Facebook Pixel

Smart Talking. Випуск 10

партнерський матеріал
спецпроєкт
Smart Talking

Учасники дискусії:

Foto
Наталія
Калініна
Foto
Дмитро
Борисов
Foto
Олег
Гавриш

Як бути лідером у нових умовах?

Видання The Page спільно зі Smart Holding завершує цього року серію бізнес-подкастів Smart Talking. У новому випуску ми розбиралися в тому, як коронакриза та рецесія змінили лідерство; якою є роль лідера в нинішніх умовах, чому ця роль є вкрай важливою і яка якість є головною для лідера.

В обговоренні взяли участь Наталія Калініна, викладач бізнес-школи КРОК і Дмитро Борисов, ресторатор.

Загальні висновки, які можна зробити з почутого:

  1. Лідера неможливо виховати. Лідером можна тільки народитися. Але лідерські якості (якщо вони в тебе є) цілком реально розвинути.
  2. Одна з головних якостей, притаманних лідерам сьогодні, — це енергія. Без неї неможливо стати лідером у нинішніх умовах.
  3. Не треба шукати лідерів у свою команду, а бути лідером у своєму бізнесі. Бо часто пошук лідерів не працює.
  4. В умовах, що склалися, необхідно розвивати жорсткість для того, щоб бути ефективним лідером.

Наводимо найяскравіші цитати дискусії:

Foto

Наталія Калініна, викладач бізнес-школи КРОК

Головне — енергія та вміння створити зоряну команду

«Сьогодні, щоб бути лідером, треба мати енергію. Люди, які дійсно зараз щось змогли зацементувати, а деякі — навіть розвинути і примножити, мають колосальну енергію. Не тільки харизму, а й енергію. Друга важлива якість — вміння позбавлятися від зайвого баласту в себе в компаніях. Не бійтеся це робити, перегляньте свою команду і створіть таку, яка дійсно працюватиме, розподіліть у цій команді певні ролі. Ми часто стикаємося з проблемою, коли керівники підприємств і бізнесів намагаються залучити подібних собі — лідерів, харизматичних людей, які «б'ють копитом так, що іскри летять». Але ж команда зірок — це не дуже хороша команда. Потрібна зіркова команда».

Дивіться на людину, а не на резюме

«Людям потрібно давати завдання. Коли ти приймаєш людину на роботу, нехай вона покаже себе, попрацює у твоїй компанії. Ви самі вирішуєте, на якій посаді вона попрацює, до того ж безоплатно. Я наполягаю на цьому. Бо якщо людина сама для себе визначила, що вона хоче бути лідером, посісти якусь позицію лідера, припустимо, у ресторанному бізнесі, то вона має себе проявити. Хоча б на рівні офіціанта показати, що вона може. Так, вона робитиме помилки, так, це інша корпоративна культура, ніж та, у якій вона була раніше. Але вона проявить головні свої якості як людини, яка приймає рішення й виконує ту функцію, яку ви від неї чекаєте. Потрібно дивитися на те, як люди поводяться в реальному середовищі, а не на її резюме з Гарвардом, Стенфордом або нашим КІМВ. Це абсолютно не працює».

Розвивайте жорсткість і ставте чіткі завдання

«Зараз потрібно розвивати саме жорсткість. Ось цю рамкову жорсткість, яка потрібна для того, щоб тримати свій бізнес і не дати йому розійтися по швах. Тому потрібне чітке розуміння: скільки людей у тебе працює, що це за люди, які функції вони виконують, чого ти від них чекаєш. Зайві функції й зайвих людей зараз потрібно відсікти. До речі, велика проблема в тому, що багато власників бізнесу не вміють ставити перед людьми чіткі завдання».


Foto

Дмитро Борисов, ресторатор

Керуйте процесами, а не людьми

«Суть нашої операційної моделі та ідеології — управляти процесами, а не людьми. Мені нецікаво управляти людьми. Мені цікаво вибудовувати цю систему на рівні стратегічно прописаних процесів. А результат визначити в цифрах: що я хочу отримати наприкінці фільму. Ми винятково управляємо цими KPI. До людей я завжди ставлюся однаково — тут я, імовірно, авторитарний. На мою думку, у бізнесі завжди авторитарний стиль управління».

Лідером можна народитися, а далі розвивати свої лідерські якості

«Позиція когось чомусь навчити — це вже неробоча історія, на мою думку. Тільки якщо людина сама висловлює потребу в тому, що їй бракує якихось знань. Тоді її можна в цьому підтримати. Але вся ця радянська історія (передусім освітня), коли збирається група студентів, яких намагаються чогось навчити, бо їм батьки сказали «йди й отримуй цю професію», зараз вмирає. Ми отримали 70-річну неробочу систему освіти. Лідером, на мою думку, можна тільки народитися. І далі розвивати ці якості й власні потреби».

Людина має сама вибирати, куди йти вчитися

«Людина сама хоче бути лідером у своєму майбутньому бізнесі або шеф-кухарем у своєму власному ресторані — це її особиста відповідальність, куди піти вчитися. А не як у нас заведено: мама каже йти на юриста, економіста, маркетолога, щоб отримати папірець, а потім роби що хочеш. На цьому побудована вся система адміністративно-карального навчання, корпоративні тренінги. Це неробоча історія. Людям це взагалі не потрібно».

Не шукайте лідерів у свою команду, а будьте лідером

«У мене порада: не шукайте лідерів у свою команду, а будьте лідером у своєму бізнесі. Не можна знайти лідера, який робив би тобі бізнес. На жаль, це не працює. Принаймні якщо говорити про малий бізнес. Не делегуйте відповідальність, а беріть на себе відповідальність за глобальний кінцевий результат. Відповідно вишиковуйте весь ланцюжок процесів. Але для цього має бути система. А вона вибудовується винятково лідером, власником бізнесу, а не СЕО та директорами. І це має вимірюватися в цифрах, прописаних у фундаментальних процесах. Усі ці різні форми управління, ІТ-платформи, які знімають усе навантаження з психологічного настрою лідера, що потрібно знайти якихось людей за якимись цінностями, що збігаються з тобою і з компанією, — це дурниці. У бізнесі немає цих цінностей. Є одна цінність — заробляти гроші. Звісно, можуть бути соціально спрямовані речі. Але це створюється й генерується лідером».

Дивіться, слухайте наші відео- й аудіоподкасти в повному форматі:


Відео:

подкаст:


The Page · Випуск 10. Як бути лідером в нових умовах?


Інші матеріали проєкту

Smart Talking. Випуск 9

Smart Talking. Випуск 8

Smart Talking. випуск 7

Smart Talking. Випуск 6

Smart Talking. Випуск 5

Smart Talking. Випуск 4

Smart Talking. Випуск 3

Smart Talking. Випуск 2

Smart Talking. Випуск 1