Facebook Pixel

Сервісні квартири та апартаменти. Як ми будемо жити через 10 років

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Я оптиміст за натурою і вірю, що десяти років вистачить, аби ринок здебільшого переформатувався і змінив вектор розвитку.

В основі філософії — не будівництво квадратних метрів, а функція й стиль життя. COVID-19 усім нам у цьому допоможе.


Далекоглядні компанії вже зараз роблять ставку на сервісну складову в своїх проєктах. І нехай вона проявляється не в усіх і не завжди, але дорогу здолає той, хто йде.

Окрема будівля і сам комплекс повинні стати повноцінною екосистемою, яку в разі необхідності можна не залишати без шкоди для свого здоров'я, життя і комфорту.

Суспільство споживання залишиться в минулому — йому на заміну прийде філософія вражень, де послуги стануть головним ресурсом, який потрібен мешканцям новобудов.

Розвиватися, вдосконалюватися, ростити дітей, відчувати безпеку і захищеність, контроль над повсякденним життям — ось яких можливостей чекає від середовища покупець квадратних метрів у ЖК.

Комплекси з функцією сервісу, який не обмежується експлуатуючою компанією або консьєржем, в обов'язки якого входить розклеювання оголошень, отримають більшу лояльність. Свого жителя потрібно знати в обличчя: коли у нього день народження, чи є машина, до якого садочка він планує віддати дітей, яку літературу читає.

Ці та інші «дрібниці» допоможуть створити вам ту сервісну складову, яка на етапі планування, можливо, й не закладалася.

Адже нічого не заважає створити в публічному просторі лаунж-зони міні-версію бібліотеки за форматом bOtaN або ком'юніті-коворкінг і проводити там корисні лекції, семінари — одне слово, забезпечити нетворкінг. І так далі. Мислити потрібно категоріями жителів.

Я вже мовчу про мікс-формати різних типів нерухомості, які здатні «підсвічувати» переваги житлового проєкту не один рік. Якщо в складі буде хороший торговий або затребуваний офісний об'єкт, розважальна і рекреаційна складова, грамотне зонування простору, покупець від нього не відвернеться і цикл життя ЖК продовжуватиметься.

Рухати ринок далі буде тренд сприйняття простору як послуги (space-as-a-service). Це стосується і громадських зон, і публічних просторів, і майданчиків для івентів, і різних сегментів нерухомості в складі ЖК, і окремих квартир і апартаментів.

Бо і покупець, і орендодавець житла уважно дивитимуться на планувальні рішення й функціональність квартири.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора