Facebook Pixel

Потенційний сексуальний скандал у ЗСУ та затримка навчання українських пілотів на F-16

Cексуальний скандал у ЗСУ та затримка навчання українців на F-16. The Page пропонує дайджест західних ЗМІ

Cексуальний скандал у ЗСУ та затримка навчання українців на F-16. The Page пропонує дайджест західних ЗМІ

Навчання українських пілотів на F-16 затримується, можливо, Україні доведеться протриматись ще один рік без американських винищувачів. Голова МЗС України Дмитро Кулеба визнав, що для розширення кола країн, які підтримують Україну, доводиться протидіяти російському впливу в таких місцях, як Африка.

Тим часом Ганна Маляр пообіцяла розібратись із сексуальними домаганнями у лавах ЗСУ, а голова МЗС Великої Британії Джеймс Клеверлі заявив про «наймасштабніші санкції» проти російського ВПК, хоча низка експертів вважає, що позбавити росію західних мікросхем – це майже неможлива місія.

The Page пропонує дайджест західних медіа, яким закінчується робочий тиждень 7 — 11 серпня 2023 року.

F-16 для України: чому затримується навчання пілотів

Очікується, що перша група з шести українських пілотів завершить навчання на американських винищувачах F-16 не раніше наступного літа, повідомляє The Washington Post із посиланням на джерела в українському військово-політичному керівництві.

Україна просила союзників про винищувачі з перших днів вторгнення Росії, проте президент США Джо Байден лише в травні цього року заявив, що підтримує ідею навчання українських пілотів на F-16 і передачу літаків іншими країнами.

Політ F-16 над Бельгією 19 липня. Фото: Getty Images

Політ F-16 над Бельгією 19 липня. Фото: Getty Images

Після того, як Данія та Нідерланди зголосилися організувати тренування, Київ сподівався, що літаки захищатимуть український повітряний простір уже у вересні. Але початок навчання кілька разів відкладався, і тепер Україні, ймовірно, доведеться протриматися ще один рік без американських винищувачів.

Як повідомили двоє українських чиновників на умовах анонімності, лише шість пілотів пройдуть перший раунд навчання, і ще двоє залишаються в резерві. Хоча пілоти вже вільно володіють англійською, вони повинні пройти чотиримісячні курси англійської мови в Британії, щоб вивчити термінологію, пов'язану з реактивними літаками. Водночас це навчання має проходити й наземний персонал, який може гірше володіти англійською мовою.

Це відсуває початок бойової підготовки, яка, як очікується, триватиме півроку, на січень, повідомили українські чиновники. Друга група приблизно такого ж розміру буде готова через шість місяців або приблизно наприкінці наступного року.

Ще 20 українських пілотів готові вивчати англійську мову, повідомили офіційні особи США, додавши, що більшість найкращих українських пілотів, як очікується, залишаться в Україні, де вони виконують вильоти на літаках радянської розробки та запускають французькі ракети SCALP і британські Storm Shadow.

Бригадний генерал Сергій Голубцов, начальник авіації Повітряних сил ЗСУ, розповів The Washington Post, що в перервах між вильотами українські пілоти протягом останнього року проходили онлайн-курси англійської мови.

Quote«Буде проведено додаткову спеціалізовану підготовку льотного та наземного персоналу з термінології, необхідної для підготовки F-16», — сказав Голубцов. — «Навчати пілотів та інший персонал в Україні цій термінології не було можливості через відсутність досвіду роботи з такою термінологією».

Тим часом, на території Румунії тривають роботи за участі уряду Нідерландів зі створення навчального центру. За словами речника міністерства оборони Нідерландів підполковника Марка ван де Бека, головною проблемою є нестача навчально-тренувальних літаків F-16 у Європі. Нідерланди, наприклад, перебувають у процесі переходу на більш досконалі F-35.

Quote«Щоб навчити пілота-винищувача, вам також потрібні пілоти-винищувачі», – сказав Ван де Бек. — «Це дорого, і менші країни вже не мають такої можливості».

Українські посадовці вважають, що Сполучені Штати, маючи набагато більшу кількість інструкторів, могли б навчати українських пілотів на авіабазі Люк в Арізоні, де понад 400 американських пілотів щороку навчаються керувати F-16. Водночас офіційні особи США кажуть, що Україна наразі висунула для навчання лише вісім пілотів.

Quote«В Україні є лише кілька пілотів, які готові розпочати тренування, і приблизно два десятки інших, які, як нам сказали, потребують додаткового навчання англійської мови, перш ніж зможуть рухатися вперед», — сказав американський чиновник на умовах анонімності.

Боротьба за Африку: українські інвестиції проти російських найманців

Переговори, які проходили в Саудівській Аравії на минулих вихідних, стали «проривом» для Києва, заявив міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба в інтерв’ю Reuters.

За словами очільника МЗС, кількість країн, зацікавлених в участі в таких зустрічах, «різко зросла» за останні тижні, додавши, що ці події закладають важливу основу для майбутніх переговорів щодо бачення миру Україною.

Дмитро Кулеба 17 липня. Фото: Getty Images

Дмитро Кулеба 17 липня. Фото: Getty Images

Quote«Ми повністю задоволені динамікою цього процесу», — сказав він. — «Я вважаю, що зустріч у Джидді стала проривом, оскільки вперше ми зібрали разом країни, які представляють увесь світ, а не лише Європу та Північну Америку».

Кулеба визнав, що для розширення кола країн, які підтримують Україну, доводиться протидіяти російському впливу в таких місцях, як Африка, де зв’язки з Москвою сягають радянської епохи. Під час повномасштабної війни міністр здійснив три візити на континент, пропонуючи співпрацю сфері, освіти, будівництва та цифровізації.

Quote«На відміну від Росії, ми хочемо інвестувати в Африку те, що буде вигідно і їм, і нам, тому що найбільша інвестиція Росії в Африку — це ПВК «Вагнер». І це інвестиція в небезпеку Африки», — сказав Кулеба.

Відмова Росії минулого місяця продовжити Чорноморську зернову угоду також сильно вдарила по континенту. Під час саміту в Санкт-Петербурзі минулого місяця лідери африканських країн тиснули на президента Росії Володимира Путіна, щоб той реалізував їхній план миру. Проте, за словами Кулеби, єдиною людиною у світі, яка може переконати Путіна повернутися до Чорноморської зернової ініціативи, є президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган.

Домагання в армії: заступниця міністра обіцяє розібратися

Заступниця міністра оборони України Ганна Маляр пообіцяла сприяти судовому розгляду скарг проти командувачів, обґрунтовано звинувачених у сексуальних домаганнях. Це сталося після того, як українська військовослужбовиця в розмові з Guardian заявила, що командир бойового підрозділу наказав жінкам-підлеглим займатися з ним сексом, погрожуючи відправити їхніх чоловіків на фронт.

Звинувачення були висунуті 27-річною сержанткою Надією Гарань, яка розповіла Guardian, що їй довелося просити про переведення її з попереднього підрозділу після того, як старші офіцери відмовилися реагувати на її заяви.

Quote«Я залишила [свою бригаду], тому що на високому рівні харчового ланцюга була одна людина, яка домагалася жінок, і я знаю цих жінок», — сказала вона. — «Деякі з них є моїми підлеглими, за яких я відповідаю. Їх домагався той самий чоловік, який по суті сказав їм, що якщо вони відмовляться від сексу з ним, він відправить їхніх чоловіків, які також були в бригаді, на смерть. Мені сказали заткнутися, тому що він мене особисто не домагався».

Ганна Маляр закликала постраждалих зустрітися з нею та пообіцяла особисто розслідувати повідомлення про те, що жінок у ЗСУ погрожували відправити до психіатричної лікарні за скарги на сексуальні домагання або прагнення перевестися до бойових підрозділів.

Український військовий керує дроном під Кремінною – 9 серпня. Фото: Getty Images

Український військовий керує дроном під Кремінною – 9 серпня. Фото: Getty Images

Quote«Я кажу всім жінкам у збройних силах, щоб вони написали мені заяву. Я звернуся до поліції і приведу поліцію за руку, щоб розслідувати це. Дайте всю інформацію, я особисто звернуся до поліції. Ці речі є неприйнятними; не можна так поводитися з жінкою. Я буду їх захищати».

В українській армії служать близько 60 тисяч жінок, 42 тисяч з яких — солдати. З них 5 тисяч воюють на передовій.

У розмові з Guardian низка осіб та їхніх представників у ветеранській організації «Ветеранка» також скаржилися на відсутність жіночої бойової форми та захисного спорядження. За словами Ганни Маляр, нова жіноча уніформа вже затверджена, і тривають пошуки постачальника, який зможе виготовити необхідну кількість.

Міністерство оборони також прагне розробити жіночі бронежилети, оскільки наявні на ринку не відповідають вимогам до якості.

Позбавити Росію західних мікросхем: місія неможлива?

У вівторок уряд Великої Британії оголосив про «наймасштабніший» пакет санкцій, спрямований на позбавлення Росії доступу до військових товарів іноземного виробництва, повідомляє BBC. До списку увійшли компанії та фізичні особи з Туреччини, Дубаї, Словаччини та Швейцарії.

Міністр закордонних справ Джеймс Клеверлі заявив, що ці заходи «ще більше зменшать російський арсенал і перекриють мережу поставок, які підтримують оборонну промисловість Путіна, що зараз переживає труднощі».

Міністр закордонних справ Великої Британії Джеймс Клеверлі (ліворуч) та Державний секретар США Ентоні Блінкен. Фото: Getty Images

Міністр закордонних справ Великої Британії Джеймс Клеверлі (ліворуч) та Державний секретар США Ентоні Блінкен. Фото: Getty Images

Але після численних санкцій Росія все ще має деталі, необхідні їй для підтримки своєї військової машини, зокрема мікросхеми. Велика частина озброєння Кремля, включаючи балістичні та крилаті ракети, широко використовує електронні компоненти, вироблені в США, Великій Британії, Німеччині, Нідерландах, Японії, Ізраїлі та Китаї.

У червні Київська школа економіки спільно з Міжнародною робочою групою Єрмака-Макфола з російських санкцій проаналізували 1057 окремих іноземних компонентів, знайдених у 58 одиницях захопленої російської зброї. Було встановлено, що мікросхеми та процесори становлять близько половини компонентів і що приблизно дві третини з них виготовлені американськими компаніями.

Для їх придбання Росія використовує розгалужену мережу посередників із третіх країн. У квітні цього року японське видання Nikkei з’ясувало, що 75% американських мікросхем постачалися в Росію через Гонконг або Китай. Інші розслідувачі виявили, що ключові компоненти були куплені нібито для невійськового використання, наприклад, для російської космічної програми.

Відповідно до звіту КШЕ і групи Єрмака-Макфола, багато компаній по всьому світу готові піти на значний ризик, щоб виконати замовлення Росії. Вони зареєстровані в Чехії, Сербії, Вірменії, Казахстані, Туреччині, Індії та Китаї.

У травні Велика Британія, ЄС і США спільно опублікували список із 38 «загальних пріоритетних товарів» і звернулися до постачальників з вимогою «провести належну перевірку, щоб переконатися, що кінцевим пунктом призначення цих продуктів є не Росія».

Західні посадовці кажуть, що досягають успіхів: так, президент Туреччини на початку цього року заборонив транзит до Росії певних товарів, на які накладено санкції. Вони також зазначають, що хоча Росії все ще вдається імпортувати значну кількість напівпровідників, вони не завжди найвищої якості.

Водночас Бенджамін Хілгенсток, старший економіст КШЕ, вважає, що погоня за посередниками — це «гра в кішки-мишки», до якої залучено безліч маловідомих компаній.

Quote«Я не впевнений, наскільки успішно ми будемо грати в цю гру, якщо накладемо санкції на п’ять компаній», — сказав він BBC. — «Це не вирішить проблему, оскільки надто легко створити якусь нову юридичну особу деінде».
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉