Завод «Промприлад» у центрі Івано-Франківська перебудовують на кошти, залучені через імпакт-інвестиції. Головна ідея імпакт-інвестування полягає в тому, що вкладники отримують економічну додану вартість та водночас створюють благо для суспільства. Тобто проєкт має велику соціальну складову. Про це розповів СЕО проєкту Promprylad.Renovation Юрій Филюк в інтерв’ю .
Филюк зазначив, що секрет цієї моделі полягає в декількох аспектах.
«По-перше, ми «білі»: проєкт абсолютно прозорий, структурований за всіма міжнародними параметрами», — зауважив СЕО проєкту.
Він розповів, що це допомагає уникнути багатьох ризиків, адже будь-які атаки на бізнес відбуваються через його слабкі місця. Але для Promprylad від самого початку це було ціннісною рамкою і запорукою міжнародної репутації.
«По-друге, є велика соціальна складова проєкту, а це вже цінність для суспільства», — додав Филюк.
Тобто якщо хтось, наприклад, атакує проєкт — він напряму атакує й інтереси суспільства, пов’язані з цим проєктом. Тож ціна такої атаки буде надто висока.
«По-третє, диверсифікація. Немає одного власника проєкту, який реалізує через нього свої політичні чи економічні амбіції. І, відповідно, на якого можна натиснути. Натомість у нас понад тисячу інвесторів і немає нікого, хто має контрольний пакет: максимальна частка в руках — до 5%» — пояснив Филюк.
Отже, проєкт, який належить суспільству, важко атакувати. Уся громада активізується проти того, хто це буде робити.

«По-четверте, велика кількість локальних і міжнародних партнерів — це теж різні рівні захисту. На вході до «Промприладу» в нас росте канадський клен — подарунок від посольства Канади. Далі будуть з’являтись інші «дипломатичні» дерева. Долучитися до проєкту погодились уряд Швеції та Канади. Також ми маємо підтримку Британії, США, Швейцарії, Німеччини», — розповів Филюк.
Завдяки унікальній моделі проєкт має широке міжнародне визнання: його презентували в Давосі, Стенфорді, Оксфорді, Палаті лордів Великої Британії.
«І по-п’яте, не менш важливо те, що наш проєкт ні з ким не конкурує напряму. Навпаки, якщо хтось хоче робити щось подібне, ми за наявності вільного часу виходимо з цією особою на діалог і допомагаємо їй, обмінюючись досвідом. Для нас успіх будь-кого в регіоні — це і наш успіх», — доповнив СЕО проєкту.
Филюк підкреслив, що цей проєкт створювався саме для проактивних людей із відкритими цінностями.
«По суті, ми збудували з початку дуже стабільну фінансову модель. Проєкт захищений завдяки тому, що в нас велика соціальна функція, дуже багато різних партнерів — як міжнародних, так і внутрішніх. Це такий собі community-driven проєкт. Рейдернути його або атакувати під якимсь кутом просто немає сенсу», — підсумував СЕО проєкту.
Він вважає, що «Промприлад» об’єднує і створює низку можливостей для розвитку всього ринку: будь-хто може до нього долучитися та отримувати свою додану вартість.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
OKX представила своє бачення майбутнього крипторинку на конференції Incrypted 2025 в Україні
Як бізнесу економити на рекламі без втрат для бренду: 5 кроків від медіаагенції