Facebook Pixel

Як працювати на Netflix Інтерв'ю з режисером Віталієм Строкоусом

Персона

Віталій Строкоус – режисер-мультиплікатор нового анімаційного серіалу Inside Job. Його прем'єра відбулася 22 жовтня на Netflix. Через тиждень після показу першої серії The Page Style розпитало Віталія, як влаштовано роботу на Netflix, як туди потрапити і які серіали зараз мають попит у керівництва компанії та глядачів.

Режисер-мультиплікатор Віталій Строкоус. Фото: особистий архів

Режисер-мультиплікатор Віталій Строкоус. Фото: особистий архів

Як ви потрапили на Netflix?

- Історія дуже проста. Мої шкільні товариші продали свій серіал. Вони знали, що я працював режисером, і попросили допомогти їм із серією. Так я потрапив до цієї студії. За освітою я художник. Маю гарний характер, люблю спілкуватися з людьми, бути в колективі. Ми спрацювалися, я набрався досвіду, і мене підвищили до режисера. У Лос-Анджелесі мешкаю з 10 років — переїхав до США з України разом із батьками.

Як усе влаштовано в Netflix, як там працюється?

– Це сучасна компанія. У мене є начальство, але стосунки з усіма дружні, нормальні, не напружені, усі жартують один з одним.

Я туди прийшов у серпні 2019 року, коли в Netflix тільки-но почали будувати студію. Тоді вони орендували будівлі в Голлівуді, а свого приміщення не було. Часто доводилося ходити з однієї будівлі до іншої: монтаж – в одному місці, дубляж – в іншому, сценаристи – у третьому. І це було досить незручно. У вересні мали відкрити студію, але карантин змінив усі плани. Зараз працюємо віддалено: телефонуємо в Zoom і Google. Є спеціальна програма для монтажу.

Telegram Logo
Віталій Строкоус із колегами. Фото: особистий архів

Віталій Строкоус із колегами. Фото: особистий архів

А що кажуть співробітники Netflix: вони хочуть працювати в новому офісі чи, навпаки, онлайн із дому?

- У кожного своя думка. Крім того, можуть бути різні обставини. Наприклад, дехто вдома заощаджує робочий час: може одночасно працювати за комп'ютером і розв'язувати всі необхідні питання телефоном.

Але я гадаю, що багатьом хочеться вийти на роботу до студії, налагодити стосунки з людьми. За час карантину з'явилися співробітники, яких особисто ще ніхто не бачив, не спілкувався з ними наживо. А коли не знаєш людей, з якими працюєш, важко робити серіал, особливо творчий. Взагалі колектив у мультиплікації – це найголовніше. Коли у творчій сфері немає колективу, важко виробляти хороший продукт.

Ми мали вийти на роботу офлайн у жовтні, але через штам «Дельта» все скасували. У Голлівуді суворі обмеження, особливо ті, що стосуються зйомок.

Серіал «Гра в кальмара» має драматичну історію. Сценарій був написаний у 2009 році, а авторові навіть довелося продати комп'ютер — у нього не вистачало грошей на їжу. На його думку, серіал не купували, бо вважали події нереальними, а зараз усе це схоже на життя. Сьогодні «Гра в кальмара» - найприбутковіший проєкт Netflix. Як ви вважаєте, за якими ідеями майбутнє? Що можна продати студії?

- Якби я точно знав, то вже продав би таку ідею. Важко відповісти на це запитання. Зараз у мультиплікації всі шукають комедії, бо люди хочуть розслабитися після роботи. Особливо потрібні позитивні емоції з огляду на пандемію та локдауни.

Мені здається, треба просто шукати правду у творчості та в собі. Потрібно розповідати про те, що знаєш. Чому серіал «Гра в кальмара» є настільки популярним? Бо автор усе це пережив, перебував у тяжкому фінансовому становищі. Тут є правда, і глядачі це відчувають, сприймають і вірять тобі.

Постер серіалу Inside Job. Фото: Netflix

Постер серіалу Inside Job. Фото: Netflix

Про що серіал Inside Job? Яка там правда?

- Inside Job – про конспірацію. В інтернеті ми часто бачимо інформацію про інопланетян, якісь теорії змови. У серіалі ми показуємо світ, де все це є реальним. І є компанія, яка за всім цим стежить. А герої – справжні люди зі справжніми людськими проблемами (персонажі мають свої прототипи), але вони живуть і працюють у фантастичному світі. І все це зроблено з гумором.

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

А політика в студій зараз у тренді?

– Політичні теми популярні в інтернеті, їх читають. Але, на мою думку, цього достатньо в новинах. Коли люди вмикають телевізор, вони не хочуть дивитися політику, вони хочуть розслабитися.

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

Що потрібно для того, щоб потрапити на Netflix? Чи важлива для таких компаній освіта співробітників, чи має вона бути західною? Чи потрібно вести свої соцмережі?

- Гадаю, хорошу освіту можна здобути й в Україні. Мені пощастило — я виріс у Голлівуді, а там була одна з найкращих шкіл мультиплікації. Але якщо мати хист, усього можна навчитися в інтернеті. Головне – бути творчою людиною, любити свою справу, а решта прийде з досвідом. Я, наприклад, перш ніж піти до голлівудської школи, робив удома свої малометражні фільми. Освіта важлива, але бажання – не менше.

Соцмережі також мають велике значення. YouTube – чудовий канал для того, щоб розвиватися, а також показувати свої роботи потенційним роботодавцям. Багато мультиплікаторів розвивають Instagram, навіть поділяють сторінки: одна – особиста, інша – професійна. На професійній публікують свої малюнки, картинки, анімації. І саме звідти дуже багато хто отримує роботу. До речі, зараз дуже популярним є TikTok. Там можна й заробити, і знайти свою публіку. На TikTok найкраще заходить гумор.

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

Ескізи до серіалу Inside Job. Фото: особистий архів

Уявімо, що когось найняли на роботу з України. Чи потрібно їхати до Америки, чи можна працювати з дому? Скільки коштує життя в США?

- Якби мене запитали два роки тому, я сказав би, що точно треба їхати до студії. Але через коронавірус ситуація змінилася. Як я вже говорив, ми працювали над серіалом на відстані. Щодо життя в США, то все залежить від того, де ви живете. У Лос-Анджелесі жити дуже дорого – від $2 – 3 тисяч на місяць. І ціни зростають швидше за зарплати.

Наразі пішов тренд на південнокорейське кіно. Чи буде колись мода на український продукт у компанії Netflix?

- Я сподіваюся, що так. І я хотів би це побачити. Наразі контент стає міжнародним: у моді південнокорейські, японські, іспанські серіали. Глядачам цікаві різні культури.

Коментарі

Творці «Емілі в Парижі» представили першу модну колекцію

У мінісукні від Valentino: Лілі Коллінз на прем'єрі другого сезону «Емілі в Парижі»

Netflix випустив другий сезон «Відьмака»