Facebook Pixel

Більше, ніж IT-компанія. Як Uklon розвиває КСВ-проєкти та виходить на нові ринки

Життя

Автор

13 років тому історія Uklon розпочалася з можливості замовити авто онлайн — замість того, щоб телефонувати диспетчерам. Сьогодні Uklon — це велика IT-компанія з 11 власними розробками — від картографічного сервісу до сервісу протидії шахрайству.

Але й класні продукти — це не усе. Під капотом компанії — служба турботи про водіїв, розвиток КСВ-проєктів, зокрема, підтримка української армії, а також — операційна, фінансова та юридична діяльність, що допомагають компанії зростати та розвиватися на нових ринках.

Сьогодні Uklon — це велика IT-компанія

Сьогодні Uklon — це велика IT-компанія

Uklon починався з кількох людей, а зараз має команду з понад 600 спеціалістів в Україні. Компанія ділиться на 4 дирекції – ІТ, адміністративну, операційну та дирекцію бізнес-девелопменту.

The Page розповідає, як компанія розвивається в незалежній Україні та яка команда стоїть за брендом Uklon. А також розповідає про розвиток продукту, відділу турботи про водіїв, КСВ-проєкти та юридичні аспекти роботи компанії.

Від оренди серверів до власних ШІ-розробок: шлях Uklon в технологіях

DevOps Tech Lead Гліб Смоляков в компанії майже 10 років — починав як адміністратор баз даних. Він згадує, що на старті Uklon орендував кілька серверів.

Гліб Смоляков
Гліб Смоляков
DevOps Tech Lead Uklon

«Ми самі все налаштовували та обслуговували. Тоді про хмарні сервіси та віртуалізації не йшла мова».

Наразі Uklon підтримує одну з найбільших інфраструктур в Україні: компанія має високонавантажену мікросервісну архітектуру, а Гліб очолює команду з семи спеціалістів, які цю інфраструктуру підтримують та розвивають.

За словами Володимира Андрієнка, зараз роботу служби підтримки покращують ШІ-алгоритми

За словами Володимира Андрієнка, зараз роботу служби підтримки покращують ШІ-алгоритми

Ще однією ознакою розвитку є впровадження сервісів з використанням штучного інтелекту. Володимир Андрієнко, який очолює напрямок R&D в Uklon, говорить, що зараз ШІ-алгоритми покращують роботу служби підтримки, розраховують оптимальний маршрут та час прибуття авто, а також розподіляють замовлення між водіями.

Турбота як частина бренду Uklon

Uklon — це, у першу чергу, не архітектура чи розробки, а люди. Тому в компанії розвивають відділ турботи про водіїв-партнерів. Він займається онбордингом, комунікацією з приватними водіями-партнерами та автопарками, розвʼязанням питань, повʼязаних з умовами співпраці, а також налаштовує процеси роботи з партнерами в нових містах та країнах.

Іван Чорногор, який очолює напрям Driver Operation, розповідає, що відділ турботи зʼявився на початку співпраці Uklon з водіями, але тоді в ньому було менше десятка людей. Зараз — 50.

Quote«За роки існування ми експериментували з різними підходами до роботи та нашою структурою, наприклад, відкривали офіси в кожному місті, де працює Uklon. Зупинились на моделі, за якої співпрацюємо з партнерами без привʼязки до конкретного міста та місця перебування», — говорить Іван.

Під час зростання команда, звісно, стикалася з викликами. Наприклад, через збій у системі розподілення замовлень між водіями на початку роботи у Вінниці вони не бачили, хто й куди їх викликає. Відділ турботи особисто спілкувався з партнерами й надавав їм інформацію у ручному режимі. Збій тривав кілька годин, і увесь цей час команда була на звʼязку з драйверами.

Ще один напрям роботи відділу турботи — брендування автомобілів.

Іван Чорногор
Іван Чорногор
керівник напряму Driver Operation в Uklon

«У 2019 році ми відкривали Uklon в Вінниці. Тоді знайти й забрендувати перше авто в новому місті було неймовірно складно – в нас є певні вимоги до машини. Ми пішли на авантюру — запропонували партнерам пʼяти Daewoo Lanos зробити брендинг на рік. Через рік побачили, що троє з них розширили бізнес і купили собі кращі автівки. Тішимось за успіхи наших партнерів, і я неймовірно люблю цю історію, це чудовий приклад лояльності».

Як Uklon підтримує інших: КСВ-проєкти компанії

Uklon почав розвивати КСВ-проєкти ще у 2014 році. Коли почалася війна, Uklon познайомився із фондом «Повернись Живим». Одним з перших благодійних проєктів з фондом стала акція WarTaxi: кілька днів українські військові були водіями сервісу та розповідали про постійну потребу в автомобілях на фронті. Пасажири розуміли, що насправді війна не так далеко, як здається, й дізнавались, як задонатити на авто.

З тих часів компанія підтримує фонд на постійній основі як донатом на цільові збори, так і підтримкою операційних витрат.

В період COVID-епідемії Uklon активно допомагав поїздками медпрацівникам, донорам та онкопацієнтам, разом з фондом «Варто жити». Проводив кампанії з промотування вакцинації разом з МОЗ.

На початку повномасштабного вторгнення компанія організувала проєкт Uklon «Волонтер» та запустила новий клас авто «Евакуація», а також постійно підтримувала різні збори.

QuoteЗгодом компанія повірила у галузь FPV-дронів українського виробництва та — однією з перших — започаткувала збір разом з фондом Dignitas саме на них. Дрони, на які зібрали тоді, вже завдали ворогу збитків на $12 млн. Зараз проводять другий збір з фондом Сергія Притули на дві тисячі FPV-дронів.

Крім допомоги під час війни, компанія Uklon разом з Mastercard та MacPaw запустила інклюзивний клас авто — автомобілі, що мають обладнання для комфортного пересування людей, що користуються кріслом колісним. Водії таких авто пройшли спеціальне навчання від «Доступно.юа», щоб за потреби допомогти пасажирам.

Компанія Uklon разом з Mastercard та MacPaw запустила інклюзивний клас авто

Компанія Uklon разом з Mastercard та MacPaw запустила інклюзивний клас авто

Проєкт вже 5 місяців працює в Києві та області, і за цей час адаптовані автомобілі здійснили понад 3650 поїздок. Зараз проєкт активно залучає партнерів, аби масштабуватися та відкриватися в нових містах. Невдовзі Інклюзивний клас додадуть й в інших регіонах.

Каріне Полянська
Каріне Полянська
лід PR напрямку в Uklon

«Будь-яка КСВ-ініціатива компанії вистрілює тоді, коли її підтримує керівництво. Для Uklon це просто: співвласники компанії не просто підтримують, а навіть започатковують такі проєкти».

Uklon також допомагає Ювенальній поліції у розшуку зниклих дітей, підтримує дитячі будинки тощо.

Як юристи Uklon допомагають компанії розвиватись

Ще одна важлива складова Uklon — юридичний відділ, робота якого потрібна навіть при створенні креативів. Одного разу майбутню рекламу юристу показали в останній момент перед запуском. Юрист знайшов декілька прогалин, які могли призвести до накладання штрафу. Йому та креативній команді довелося працювати всю ніч, щоб втиснутись в дедлайни, зберегти меседж реклами й при цьому нівелювати ризики штрафу.

Quote2023 року Uklon вийшов на ринки Азербайджану та Узбекистану. Експансія — це завжди виклик для юридичної команди. Вона має вивчити та врахувати усі особливості законодавства та культурні особливості кожної країни, де зʼявляється сервіс. Це дозволяє побудувати юридичну модель, яка зробить бізнес стійкішим.

Ольга Бірюк, яка очолює юридичний відділ в Uklon, долучилась до компанії у 2021 році. За ці два роки команда юристів, яка співпрацює з Uklon, збільшилася майже в пʼять разів.

Ольга підкреслює, що зберегти команду, залучити нові таланти і при цьому побудувати таку структуру, де кожен зможе себе проявити, — непросте завдання.

Ольга Бірюк
Ольга Бірюк
керівниця юридичного відділу Uklon

«Ми побудували окремі юніти, кожен з яких має свою спеціалізацію залежно від бізнес-потреб. Наприклад, є юристи, які допомагають з захистом інтелектуальної власності та рекламою, є команда, яка займається експансією тощо. Для комплексних завдань ми створюємо крос-функціональні команди з фахівців різних галузей права. Цей підхід допомагає ефективніше розвʼязувати питання».

В найближчих планах Uklon — вдосконалення вже існуючих сервісів та продовження міжнародної експансії. В їхньому втіленні компанії допомагатиме кожен член команди.

Навіщо BMW заохочує графіті Життя

Навіщо BMW заохочує графіті

Яхти, літаки та ретро-автівки: топ-5 найдорожчих хобі у світі Життя

Яхти, літаки та ретро-автівки: топ-5 найдорожчих хобі у світі

«Ми ніколи не вважали, що чогось не можемо». Як розвивалася одна з перших ІТ-компаній України Життя

«Ми ніколи не вважали, що чогось не можемо». Як розвивалася одна з перших ІТ-компаній України