Facebook Pixel

Reuters: Україна на порозі дефіциту дизпалива та зростання цін через Росію й Білорусь

Зростання цін і дефіцит дизпалива в Україні: причини і прогнози. Фото: УНІАН

Зростання цін і дефіцит дизпалива в Україні: причини і прогнози. Фото: УНІАН

У травні Україні загрожує дефіцит дизельного палива. Це пов'язано з перервою в постачанні російською компанією «Роснефть» і плановим технічним обслуговуванням Мозирського нафтопереробного заводу в Білорусі.

Як пише агентство Reuters, за даними трейдерів-джерел, дефіцит може скласти від 150 тис. до 270 тис. тонн дизельного палива. Зокрема, Мозирський НПЗ поставить в Україну 150 тис. тонн дизельного палива замість звичайних 240 тис. тонн, оскільки 15 травня там розпочинається технічне обслуговування, яке триватиме до 15 червня 2021 року.

Водночас, за словами заступника голови уряду Росії Олександра Новака, для того, щоб стабілізувати ситуацію на внутрішньому російському ринку, обговорюється введення тимчасових обмежень на експорт деяких нафтопродуктів. Міністерство енергетики Росії у своєму Telegram-каналі підтримало цю ідею, уточнивши, що йдеться про експорт бензину.

Telegram Logo

Дефіцит дизельного палива в Україні: що робитиме країна

Голова Антимонопольного комітету (АМКУ) Ольга Піщанська застерегла операторів ринку бензину та дизпалива від антиконкурентних дій. Про це вона написала в колонці «Економічної правди».

«Застерігаємо операторів від потенційних антиконкурентних дій, які можуть негативно вплинути на ціни та наповнення ринку. Спроби створити штучний дефіцит, необґрунтовано підвищити вартість, встановити бар'єри в доступі до альтернативної інфраструктури, зокрема портів, є неприпустимими. Це — червоні лінії національного значення. Вихід за них є неприпустимим», — написала вона, додавши, що АМКУ буде «особливо прискіпливим» з огляду на ситуацію з постачанням нафтопродуктів із Білорусі та Росії.

Ціна на паливо в Україні

За словами директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, після «ралі» із цінами минулого тижня ситуація на оптовому ринку стабілізувалася, але тепер настала черга роздробу, пише Auto.24.

Quote«На жаль, ясності з постачанням палива за імпортом не додається, і це підвищує нервозність. Передусім йдеться про дизпаливо. Тим паче, що активізувалися залізничні перевезення, потрібен дизель для тепловозів. Гадаю, буде корекція цін на ДТ у мережах-дискаунтерах у бік збільшення», — зауважив він.

Reuters зазначає, що Україна за рік споживає приблизно 7 млн тонн дизельного палива. Дві третини вона імпортує з Білорусі та Росії.


Контекст. Наприкінці грудня 2020 року Кабінет міністрів на рік продовжив чотиривідсоткове спецмито на дизельне паливо, яке постачають із Росії трубопровідним транспортом, тривідсоткове мито на російський скраплений газ і 65%-ве мито на постачання з країни всіх типів вугілля, крім антрацитового, коксівного та бітумінозного.

Раніше найбільший постачальник російських нафтопродуктів Proton Energy оголосив про завершення роботи і з 1 квітня припинив постачання в Україну скрапленого газу та дизельного палива.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини