У найближчі роки вкладати кошти в об’єкти сервісних апартаментів стане альтернативою інвестуванню в первинний ринок житла.
Українські девелопери все частіше звертають увагу на розвиток цього сегмента, який за своєю суттю не житлова, а комерційна нерухомість.
Інвестиції від будівництва прибуткових будинків (переважно сервісних апартаментів) окупляються в середньому протягом 7 — 10 років, а прибуток від приватних інвестицій становить близько 10-12% на рік, пояснив у коментарі співзасновник та керівний партнер компанії INSPI Development Володимир Семенцов.
За словами експерта, у найближчі 3-5 років на ринку нерухомості частка приватних інвесторів у сегменті сервісних апартаментів може зрости до 20-25%.
«Для девелопера окупність інвестицій у створення сервісних апартаментів дорівнює окупності комерційних об’єктів у вдалих місцях: офісних приміщень, ТРЦ районного формату тощо. А для громадян, що воліють вкладати кошти для їх збереження та примноження, з’явилася вагома альтернатива первинному ринку житла», — відзначив Володимир Семенцов.
На його думку, у найближчій перспективі вкладання коштів в об’єкти сервісних апартаментів стане вагомою альтернативою інвестуванню в первинний ринок житла.
Найбільш привабливі для розвитку сегмента сервісних апартаментів великі обласні центри країни, зокрема Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів, а також міста зі сприятливими умовами ведення бізнесу, наприклад Вінниця, Житомир, Івано-Франківськ.
Підвищений інтерес до таких об’єктів спостерігається в регіонах із рекреаційними можливостями, наприклад на узбережжі Чорного, Азовського морів та в Карпатах.
«Розвиток сегмента сервісних апартаментів безпосередньо залежить від економічних умов того чи іншого міста, туристичного потенціалу. З часом такі об’єкти можуть стати вагомою альтернативою сегменту оренди житла, але з додатковими перевагами та великим інвестиційним потенціалом», — пояснює експерт.
Семенцов зазначив, що сервісні апартаменти передбачають не лише створення комфортного і зручного житла, а ще й низки корисних сервісів для орендаря:
- лобі з ресепшен,
- кав’ярні та зони відпочинку,
- рум-сервіс,
- клінінг,
- зручну оплату комунальних витрат.
За даними експерта, створення об'єкта комфорт-класу на 100 — 150 сервісних апартаментів із власною компанією-управителем у форматі live-work-play (із кав’ярнями, фітнес-центрами, магазинами, невеликими ТЦ, коворкінгами тощо) може обійтися забудовнику щонайменше в $6-8 млн, що на 25-30% дорожче, ніж будівництво ЖК цієї ж категорії.
«Реалізація проєкту сервісних апартаментів суттєво дорожча, ніж будівництво житла. Проте головна перевага цього проєкту — постійний прибуток уже після введення об’єкта в експлуатацію, чого немає в більшості новобудов, у яких інвесторам, щоб почати отримувати прибуток, ще треба зробити ремонт і меблювати помешкання», — наголосив Семенцов.
За його даними, наразі в Україні реалізується близько десятка проєктів сервісних апартаментів переважно у форматі прибуткових будинків і апарт-готелів. Проте в найближчі два-три роки їх кількість може зрости щонайменше в 1,5 раза.