Тренд на здоровий спосіб життя радує: люди не так часто ходять в бари, частіше – в зал. Зараз саме час для того, щоб будувати бізнес в сфері спортивних заходів. Але є декілька дуже важливих моментів, про які варто пам'ятати. По-перше, потрібна хороша ідея. По-друге, треба пам'ятати, що сама ідея ще нічого не означає. Як кажуть, надія – не бізнес-план. І це підводить нас до третього пункту: вам потрібна дуже проста, зрозуміла покрокова схема дій. Треба розуміти, яка категорія людей може бути зацікавлена у ваших заходах, як ви будете з ними спілкуватися, скільки це буде коштувати. Також необхідно розуміти, як проводяться такі заходи. Наприклад, якщо є щось подібне в іншій країні, то поїдьте туди, запишіть все, а вдома подумайте, що можна поліпшити. Ми саме так робимо: не винайшли колесо, а просто придумали, як можна поліпшити те, що вже є у наших конкурентів. Таким чином ми стали лідером ринку. Ще одна порада: готуйтеся до гіршого. Будь-яка частина вашого плану може дати збій, і у вас завжди має бути «план Б», а також «план В». Але найважливіший момент на таких заходах – це безпека учасників. У нашому бізнесі на першому місці завжди стоїть безпека, тільки потім розвага людей і те, як ми на цьому будемо заробляти.
- Про те, навіщо люди беруть участь у забігах
Сюди приходять фанати спорту, щоб оцінити прогрес за останній рік. Також є люди, які мріють знайти нових друзів. 90% учасників – ті, хто хочуть кинути собі виклик і подолати страхи. Основна ідея забігу полягає в тому, що через всі перешкоди потрібно проходити разом, допомагати один одному, бути єдиною командою. Якщо людина вірить в свої сили і довіряє своїм друзям, вона може подолати будь-які перешкоди. Тут можуть брати участь всі, а не тільки сильні хлопці, які щодня проводять у спортзалі. Наприклад, у нас в Салоніках відбулася цікава історія. У забігу був учасник без ноги, і за допомогою своєї команди у нього все вийшло. Цей чоловік поміняв навіть мій погляд на те, навіщо я цим займаюся. Раніше я працював над Legion Run, щоб довести собі, що це мені під силу, і щоб заробити. Тепер я хочу, щоб після марафону люди зрозуміли, що вони здатні подолати все.
- Про користь марафонів для тімбілдінга
Наш захід організовано таким чином, щоб кидати виклик страхам: одні бояться висоти, інші води, третім страшно забиратися в бруд. Якщо людина долає страхи разом з колегами по роботі, то потім вони стають друзями. До нас звертаються компанії, які хочуть згуртувати співробітників, тому просять організувати смугу перешкод. І це працює. Навіть в нашій компанії були дві жінки, які недолюблювали одна одну. Їх поставили в одну команду під час забігу і вони подружилися. Зараз одна звільнилася, але вони продовжують спілкуватися.
- Про перспективу ЗСЖ-бізнесу
Я б сказав, що це відмінний бізнес. Ми на ринку вже 6 років, починали з організації забігів у двох країнах. Зараз працюємо в 12 країнах на трьох континентах. Найбільш успішні в країнах Східної Європи; лідери ринку забігів з перешкодами в Греції, Болгарії, Румунії. В Афінах кількість учасників сягає 5 тисяч, глядачів – удвічі більше.