Facebook Pixel

Електромобілі Ілона Маска дають задню китайцям і американцям, але Tesla перетворюється на лідера в галузі акумуляторів

Як Tesla перетворюється на лідера в галузі акамуляторів замість авто

Як Tesla перетворюється на лідера в галузі акамуляторів замість авто

На початку цього місяця Tesla відкликала весь свій парк, майже 4 тис., Cybertruck через підвищений ризик аварій. Останнім часом електрокари Ілона Маска здаються небезпечними, вони були пов’язані з сотнями аварій і більш ніж десятком смертей через функцію самокерування.

Маттео Вонг із The Atlantic має песимістичний прогноз для проєкту Ілона Маска, але бачить новий напрям успішного бізнесу.

Проблеми в Tesla

Наразі Tesla запевняє, що несправність Cybertruck не була пов’язана з нещасними випадками або травмами, активно захищає свій автопілот і ПО. Але навіть за умови вирішення проблем з безпекою компанія має серйозні негаразди.

Чистий прибуток Tesla в першому кварталі 2024-го упав на 55% порівняно з 2023-м. Лише у квітні Tesla оголосила про перше падіння продажів з 2020 року, відкликала одну лінійку автомобілів і скасувала плани щодо іншої, а також почала масові звільнення.

QuoteМаск повідомив інвесторам, що основна увага Tesla зараз зосереджена на штучному інтелекті та безпілотних автомобілях. Але навіть якщо цей напрям зазнає невдачі, компанія позиціонує себе як таку, що стоїть на порозі іншої, можливо, більш важливої частини зеленого переходу — постачання та зберігання електроенергії в Америці.

Як електромобілі Tesla програють конкуренцію

Головна проблема Tesla – її моделі відстають від кривої розвитку. Cybertruck дебютував у листопаді, але Tesla продала лише приблизно 4 тис. таких автомобілів, що менше, ніж кількість вантажівок F-Series, які Ford продає у середньому за два дні. До того ж Tesla не випускала нову пасажирську модель уже більш ніж чотири роки. Її конкуренти використали цей час, щоб надолужити згаяне.

Китайські BYD поки не продаються в США. Фото: Wikipedia

Китайські BYD поки не продаються в США. Фото: Wikipedia

QuoteКитайський бренд BYD нещодавно випередив Tesla як провідний світовий продавець електромобілів. Автомобілі BYD недоступні у США, але такі автовиробники, як Rivian, Hyundai та Ford, теж продають високотехнологічні електромобілі. Американці тепер хочуть доступні моделі електромобілів, а не лише високотехнологічні, але навіть намагання Tesla поступово знижувати ціни не допомогло.

Маск повідомив інвесторів, що компанія пришвидшує терміни випуску більш доступних автомобілів. Він не уточнив ціни і відмовився відповідати, чи будуть дешевші автомобілі повністю новими моделями, чи доопрацьованими наявними.

Енергетичний бізнес Ілона Маска на коні

Попри все згадане, Tesla має одну серйозну перевагу – електричні зарядні станції від компанії. Зарядні пристрої Tesla набагато швидші та надійніші, ніж у багатьох конкурентів, саме тому більшість великих автовиробників заявили, що будуть використовувати запатентований зарядний порт Tesla у своїх майбутніх автомобілях.

QuoteВід 2019 року компанія продає «мегапаки» — величезні акумулятори, в яких міститься достатньо електроенергії, щоб тимчасово живити тисячі будинків, — операторам електромереж у Нью-Йорку, Массачусетсі, Каліфорнії, Дубаї, Австралії, Великій Британії.

Tesla також продає Powerwalls, великі батареї, призначені для домашньої установки.

Powerwalls від Tesla

Powerwalls від Tesla

Автомобільний бізнес Tesla залишається однією з небагатьох прибуткових EV-операцій у країні. Ford і GM втрачають мільярди доларів на електромобілях, оскільки вони перепрофільовують свої компанії, відмовляючись від двигунів внутрішнього згоряння. Але Маск активно показує, що він не зацікавлений у стабільних прибутках з акумуляторів, а ставить штучний інтелект у автопілоті.

Tesla може успішно перестрибнути з однієї хвилі революції чистої енергії на іншу — від виробництва авто до виробництва електроенергії, яка живитиме не лише автомобілі, а й будинки, офіси та майже все інше.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉